Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@17:12:25 GMT

تاکید اشمید بر حفظ برجام پس از سفر به کشورهای منطقه

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۴۱۸۲

آفتاب‌‌نیوز :

«هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از خاتمه سفر خود به امارات، عمان، قطر و ایران که مورخ 12 ژوئن تا 15 ژوئن (خرداد) صورت گرفت، با مقام‌های ارشد کشورهای یاد شده از جمله «سید عباس عراقچی» معاون وزارت خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته «وبگاه اتحادیه اروپا»، هلگا اشمید در این سفر منطقه‌‌ای از فرصت ایجاد شده برای تاکید مجدد بر تداوم تعهد اتحادیه اروپا به توافق هسته‌ای که عاملی مهم در افزایش ثبات و امنیت در منطقه و عدم اشاعه سلاح هسته‌ای است، استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از بیانیه‌ای معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مناسبت خاتمه این سفر منطقه‌‌ای آمده که برجام در حال کار و تحقق هدف اصلی در زمینه حصول اطمینان به ایران در زمینه برنامه هسته‌ای است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در 15 گزارش اجرای تعهد‌های برجامی ایران را تایید کرده است.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا ابتدای سال جاری میلادی بعد از ماه‌ها وعده برای راه‌اندازی ساز و کار جهت پشتیبانی از تجارت با ایران و دور زدن تحریم‌های آمریکا، ساز و کار مالی تحت عنوان «اینستکس» را ثبت کرد که هنوز عملیاتی نشده و فعلا نیز فقط قرار است از اقلام غذایی و انسان‌دوستانه پشتیبانی کند. مقام‌های اروپایی همچنین امکان دور زدن تحریم‌های اروپا توسط این ساز و کار را هم رد کرده‌اند.

به نوشته وبگاه اتحادیه اروپا ،هلگا اشمید در پایان سفر منطقه‌ای خود اظهار داشته است: «با توجه به افزایش تنش‌ها، خویشتنداری و اجتناب از هرگونه تنش بیشتر ضروری است. خطر محاسبات غلط به ویژه در فقدان گفت‌وگو بسیار بالاست. گوش فرادادن به نگرانی‌های همه ذینفعان و یافتن راه‌هایی جهت تنش زدایی به نفع همه است. اتحادیه اروپا خواهان مشاهده منطقه‌ای است که در آن امور بحث برانگیز از طریق گفت‌وگو و همکاری دیپلماتیک حل شود. معتقدیم که با اجتناب از رویارویی و تقویت همکاری، از فرصت‌های پیش آمده بهره‌مند ‌شویم .»

هلگا اشمید روز شنبه با سفر به تهران و دیدار با مقام‌های ایرانی درباره وضعیت اجرای برجام و عملیاتی شدن ساز و کار مالی«اینستکس» رایزنی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هلگا اشمید برجام حفظ برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۴۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشوربا بیان اینکه نیاز به گسترش همکاریهای منطقه‌ای در سطوح مختلف وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه، آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشورهای منطقه از جمله کشورهای ترکیه، پاکستان و هند و همچنین گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی را دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان برنامه و بودجه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در دومین روز حضور خود در بانکوک برای شرکت در هشتادمین جلسه سالیانه اسکاپ، با «آلیس جابانا»، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی اسکاپ، دیدار و گفتگو کرد.
 داود منظور در این دیدار که در محل کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) در بانکوک برگزار شد، با تأکید بر لزوم گسترش همکاریها و نقش نهادهای توسعه‌ای مانند اسکاپ در ارتقای توسعه کشورها، گفت: استفاده از ظرفیت نهادهای وابسته به سازمان ملل در راستای توسعه همکاری‌های منطقه ای، تکمیل کریدورها و مقابله با خشکسالی، حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه نیاز به گسترش همکاریهای منطقه‌ای در سطوح مختلف وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه، آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشورهای منطقه از جمله کشورهای ترکیه، پاکستان و هند و همچنین گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی را دارد.
معاون رئیس‌جمهور با حائز اهمیت خواندن موضوع نشست امسال اجلاس اسکاپ، بر ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در آینده اقتصاد جهان تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن علاقه‌مندی به استفاده از تمامی ظرفیت‌های سازمان ملل در مسیر توسعه پایدار، آمادگی دارد در حوزه دیجیتال‌سازی هم همکاری داشته باشد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه با اشاره به مسئله‌محور بودن برنامه هفتم توسعه، گفت: در تأمین منابع مالی مورد نیاز برای رشد اقتصادی، به استفاده از منابع بین‌المللی هم توجه داریم.
وی نقش جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از فعالیت‌های مرکز سازمان ملل متحد برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا در آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) به عنوان یکی از مؤسسات منطقه‌ای زیرمجموعه اسکاپ مستقر در تهران مستقر را اساسی دانست و گفت: ما ضمن استفاده از همه ظرفیت‌های اپدیم، تجربیات موفقی در کاهش بلایا داریم که می‌توانیم آنها را با سایر کشورها به اشتراک بگذاریم.
دکتر منظور افزود: از جمله تجربیات موفق کشورمان، تجارب حاصل شده در مهار و مدیریت منابع آب و شیرین‌سازی آب است که با توجه به تأثیر تغییرات اقلیم بر بروز خشکسالی های پیاپی و کاهش منابع آب، همکاری مشترک به‌ویژه با کشورهای همسایه، اهمیت دوچندان دارد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به کمبود منابع آب به‌عنوان یکی از چالش‌های مهم در سطح جهان، گفت: ما آماده همکاری در زمینه مدیریت منابع آب با سازمان ملل متحد هستیم.
دکتر منظور با بیان اینکه خوشحال میشویم در منطقه به کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای محصور در خشکی در جهت حمل کالا کمک کنیم، گفت: اسکاپ میتواند نقش بیشتری را در این زمینه بازی کند و جمهوری اسلامی ایران نیز آمادگی دارد با تشکیل گروه کاری مشترک با کشورهای منطقه تحت مدیریت اسکاپ، نقش خود را در این زمینه ایفا کند.
وی با تأکید ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها و همکاری با اسکاپ در حوزه اقتصاد دیجیتال، علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری بیشتر با اسکاپ و کمیته‌های مربوطه را اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • بورل: درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد / تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند؛ باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس