Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید رازانی دادستان مرکز لرستان در استمرار بازدید از روند اقدامات دستگاه های اجرایی مختلف در سطح شهر خرم آباد، به بازدید از وضعیت باغ تاریخی «گلستان» واقع در محوطه پایین دست قلعه فلک الافلاک رفت.

دادستان خرم آباد پس از بازدید میدانی از محوطه باغ و گفتگو با مسئولان مربوطه در سخنانی اظهار داشت: یکسری کارها باید در محوطه باغ گلستان شروع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه های کوتاه مدت ساماندهی باغ گلستان اجرا شود

سعید رازانی خطاب به مسئولان با اشاره به اینکه یکسری برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باید داشته باشید، گفت: برنامه‌های کوتاه مدت شامل هرس درختان، کف سازی، سامان بخشی محوطه و… می‌شود تا گردشگران از این فضا بهره مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه در توسعه فضای سبز مجموعه باید تلاش شود و یک نظم بخشی به مجموعه شود، در خصوص برخی مطالب مطرح شده پیرامون قطع درختان این باغ نیز افزود: امروز محوطه باغ را بازدید کردیم، اما چیزی که می‌بینیم دو سه مورد داشته‌ایم که درختان به مرور زمان خشک شده‌اند. قطع درخت را مشاهده نکرده‌ایم.

طرح ساماندهی آب‌های سطحی و زیرسطحی باغ گلستان از سوی مشاور تهیه شده است

رامین ابراهیمی سرپرست پایگاه قلعه فلک الافلاک نیز در سخنانی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی آب‌های سطحی و زیرسطحی باغ گلستان از سوی مشاور تهیه شده است، اظهار داشت: این طرح تأیید شده است تا اجرا شود، در قالب این طرح محوطه سازی و کف سازی نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح تهیه و مصوب شده و تنها منتظر اختصاص اعتبار ریالی هستیم، تصریح کرد: متأسفانه همچنان در سال ۹۷ و ۹۸ اعتباری برای این امر اختصاص نیافته است.

کاشت ۸۰ درخت مثمر در محوطه باغ

سرپرست پایگاه قلعه فلک الافلاک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع قطع درختان باغ گلستان گفت: آقای امیری معاون استاندار لرستان، رئیس شورای شهر خرم آباد و فتحی بیرانوند مدیرکل محیط زیست لرستان بازدیدی از باغ گلستان داشتند که در همان حین یکی از درختان مریض و جوان پس از آنکه باد شدید شد افتاد، شاخه‌های شکسته شده هنوز در محوطه هستند تا معلوم شود باد زده و انداخته است.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

ابراهیمی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته بیش از ۸۰ تا ۹۰ درخت مثمر را در محوطه باغ کاشته‌ایم.

برای هرس درختان باغ گلستان شهرداری خرم آباد ورود کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز در این بازدید با اشاره به اینکه برای هرس درختان باغ گلستان شهرداری آمد و هرس کرد، خودمان ورود نکرده‌ایم، افزود: شهرداری درخت‌هایی که خشک بود را هرس کرد تا محوطه آماده ورود گردشگران شود.

سید امین قاسمی با بیان اینکه محوطه باغ گلستان باید ساماندهی شود و اعتبار مورد نیاز این امر را باید در رایزنی در سطح ملی کسب کنیم، تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد اعتبارات در سطح ملی توزیع می‌شود و اعتبارات استانی کم است، لذا از اعتبارات ملی کار را باید به پیش ببریم.

راه اندازی موزه سکه در ساختمان باشگاه افسران

وی با اشاره به اینکه محدوده اطراف باغ گلستان را یک سال است از ارتش تحویل گرفته‌ایم، گفت: این در حالیست که ‬نصف ساختمان موجود در باغ که از سوی ارتش تخلیه شد، سال گذشته بر اثر صاعقه تخریب شد. ساختمان را بازسازی و تمام نواقص فنی را برطرف کردیم و امروز سرمایه گذاران بسیاری حاضر به اجرای طرح این ساختمان هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان خاطرنشان کرد: ما این ساختمان را برای راه اندازی موزه سکه در نظر گرفته‌ایم.

ایجاد آب نما، سنگ فرش محوطه و گسترش فضای سبز در دستور کار است

قاسمی با اشاره به اینکه هفت ماه است مشاور دارد دبی فصل‌های مختلف چشمه موجود در باغ گلستان را بررسی می‌کند، اظهار داشت: باید این آب را زهکشی کنیم تا گردشگران بتوانند در فصل بهار از محوطه بازدید داشته باشند.

وی با بیان اینکه همچنین در قالب این طرح آب نما ایجاد می‌کنیم، محوطه را سنگ فرش و فضای سبز ایجاد می‌کنیم، تصریح کرد: استان تاکنون یک ریال اعتبار نقدینگی برای اجرای این طرح نداده است و از تهران پول مورد نیاز را گرفته‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با تاکید بر اینکه از محوطه باغ گلستان یک مسیر تردد موقت برای دسترسی به قلعه ایجاد کرده‌ایم و مابقی فضا کارگاه است، افزود: باید ابتدا آب موجود در محوطه باغ زهکشی شود و بعد سنگفرش انجام شود.

کد خبر 4642310

منبع: مهر

کلیدواژه: دادستانی خرم آباد خرم آباد اداره کل میراث فرهنگی لرستان امین قاسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۰۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر

دانشجویان و کارکنان فعال دانشگاه سیدنی استرالیا یک اردوگاه همبستگی با مردم غزه راه‌اندازی کردند که شامل تظاهرات دانشجویی، چادر زدن و سخنرانی پیرامون فلسطین در محوطه دانشگاه است.

به گزارش الجزیره، این اردوی دانشجویی با بنر‌های بزرگی حاوی نوشته‌های «فلسطین را آزاد کنید» و «از رودخانه تا دریا» مزین شده بود.

گفته می‌شود این اردو با سخنرانی یک فعال دانشجویی در مورد جنگ غزه آغاز شده و در آن دانشجویان از مدیریت دانشگاه درخواست کردند که هر گونه رابطه با اسرائیل را قطع کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دانشجویان از چندین دانشگاه مختلف استرالیا در این اردوگاه حضور داشتند. 

این اردو در حالی در محوطه دانشگاه سیدنی برگزار شده که طی هفته گذشته، در آمریکا نیز اعتراضات دانشجویی پیرامون جنگ غزه افزایش یافته است. در حال حاضر تعدادی اردوگاه در دانشگاه کلمبیا، ییل و نیویورک برقرار است و پلیس برای دستگیری تظاهرکنندگان به محوطه چندین دانشگاه فراخوانده شده است.  خواسته دانشجویان در این تظاهرات برقراری آتش‌بس دائمی در غزه، پایان دادن به تامین نظامی رژیم صهیونیستی و قطع رابطه با شرکت‌هایی است که تسلیحات جنگ را تامین می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • فیلم/ کشف پیکر ۳۵ شهدا در محوطه بیمارستان الناصر خان یونس
  • نشست ساماندهی اتباع خارجی استان گلستان
  • فیلم| کشف پیکر ۳۵ شهید دیگر در محوطهٔ بیمارستان الناصر خان‌یونس
  • ببینید | اسطوره پرواز در محوطه جریمه
  • افزایش پیکرهای کشف شده در گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش پیکرهای کشف شده در گور جمعی بیمارستان ناصر به ۳۱۰ پیکر
  • همایون بهزادی؛ اسطوره پرواز در محوطه جریمه + فیلم