Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، در اوایل خرداد امسال بود که فرابورس ایران در اطلاعیه‌‌ای از طبقه‌بندی شرکت‌های درج شده در بازار پایه فرابورس ایران در تابلوهای "پایه زرد" "پایه نارنجی" و "پایه قرمز"  خبر داد و اعلام کرد، این طبقه‌بندی در راستای اجرای دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا نیز مقرر شد به منظور راه‌اندازی تابلوهای پایه زرد، پایه نارنجی و پایه قرمز بازار پایه، تمامی نمادهای مندرج در بازار مذکور در پایان معاملات روز دوشنبه مورخ 20 خرداد 98 متوقف و پس از انجام عملیات فنی و انتقال به تابلوهای مربوطه بازگشایی شوند.

اعلام اجرای دستورالعمل طبقه‌بندی شرکت‌های درج شده در بازار پایه فرابورس ایران در تابلوهای "پایه زرد" "پایه نارنجی" و "پایه قرمز"  از سوی فرابورس ایران در حالی طی چند روز گذشته اثر منفی بر معاملات بازار سهام داشته است که برخی کارشناسان معتقدند این کار بودن بررسی لازم انجام شده است.

در این زمینه یکی از اعضای کمیته فقهی سازمان بورس نیز با توجه به شبهات پیش آمده پیرامون قوانین جدید بازار پایه از بررسی این موضوع و روشن شدن اشکالات آن خبر داد.

البته این دستورالعمل که با انتقادات زیادی نیز همراه بود، در حالی قرار شد در تاریخ اعلامی اجرایی شود که دو روز پیش از اجرای آن، معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس طی نامه‌ای به دبیر کانون نهادهای سرمایه گذاری و دبیر کانون کارگزاران بورس از به تعویق افتادن طبقه‌بندی شرکت‌های درج شده در بازار پایه فرابورس ایران خبر داد و اعلام کرد این موضوع نیاز به بررسی بیشتری دارد.

در این راستا نیز نشست کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار در خصوص تغییر دستورالعمل معاملات بازار پایه با محوریت موضوع چگونگی مکانیزم معاملات در بازار پایه فرابورس و روش‌های بهینه اجرای آن تشکیل و قرار شد اجرای این دستورالعمل منوط به بررسی و کارشناسی بیشتر شود.

در این خصوص به تازگی معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس اوراق بهادار در خصوص مقررات جدید بازار پایه فرابورس گفته بحث غرری بودن این قوانین توسط کمیته فقهی سازمان بورس رد شده است. همچنین سازمان بورس برای رفع ابهامات این قوانین، هفته گذشته جلسه‌ای با حضور نهادها و فعالان این حوزه برگزار کرد که مقرر شده این نظرات به‌طور مکتوب اعلام و برای بررسی به سازمان و فرابورس اعلام شود. ضمن این که بازار پایه نیاز به چکش‌کاری دارد و فعلا قوانین آن تغییر نمی‌یابد و با روال قبلی، بکار ادامه می‌دهد ...

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۳۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم

آفتاب‌‌نیوز :

 اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است. ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم.

وی افزود: همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفتگو و تعامل هستیم. از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود.

اسلامی تاکید کرد: از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست. گروسی دیدار‌هایی در ایران دیدار‌هایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مطمئنیم این گفتگو کمک می‌کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط مان را با آژانس تقویت بکنیم.

اسلامی درباره همکاری با آژانس در خصوص بازرسان آژانس تصریح کرد: ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند. بازدید آن‌ها در حال انجام است. استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است و این مساله سیاسی نیست و ما در فرایند‌های همکاری با آژانس این موصوع را مکرر اثبات کرده و آن‌ها هم به آن اذعان دارند.

وی درباره اظهارات گروسی درباره برنامه تسلیحاتی ایران نیز تصریح کرد: این‌ها موضعگیری نیست و سوال خبرنگار است و جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای این است که برنامه ایران صلح آمیز نیست. گروسی گفته نشانه‌ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • شبکه ملی تنظیم‌گری ایران رونمایی شد
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • چرا بازارگردانی به بورس و فرابورس واگذار شد؟
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها