Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@13:04:35 GMT

حکم نهایی محکومان پرونده شرکت غله خراسان شمالی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۴۳۹۴

حکم نهایی محکومان پرونده شرکت غله خراسان شمالی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مسلم محمد یاران با بیان اینکه پرونده هشت متهم شرکت غله در سال ۹۶ تشکیل شد، اظهار کرد: ماحصل رسیدگی در دادگاه مجموعاً ۴۷ سال حبس تعزیری برای تمام این متهمان در نظر گرفته شده است.

یاران در تشریح جزئیات احکام متهمان شرکت غله خراسان شمالی و اتهامات چهار کارمند متهم به کلاهبرداری از شرکت غله و چهار متهم همدست با این افراد، گفت: متهم ردیف نخست این پرونده به هفت سال حبس تعزیری و پرداخت ۲۶ میلیارد و ۱۶۵ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۲۷۰ ریال به عنوان رد مال در حق شاکی، مبلغ ۲۹ میلیارد و ۵۰۲ میلیون و ۸۱۱ هزار ریال جزای نقدی در حق دولت بابت کلاهبرداری، تحمل سه سال حبس تعزیری و ضبط وجوه ناشی از ارتشا به نفع دولت به دلیل پرداخت رشوه محکوم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متهم ردیف دوم به تحمل پنج سال حبس تعزیری و پرداخت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت بابت معاونت در کلاهبرداری، تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و پنج میلیون تومان جزای نقدی در حق دولت و سه سال انفصال از هر گونه خدمت دولتی به دلیل ارتشا و تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری به دلیل اهمال منجر به تضییع در وجوه دولتی محکوم شد.

دادستان بجنورد تصریح کرد: متهم ردیف سوم به ۱۰ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق تعزیری، ۴۵ میلیون تومان جزای نقدی و سه سال انفصال از خدمت به دولت بابت دریافت رشوه محکوم و متهم ردیف چهارم به ۷۴ ضربه شلاق به دلیل اهمال منجر به تضییع حقوق بیت المال محکوم شدند.

یاران ادامه داد: چهار متهم دیگر این پرونده که با چهار متهم اصلی و کارمند شرکت آرد و غله همکاری داشته‌اند نیز هر یک به جرم فریب دادن طرف معامله با عنوان تدلیس در معاملات دولتی با تخفیف به سه سال حبس محکوم شدند.

کد خبر 4642613

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری خراسان شمالی اختلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۴۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه لقمانی گفت: پرونده قاچاق سه هزار کیلوگرم هیزم به ارزش ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال در شعبه سوم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز یاسوج رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه پس از بررسی مدارک موجود در پرونده و به دلیل ارائه نشدن مدارک قانونی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط هیزم کشف شده، متهم را به پرداخت ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم و برای خودرو حامل هیزم قاچاق نیز، حکم به پرداخت ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال معادل ارزش هیزم قاچاق صادر کرد و در مجموع متهم به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد. محکوم شد.

لقمانی گفت: شعبه همچنین مالک هیزم های قاچاق را به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی افزود: ماموران منابع طبیعی و آبخیزداری با کشف هیزم قاچاق از یک کامیون، پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6093336

دیگر خبرها

  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی
  • ۱۲ متهم متواری در فلاورجان دستگیر شدند
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است