Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@07:18:03 GMT

دو میلیون و 800 هزار معتاد در کشور وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۳۰۶۷

دو میلیون و 800 هزار معتاد در کشور وجود دارد

سردار اسکندر مؤمنی عصر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در مشهد افزود: کسی که معتاد است از یک نظر بیمار است و باید برای درمان و ترک مواد اقدام کند اما اگر اقدامی نکند و در جامعه به اعتیاد تجاهر کند و اعتیادش را ابراز نماید مجرم شمرده می‌شود.

وی ادامه داد: اولویت زمانی و کوتاه مدت ستاد مبارزه با مواد مخدر، ساماندهی معتادان متجاهر و اولویت اصلی و راهبردی این ستاد، پیشگیری از اعتیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در حوزه پیشگیری از هر ایده و طرح جدیدی که ارائه شود حمایت می‌کنیم چون باید در افراد بازدارندگی درونی نسبت به مواد مخدر ایجاد کنیم و یکی از این راه‌ها طرح یاریگران است.

مؤمنی با بیان اینکه ریشه ۵۵ درصد طلاق ها اعتیاد به مواد مخدر است بر ضرورت اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: این قانون در حال اصلاح است و یکی از مواد پیشنهادی مصادره همه اموال قاچاقچیان مواد مخدر است چون قاچاقچیان باید ثابت کنند که اموال آنها ناشی از قاچاق مواد مخدر نیست.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص معتادان متجاهر خراسان رضوی هم گفت: در شهرستان چناران این استان اردوگاه بسیار خوبی با سوله‌های مختلف در حال ساخت است که تا چند ماه آینده به بهره برداری می‌رسد و اگر این اقدام انجام شود همه کارهای مربوط به جمع آوری معتادان متجاهر در این استان با هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌ها حل خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی هم گفت: راهبرد اساسی و مؤثر و واقعی در حوزه مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری از اعتیاد است و در حاشیه شهر مشهد اقدامات خوبی در این مورد آغاز شده و شهرداری این شهر هم برای کمک‌های لازم در هر حوزه اعلام آمادگی کرده است.

علیرضا رزم حسینی ادامه داد: مقابله با مواد مخدر پر هزینه و کم اثر و فعالیت در حوزه پیشگیری، کم هزینه و پر ثمر است و هر مقدار در جهت ارتقاء اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی کار کنیم نتیجه آن را می‌بینیم.

وی با بیان اینکه سالانه دست کم ۳۰ میلیون نفر مسافر داخلی و خارجی به این استان سفر می‌کنند افزود: با توجه به جایگاه و موقعیت شهر مشهد و استان خراسان رضوی باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر اضافه بر طرح‌های سایر استان‌ها در این استان فعالیت و تلاش کرد.

۷۵۰۷/‏۱۹۲۲

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۳۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ خرده‌فروش و معتاد متجاهر در اسفراین دستگیر شدند

سرهنگ محمد روهنا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح آرامش در شهر با محوریت پاک‌سازی نقاط آلوده از وجود معتادان متجاهر و توزیع کنندگان مواد مخدر، مأموران پلیس مواد مخدر با همکاری کلانتری و پاسگاه‌های تابعه این طرح را در سطح شهرستان به مرحله اجرا گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه مأموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی عوامل توزیع و خرید و فروش مواد مخدر در سطح اسفراین شدند، تصریح کرد: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقدار ۵۵۰ گرم مواد مخدر سنتی از نوع شیره و تریاک، ۶۹۰ گرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه و هروئین و مقادیر زیادی اقلام ممنوعه و ابزار آلات استعمال و فروش مواد مخدر را کشف کردند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه در این طرح تعداد ۱۳ خرده‌فروش مواد مخدر و ۲۹ معتاد متجاهر نیز دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند، افزود: در اجرای این طرح دو دستگاه خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین با اشاره به اینکه متهمان در نهایت بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است، شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد خبر 6056753

دیگر خبرها

  • کشور همسایه ایران تولیدکننده عمده «شیشه» شد
  • قاچاق از منشاء افغانستان کاهش محسوسی نداشته است
  • قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش داشته است؟ | افغانستان تولیدکننده عمده شیشه
  • اتحادیه اروپا بر اساس اصل مسئولیت مشترک به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد
  • تقویت مبارزه ایران با ترانزیت موادمخدر و پولشویی
  • دستگیری ۳۰ معتاد متجاهر در نور
  • مدیرکل پیشین درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: سند سلامت روان ۱۰ سال در بند وزارت بهداشت
  • ۱۱۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند
  • ۴۲ خرده‌فروش و معتاد متجاهر در اسفراین دستگیر شدند
  • ۳۰ معتاد متجاهر در نور دستگیر شدند