Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل عرب معصومی بعد از ظهر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات اداره منابع طبیعی گرمسار ضمن بیان اینکه عملیات مهار شن‌های روان به صورت پایلوت در منطقه کویر گرمسار اجرایی می‌شود، اظهار داشت: این عملیات به روش مالچ‌پاشی اجرا می‌شود.

وی با اینکه تا کنون بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال در راستای اجرای این طرح هزینه شده است، افزود: این عملیات با همکاری دفتر امور بیابان‌های سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری اجرایی می‌شود و تا پایان خرداد ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۸۴ هزار هکتار از اراضی گرمسار کویری است

رئیس اداره منابع طبیعی گرمسار گفت: ۲۸۴ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی شهرستان در حوزه مناطق کویری قرار دارد که این منطقه هرساله با وزش بادهای موسمی ۱۲۰ روزه دچار مشکلات فراوانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار هکتار از اراضی کویری این منطقه، بحرانی درجه یک و مابقی در اراضی بحرانی درجه دو طبقه‌بندی می‌شوند، اعلام کرد: این مناطق در راستای اجرای طرح مهار شن‌های روان ساماندهی شده است.

وجود ۴۵۰ میکروگرم بر متر مکعب گرد و غبار در هوای گرمسار

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرمسار با بیان اینکه شن‌های روان در منطقه ایستگاه کویر گرمسار بر اثر وزش باد و طوفان‌های شدید ابتدای سال حرکت کردند و منجر به ایجاد ریزگرد و غبار در سطح منطقه شدند، اضافه کرد: در مجموع از ابتدای سال ۹۸ تا کنون هوای شهرستان سه روز طوفانی شد و یک روز آن بحرانی بود.

عرب معصومی با اشاره به وجود بیش از ۴۵۰ میکروگرم بر متر مکعب گرد و غبار در هوای این شهرستان در روزهای طوفانی، یاد آور شد: بیشترین غلظت ذرات گرد و غبار یک‌هزار و ۶۰۰ میکروگرم بر مترمکعب بود که این آمار ۱۰ برابر بیشتر از حد بحرانی گزارش شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییرات غافلگیر کننده اقلیمی و افزایش بارش باران در سه ماهه ابتدای سال ۹۸، گفت: این تغییرات اقلیمی منجر به فعال سازی مجدد اکو سیستم مرتعی منطقه و سیستم های طبیعی شده است.

کد خبر 4642373

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی استان سمنان گرمسار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۱۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ پروژه روشنایی معابر در منطقه شهرک جهاد زاهدان در حال اجرا است

سعید مهرآمیز اظهار داشت: یکی از پروژه ها در حال اخذ پیمانکار و شروع به کار است که طی این پروژه نیمی از کوچه های شهرک جهاد تحت پوشش قرار می‌گیرند.

 وی افزود: پروژه دیگر روشنایی معابر این منطقه در حال تامین اعتبار است که سایر بخش‌های باقیمانده را پوشش خواهد داد. 

مدیر امور برق ناحیه ۲ شهر زاهدان تصریح کرد: برداشت طرح، ۶ بلوار اصلی شهرک جهاد نیز که فاقد روشنایی معابر بودند صادر و به مرحله اجرا رسیده است که نیازمند انجام تعهد ۵۰ درصدی توسط سازمان شهرداری، جهت اجرا است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • همایش دانش آموزی سفیران سلامت در گرمسار برگزار شد
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • ۲ پروژه روشنایی معابر در منطقه شهرک جهاد زاهدان در حال اجرا است
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • عملیات اجرایی میدان ورودی رزن آغاز شد