Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کردستان گفت: بازگشایی بازارچه‌های مرزی سیف سقز و سیران‌بند بانه بیش از یکسال و نیم است که پیگیری و مطالبه می‌شود اما علی‌رغم موافقت وزیر امور خارجه، پیگیری‌ها به مرحله اجرا در نیامده است. ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، بهمن مرادنیا ظهر امروز در سومین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد با اشاره به اینکه جلسات متعددی به صورت روتین و مداوم در زمینه قاچاق کالا برگزار می‌شود، اظهار داشت: هرچند از مرز به‌عنوان یک ظرفیت توسعه‌ای یاد می‌شود اما به‌دلیل برخی ناهماهنگی‌ها این ظرفیت به خوبی استفاده نشده و از بسیاری پتانسیل‌های مرزی محروم شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بهره‌گیری از مزیت‌های مرزی برای کشور و استان الزامی است، افزود: می‌طلبد رفتاری که در سایر مرزها و گمرکات صورت می‌پذیرد، در مرز باشماق هم لحاظ شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه در استان قرار بر استقرار جایگاه سیار نفت در مرز بود، تصریح کرد: متأسفانه هنوز هم این اقدام صورت نپذیرفت و ناهماهنگی بین دستگاه‌ها مشکلاتی در حوزه مرز ایجاد کرده است.

وی با ذکر اینکه در مرز شغلی برای مرزداران تعریف نشده است، گفت: پیش از تشکیل و فعالیت بازارچه‌های مرزی، مبادلات بین مرزی در بین روستائیان با کشور همسایه وجود داشته و الان مشکلات تشدید شده که این پیشه و راه باید به نحو معقول و شدنی مدیریت شود.

کردستان|بازگشایی "بازارچه مرزی سیف" سقز در انتظار تحقق وعده دولتکردستان|حل مشکلات «بازارچه‌های مرزی باشماق، سیران‌بند و بازگشایی بازارچه سیف سقز» مطالبه مردم استوعده استاندار کردستان برای بازگشایی مرز سیران‌بند بانه اجرایی نشد

مرادنیا با تاکید بر اینکه باید در خصوص ثبت سفارش سقفی تعریف شود تا بتوانند با این عنایت وضعیت مرزداران را از لحاظ امینت و اشتغال مورد توجه قرار داد، خاطرنشان کرد: بازگشایی بازارچه‌های مرزهای سیف سقز و سیران‌بند بانه بیش از یکسال و نیم است که پیگیری و مطالبه می‌شود اما علی‌رغم موافقت وزیر امور خارجه، پیگیری‌ها به مرحله اجرا در نیامده است.

وی تحقق این پیگیرها را مطالبه مردمی دانست و ادامه داد: مشخص شدن وضعیت این بازارچه به معیشت مردم منطقه کمک خواهد کرد.

مرادنیا با ذکر اینکه مقوله معکوس شدن قاچاق در استان مطرح است، گفت: به دلیل تولید مازاد و گذر سایر کالاهای دیگر نقاط از مرزهای کردستان، می‌طلبد تعرفه‌هایی تعریف شود که علاوه‌بر اینکه مانع قاچاق شود، رونق تولید و مبادلات را از طریق مسیرهای صادراتی مرز تعریف کرد.

استاندار کردستان در پایان با اشاره به اینکه باید به بحث صادرات توجه ویژه‌ای شود، یادآور شد: حمل یکسره کالا از طریق مرز کمک بسیار زیادی به مقوله صادرات و ممانعت از فاسد شدن مواد صادراتی خواهد کرد.

انتهای پیام/ ع

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۲۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار عباسی در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی که در سالن شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد، گفت: با دستور بهرام‌نیا استاندار ایلام سال گذشته برای توسعه زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی استان مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

وی با اشاره به عزم جدی استانداری ایلام برای فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی استان، از فعالیت ۷ تعاونی مرز نشینی در استان با عضویت ۲۲۷ هزار نفر در قالب ۷۴ هزار خانوار خبر داد.

عباسی گزارشی از وضعیت بازارچه‌های مرزی استان ارائه کرد و یادآور شد با تصمیم استاندار ایلام رایزنی‌هایی با طرف عراقی انجام شده تا این بازارچه‌ها پس از سال‌ها به چرخه مبادلات تجاری کشور بازگردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام همچنین افزود: با پیگیری دکتر بهرام نیا استاندار ایلام تمامی زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده و هدف ما این است که تمامی مرزنشینان از ظرفیت‌های اقتصادی مرزها بهره‌مند شوند.

وی همچنین از تهیه طرح توجیهی بازارچه مرزی مهران خبر داد و گفت: امیدواریم در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی دولت با تصویب این طرح گام بلندی در راستای ارتقای وضعیت معیشتی مرزنشینان استان برداشته شود.

عباسی با ذکر برخی از مشکلات موجود بر سرِ راه توسعه اقتصادی استان خواستار ورود جدی وزارتخانه‌های مربوطه برای مرتفع شدن این مشکلات شد و از همکاری‌های مثبت مجموعه وزارت کشور تشکر کرد.

کد خبر 6088130

دیگر خبرها

  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • کشف ۳۰ میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق در بانه
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه