Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@10:43:53 GMT

آغاز اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در بازداشتگاه عسقلان

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۱۷۴۳

اسرای بازداشتگاه عسقلان اعتصاب غذای نامحدود خود را امروز (یکشنبه) آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، اسرای این بازداشتگاه امروز پس از مخالفت مدیریت بازداشتگاه با درخواست‌هایشان، اعتصاب نامحدود خود را آغاز کردند.

زندانیان عسقلان پیشتر اعلام کرده بودند در اعتراض به اقدامات اسرائیلی‌ها که از اواخر آوریل گذشته با یورش‌ها و بازرسی‌های شبانه مکرر، جریمه و انتقال اجباری تعدادی از اسرا شدت گرفته است، دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدوره فارس، رئیس انجمن اسرای فلسطین فاش کرد، زندانیان عسقلان به شکل وحشیانه‌ای مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و زمانی که اسرا و در رأس آنها ناصر ابو حمید، نماینده آنها با اقدامات زندانبانان مقابله کرد، مدیریت زندان تصمیم به انتقال او به بازداشتگاه دیگری و نیز جریمه‌هایی از جمله تعطیلی غرفه‌ای که اسرا ار آن نیازهای خود را خریداری می‌کردند، گرفت.

فارس به المیادین گفت: حدود ۶۰۰ اسیر محکوم به حبس ابد در زندان عسقلان هستند که در راس آنها عبدالله البرغوثی، زندانی محکوم به حبس ابد است.

قدری ابوبکر، رئیس هیات امور اسرا و آزادگان تل‌آویو را مسئول وخامت اوضاع در زندان عسقلان و تنش خطرناکی دانست که احتمال دارد در ساعت‌ها و روزهای پیش رو شکل بگیرد.

از سوی دیگر، جنبش فتح اعلام کرد، ۲۵ ماه جاری که همزمان با برگزاری کنفرانس منامه است، روز اعتصاب عمومی در فلسطین اشغالی است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: فلسطین اسرائیل اعتصاب غذا علی پروین مهدی طارمی طرح ترافیک ۹۸ شورایاری ها سعید معروف برانکو ایوانکوویچ محمد باقر قالیباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۱۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، مرکز دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه با انتشار گزارشی فاش کرد که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در جریان تجاوزات مداوم خود به نوار غزه از ۷ اکتبر گذتشه، تعدادی از مدارس این باریکه را به پایگاه‌های نظامی و مراکز بازداشت، بازجویی و شکنجه تبدیل کرده است.

در ادامه گزارش این مرکز آمده است: اسرائیل عمداً در حال نظامی کردن زیرساخت‌های غیرنظامی و تبدیل مدارس و مراکز آموزشی به پایگاه‌های نظامی به عنوان بخشی از حمله نظامی مداوم خود به نوار غزه برای هفتمین ماه است. ارتش اشغالگر اسرائیل نه تنها به طور برنامه‌ریزی شده و گسترده مدارس را با بمباران و تخریب گسترده هدف قرار می‌دهد و غیرنظامیانی را که به مدارس فرار کرده‌اند، قتل‌عام و اعدام می‌کند، بلکه تعدادی از مدارس را به پایگاه‌های نظامی و محل تمرکز نیروها و وسایل جنگی، مراکز بازداشت، بازجویی و شکنجه تبدیل کرده است که نقض آشکار قوانین بین المللی و قوانین جنگ به شمار می‌رود.

این گزارش می‌افزاید: این جنایت‌های رژیم اشغالگر اسرائیل نشان دهنده گسترش میراث استعماری مبتنی بر سلطه و از بین بردن مؤلفه‌های اصیل و اساسی مردم فلسطین به ویژه فرهنگی و آموزشی است. ارتش اشغالگر در جریان تهاجم خود به اکثر مناطق نوار غزه، مدارس را به پایگاه‌های نظامی و بازداشتگاه تبدیل کرد، از جمله مدرسه ابتدایی صلاح الدین در شهر غزه که مله فوریه گذشته به مرکز بازداشت و بازجویی صدها غیرنظامی تبدیل شد.

مرکز دیده‌بان اروپا- مدیترانه اعلام کرد: اسرائیل ۸۰ درصد مدارس غزه را به طور کامل یا جزئی ویران کرده است و حتی مدارس سازمان ملل که به مراکز پناهگاه تبدیل شدند، مورد حملات شدید اسرائیل قرار گرفتند و این حملات در همه مناطق از جمله مناطقی که ارتش اشغالگر آن‌ها را «امن» اعلام کرده است، ادامه دارد. علاوه بر ده‌ها هزار شهید و مجروح در غزه، حداقل 625 هزار دانش‌آموز و دانشجو همچنان از حق تحصیل محروم هستند و شش دانشگاه در نوار غزه ویران شدند و یکی از آنها هفته‌ها پس از استفاده به عنوان پایگاه نظامی بمباران شد.

کد خبر 6094225

دیگر خبرها

  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه
  • فریاد‌های خانواده‌های اسرای اسرائیلی مقابل مقر اقامت بلینکن
  • الاخبار فاش کرد: جزئیات پیشنهاد رژیم صهیونیستی به حماس
  • تظاهرات صهیونیست‌ها در تل آویو برای آزادی اسرا
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها
  • بازداشت ۵۰۰۰ فلسطینی در نوار غزه از آغاز جنگ
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: تنها راه بازگرداندن «گروگان‌ها»، مبادله اُسراست
  • بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد
  • عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است