Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@07:20:53 GMT

امتیاز ویژه برای خانه‌دار کردن کارکنان دولتی

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۳۹۰۶

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، مازیار حسینی با بیان این‌که مهم‌ترین موضوع مورد تاکید بخش مسکن تامین منابع مالی برای احداث واحدهای مسکونی و فراهم کردن بسترهای مالی برای تحقق آن است، اظهار کرد: در دهمین جلسه شورای عالی مسکن گزارشی از برنامه‌ها و سیاستگذاری‌های تامین مالی ارائه ش. در عین حال گزارشی از اقداماتی که در خصوص بازار تعهدی مصالح انجام شده، نیز از دیگر مواردی بود که ضمن ارایه گزارش در مورد آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی با یادآوری این‌که بر اساس ماده 6قانون عرضه و تولید مسکن، شرکت ها و سازمان های دولتی باید زمین مناسب را برای ساخت مسکن در اختیار این بخش قرار دهند که در مورد آن بحث و تبادل نظر انجام شد، افزود: با تاکید رئیس‌جمهوری، سازمان ملی زمین و مسکن متولی شده تا این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. ادارات کل راه و شهرسازی در استان‌های سراسر کشور نسبت به شناسایی و معرفی زمین های مناسب برای طرح اقدام ملی، ماموریت یافته‌اند.

وی از تهیه و ارسال نامه ای به امضای وزیر راه و شهرسازی برای استانداران به منظور همکاری حداکثری برای شناسایی زمین های موردنیاز  در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن خبر داد و گفت:‌ با شناسایی زمین های دولتی استفاده حداکثری از آنها برای تولید مسکن خواهیم کرد، در این اقدام، اولویت با کارکنان دستگاه ها و سازمان هایی است که زمین معرفی می کنند.

به گزارش تسنیم، در ماده 6 قانون ساماندهی عرضه و تولید مسکن آمده است؛

«وزارت مسکن و شهرسازی موظف است نسبت به مطالعه و مکان‌یابی جهت تامین اراضی موردنیاز در قالب انواع طرح های توسعه شهری به صورت متصل با اولویت توسعه درونی، متصل با ایجاد مجتمع های مسکونی، شهرک ها و شهرهای جدید و همچنین توصعه سکونتگاه های موجود در پهنه سرزمین با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی اقدام نماید. کلیه وزارتخانه ها، موسسات دولتی و شرکت های دولتی که 100درصد سرمایه و سهام آنها متعلق به دولت می باشد مکلفند نسبت به واگذاری رایگان اراضی در اختیار خود که در چهارچوب های مکان یابی موضوع این قانون واقع می گردند به استثناء مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به وزارت مسکن و شهرسازی حسب درخواست وزارتخانه مذکور با فوریت اقدام نمایند.»

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۳۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی گفت: بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی اختصاص داده شده که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه این بخش در استان است.

محمدصادق معتمدیان رو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امروز شاهد ارتقای شاخص های راه و مسکن در استان هستیم، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از احداث ‌راه‌ها از مسیر قانونی بود که درگذشته مورد توجه نبود.

معتمدیان با تاکید بر اینکه هیچ قطعه راهی در آذربایجان غربی وجود ندارد که بلاتکلیف باشد، گفت: تمامی مسیرهای این استان دارای برنامه کاری و عمرانی جهت توسعه، پیشرفت و آبادانی هستند که در این بین، مسیر رازی - خوی از جمله محورهایی است که در حال تبدیل به مسیر اقتصادی بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آدربایجان‌غربی در قالب ۴۰ کارگاه راهسازی در دست اجرا بوده که حاصل کار مجموعه راه و شهرسازی با تلاش شبانه روزی و تصمیم گیری درست و استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های این استان است.

سرپرست راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این آیین اظهار کرد: نهضت ملی مسکن یک تکلیف شرعی درکنار کار حرفه‌ای است که با تمام توان به همراهی بخش خصوصی وبا مشارکت مردم در خانه‌دار کردن بخش مستضعفین تلاش خواهیم کرد.

رسول عطایی در خصوص اراضی دولتی نیز گفت: در مقابل تبعیض و بی عدالتی ایستادگی خواهیم کرد و در زمینه برنامه‌های بازآفرینی شهری نوین نیز با اصول نوین ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات سیدمحسن حمزه لو تقدیر و رسول عطایی به عنوان سرپرست راه و شهرسازی استان معرفی شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توجه ویژه برای توسعه راه های آذربایجان غربی
  • توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی
  • هشدار راه و شهرسازی استان تهران به متقاضیان مسکن طرح جوانی جمعیت
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم