Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور گفت: در اصلاحات ارضی می‌خواستند ساختارهای اجتماعی پاشیده شود و وابستگی به نفت و نظام سلطه اتفاق بیفتد.به گزارش بلاغ،عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در جلسه شورای اجتماعی کشور که در خصوص آیین‌نامه اجرایی پیوست اجتماعی برگزار شد اظهار داشت: پیوست اجتماعی ضرورت عقلی، عینی و اجتماعی دارد.

وی گفت: ما در کشور با سیل عظیمی از پروژه‌ها مواجه هستیم و یک پروژه فرهنگی و آموزشی می‌تواند آثاری داشته باشد که مضر باشد و باید از قبل این موارد را مدیریت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر کشور گفت: ما باید در پیوست اجتماعی به گونه‌ای عمل کنیم که جامع، مانع و کامل باشد و همین که در روند کار کندی ایجاد نکند و موجب سهولت کار شود و حداقل هزینه را نیز داشته باشد.

رحمانی‌فضلی افزود: بعضی از پروژه‌ها در طول زمان موجب افزایش قیمت تمام شده می‌شود که صرفه اقتصادی ندارد.

وی بیان داشت: شورای اجتماعی در حوزه سیاست‌گذاری، تعیین اصول و برنامه‌ریزی کار می‌کند بنابراین اصول و شاخص‌هایی که متناسب با پیوست اجتماعی است باید در شورای اجتماعی مورد تأیید قرار بگیرد. 

وزیر کشور خاطرنشان کرد: شورای اجتماعی بر اساس جایگاهی که دارد در خصوص پیوست‌ها نظارت می‌کند و ما پیوست‌های متعددی به عنوان مثال پیوست‌های عمرانی، ترافیکی، زیست‌محیطی و غیره داریم که باید در پروژه‌ها لحاظ شود. 

رحمانی‌فضلی گفت: در پیوست اجتماعی با توجه به اینکه فرهنگ نیز نزدیک به آن است باید این دو مورد را کنار یکدیگر ببینیم و پروژه‌ها را بر اساس این پیوست‌ها پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از پروژه‌ها در شروع توجیه اقتصادی دارد ولی در ادامه به دلیل مشکلاتی که به وجود می‌آید از توجیه اقتصادی می‌افتد.

وزیر کشور گفت: به عنوان مثال ما پیوست زیست‌محیطی در پروژه‌های کلان داریم ولی پیوست اجتماعی و فرهنگی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

رحمانی‌فضلی درباره اصلاحات ارضی گفت: بعضاً مطرح می‌شود که در اصلاحات ارضی آثار اجتماعی آن دیده نشده بود و موجب از بین رفتن فضاهای روستایی و تقویت بخش‌ها شده بود. 

وی گفت: در اصلاحات ارضی می‌خواستند ساختارهای اجتماعی پاشیده شود و وابستگی به نفت و نظام سلطه اتفاق بیفتد. بنابراین باید تلاش کنیم که آثار منفی در طرح‌ها نداشته باشیم. 

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۲۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران

وزیر کشور از چند پروژه‌های سازمان نوسازی شهرداری تهران در منطقه ۱۸ بازدید کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، احمد وحیدی، وزیر کشور به همراه استاندار و معاون عمرانی استانداری تهران از آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) و شن چاله ها در منطقه 18 بازدید کرد.

️وی در این بازدید ضمن تقدیر از مجریان پروژه، در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی، رفع معارضین و عملیات عمرانی این پروژه ها قرار گرفت.

️گفتنی است پروژه های عمرانی سازمان نوسازی علاوه بر تولید مسکن، بازآفرینی و تبدیل تهدیدات شهری به فرصت هاست و در همین راستا باغ راه راه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بازآفرینی طبقه فوقانی تونل قطار راه آهن تهران تبریز است که از سالیان متمادی موجب انفصال شمال و جنوب این خط آهن شده بود و اینک با احداث پروژه های مورد نیاز اهالی ضمن ایجاد پیوستگی شهری موجب توزیع عادلانه امکانات شهری در مناطق ١٧ و ١٨ تهران خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • وزیر کار: منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا
  • منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد
  • احداث درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن در ردیف پروژه‌های کدد دار کشور قرار گرفت
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند