Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@08:27:32 GMT

نتایج انتخابات هیئت رئیسه 4 کمیسیون مجلس

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۲۵۴۹

«الیاس حضرتی» رئیس کمیسیون اقتصادی، «علی نوبخت حقیقی» رئیس کمیسیون بهداشت، «عبدالرضا عزیزی» رئیس کمیسیون اجتماعی و «محمد مهدی زاهدی» رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس عصر امروز برگزار شد و با رأی اعضا، الیاس حضرتی جایگزین محمدرضا پور ابراهیمی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عامر کعبی نماینده آبادان نیز به عنوان نایب رئیس اول و احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند.

حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود نیز به عنوان سخنگوی کمیسیون انتخاب شد.

همچنین با رای اعضاء سید تقی کبیری نماینده مردم خوی و چایپاره و علی اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد به عنوان دبیران اول و دوم کمیسیون برگزیده شدند.  *بر اساس این گزارش، در جریان این انتخابات علی نوبخت حقیقی هم رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی شد.
پیش از او حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان رئیس کمیسیون بهداشت بود.   بر همین اساس محمدحسین قربانی و سیدمرتضی خاتمی نیز به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم این کمیسیون برگزیده شدند.

منوچهر جمالی سوسفی  و احمد حمزه  نیز توانستند با کسب اکثریت آرا از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به عنوان دبیران اول و دوم این کمیسیون برای اجلاسیه چهارم مجلس انتخاب شوند، همچنین اکبر ترکی به عنوان سخنگوی این کمیسیون انتخاب شد.
  *برابر این گزارش، در انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی نیز عبدالرضا عزیزی به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد.

بر همین اساس، علی ساری و محمد وحدتی به عنوان نواب رئیس، ناهید تاج‌الدین و روح‌الله بابایی صالح به عنوان دبیران کمیسیون انتخاب شدند.
 جلیل مختار نیز به عنوان سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تعیین شد. 
*برابر این گزارش، محمد مهدی زاهدی نیز رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در آخرین سال کاری مجلس دهم شد.

سال گذشته محمدرضا عارف رئیس کمیسیون آموزش شد که در سال چهارم مجلس برای ریاست کمیسیون کاندیدا نشد.

 محمود نگهبان سلامی و قاسم احمدی لاشکی به عنوان نواب رئیس، فریده اولاد قباد و علیرضا سلیمی به عنوان دبیران و حمایت میرزاده به عنوان سخنگوی کمیسیون انتخاب شدند.
 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: انتخابات رئیس کمیسیون بهداشت کمیسیون اقتصادی الیاس حضرتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۲۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم است

فعال سیاسی اصولگرا بر مشارکت در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: باید کار نیمه‌تمام را تمام کنیم و آرایش سیاسی مجلس را با انتخاب ۴۵ نماینده باقی‌مانده تکمیل کنیم تا مجلسی با پشتوانه مردمی قوی و در عین حال کارآمد داشته باشیم.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره میزان مشارکت در دور دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به تجربه مرحله دوم انتخابات‌های گذشته، به‌طور طبیعی با کاهش مشارکت روبه‌رو خواهیم بود، چرا که معمولاً در مرحله دوم انتخابات‌، انگیزه مردم برای حضور اندکی کمتر می‌شود.

وی با اشاره به حضور فهرست‌های انتخاباتی در این مرحله افزود: با توجه به وجود فهرست‌های انتخاباتی متعددی که می‌توانند تعداد رأی مناسبی داشته باشند و به این واسطه، رأی بیشتری را وارد انتخابات کنند، انتظار می‌رود حد معمولی از مشارکت را داشته باشیم.

فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: همواره گفته‌اند کار را کسی کرد که تمام کرد، بنابراین در انتخاب هم باید کار نیمه‌تمام را تمام کنیم و آرایش سیاسی مجلس را با انتخاب ۴۵ نماینده باقی‌مانده تکمیل کنیم تا مجلسی با پشتوانه مردمی قوی و در عین حال کارآمد داشته باشیم.

وی با اشاره به آرایش سیاسی نمایندگان منتخب فعلی که بیشتر از طیف اصولگرایان هستند، یادآور شد: اصولگرایان در اصول اختلاف ندارند و همه متعهد به آرمان‌های انقلاب و تبعیت از امام (ره) و رهبری هستند، اما خط مشی‌های سیاسی مختلفی دارند.

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه سلایق مختلف سیاسی با مشی‌های مختلف به مجلس ورود کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که احزاب بین مشی‌های سیاسی اختلاف نداشته باشند، همه‌چیز خوب است اما اگر اختلافات سیاسی منجر به نزاع‌های سیاسی شود و به‌تبع موجب کارشکنی، اختلاف و ناامیدی شود، باید جلوی آن را گرفت.

وی تاکید کرد: نباید عده‌ای پس از انتخاب شدن، از جناح سیاسی خود سوءاستفاده و ناامیدی را بین مردم تزریق کنند.

کد خبر 750579

دیگر خبرها

  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم است
  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟ | جدول مسن‌ترین و جوانترین نمایندگان | ۲ نماینده همسن باشند چه می شود؟
  • رئیس سنی مجلس دوازدهم چه کسی خواهد شد؟
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم