Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اصغر باقری فر در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره جزئیات این اقدام گفت: در اعتبارات سال ۹۷ بودجه‌ی عمومی دولت، مبلغ ۵.۵۰۰ میلیارد تومان، برای کل قطارشهری‌های کشور، اوراق مالی اسلامی در نظر گرفته شده بود که برای طرح قطارشهری‌تبریز، از طریق شورای محترم اسلامی و شهرداری‌کلان‌شهر تبریز، در وهله اول مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسیده بود که این رقم با رایزنی‌های انجام یافته با‌ مدیران ارشد دولتی و طی جلسات متعدد در سال ۱۳۹۷، به مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت و سیر مراحل آن از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ آغاز گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: همزمان مجوزهای لازم از طریق وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار کل کشور اخذ و اولین مرحله فروش آن از تاریخ ۲۶ الی ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۷انجام شد ولی با توجه به تقارن این بازه‌ی زمانی با ایام تعطیلات عید نوروز، نهایتاً مرحله دوم فروش اوراق مشارکت، با پیگیری‌های انجام یافته و اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی، از ۲۷تا ۲۹ خرداد ماه ۱۳۹۸(در کلیه شعب بانک شهر) انجام می‌یابد.

 

وی با اشاره به اینکه عاملیت و ضمانت اوراق مشارکت طرح قطارشهری تبریز با بانک شهر است اظهار کرد: سود آن ۱۸درصد خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: فروش اوراق با مجوز رسمی از بانک مرکزی صورت می‌گیرد که سرسید آن چهارساله است. این اوراق، معاف از مالیات بوده و پرداخت سود آن نیز هر سه ماه یک‌بار انجام خواهد گرفت.

وی همچنین ضمن تقدیر از تلاش ها و زحمات آقای دکتر پزشکیان( نائب رئیس محترم مجلس و نماینده محترم تبریز، اسکو و آذر شهر در مجلس شورای اسلامی) در تحقق این مهم گفت: جا دارد در پیگیریِ اخذِ مجوزهای لازم برای فروش اوراق مشارکت از تلاش‌ها و زحمات اعضای محترم شورای اسلامی و شهرداری کلانشهر تبریز و همچنین از مساعی مدیران ارشد استانی و مسئولان شهری تشکر و قدردانی کنم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امور اقتصادی و دارایی ایام تعطیلات دولت سازمان بورس و اوراق بهادار شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۱۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود

سید احسان خاندوزی امروز با بیان این مطلب در پاسخ به خبرنگار قدس آنلاین در حاشیه جلسه هیئت دولت افزود: بنا بود  غیر از سیاست‌های جلب مشارکت مردم در اقتصاد که پیش از این در سال‌های گذشته وجود داشته و باید تسریع شود، تدابیر جدیدی هم برای سال ۱۴۰۳ شروع شده که به عنوان نوآوری‌های سیاستی مشارکت مردم قلمداد می‌شود، امروز جلسه‌ای برای آن تدابیر جدید برگزار خواهد شد و بعد از پایان جلسه محتوای نشست در خصوص افزایش مشارکت مردم در حوزه تولید و مدیریت مشارکت مردم  نه فقط در بخش اطلاع و نظارت که در حوزه تولید و مدیریت اطلاع رسانی می‌شود.

استارت مجدد تامین مالی پروژه‌های ایران توسط بانک توسعه اسلامی

خاندوزی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند. این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: تا امروز بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدیدی برای تکمیل پروژه‌ها دریافت کردیم و امیدواریم هفته آینده در ریاض نیز بتوانیم مجوز پرداخت‌های بیشتر و پروژه‌های دیگری را بگیریم.

وزیر اقتصاد درباره نشست مشترک مجلس و دولت درباره سازماندهی بازار ارز  و تصمیماتی که در این باره گرفته شده است، بیان کرد: جلسه بسیار مفصلی با حضور روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس از جمله اقتصاد، برنامه و بودجه، جهش تولید، صنعت و معدن با رئیس کل بانک مرکزی و زویر اقتصاد  برگزار شد تا همگرایی بین دو قوه در حوزه اقتصاد و سیاست‌های ارزی بیش از گذشته انجام شود. امروز هم دومین جلسه همگرایی سیاست های ارزی در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد تا هفته آینده هم نتیجه آن جلسه اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود
  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب پروژه شاخص در حوزه بازآفرینی شهری است
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است