Web Analytics Made Easy - Statcounter

طراد حماده، شاعر لبنانی، با اشاره به انتشار کتاب «إنّ مع الصّبر نصراً» در لبنان گفت: خاطرات رهبر انقلاب نشان می‌دهد همانطور که حضرت زینب(س) با صبر بر دستگاه طاغوت یزید پیروز شدند، می‌توان امروز نیز با صبر بر استکبار و طاغوت به پیروزی رسید. ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،  کتاب «إنّ مع الصّبر نصراً» خاطرات خودگفته رهبر معظّم انقلاب از دوران پیش از انقلاب و سال‌های مبارزه با رژیم طاغوت است که همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب به زبان عربی در لبنان منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب حاضر شامل بیان حکمت‌ها، درس‌ها و عبرت‌هایی است که به‌فراخور بحث‌ها بیان شده و هر کدام از آنها می‌تواند چراغ راهی برای آشنایی مخاطب کتاب به‌ویژه جوانان با فجایع رژیم منحوس پهلوی، و همچنین  سختی‌ها، مرارت‌ها و رنج‌های مبارزان و در مقابل، پایمردی‌ها، مقاومت‌ها، خلوص و ایمان انقلابیون باشد.

توزیع نسخه عربی کتاب «إنّ مع الصّبر نصراً» در لبنان با استقبال خوبی از سوی مخاطبان عرب‌زبان همراه بود؛ به طوری که به درخواست مخاطبان، کتاب در دیگر کشورها و مناطق عرب‌زبان مانند عراق نیز توزیع شد. برخی از عرب‌زبان‌ها بر این باورند که خاطرات کتاب حاضر در گسترش فرهنگ مقاومت تأثیرگذار بوده و برای جبهه مقاومت امیدبخش بوده است. طراد حماده، شاعر و نویسنده لبنانی، در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به ویژگی‌های این اثر گفت: رهبر انقلاب همواره با نگاهی امیدبخش به جامعه اسلامی نگاه می‌کنند و امیدوارکننده درباره مسائل مختلف صحبت می‌کنند. کتاب حاضر شامل خاطراتی است که نشان می‌دهد می‌توان با صبر و مقاومت بر ظلم و استکبار پیروز شد. نگاه امید همراه با فداکاری(مانند فداکاری یاران امام حسین(ع) در کربلا) همواره در خاطرات کتاب دیده می‌شود.

وی ادامه داد: خاطرات رهبر انقلاب نشان می‌دهد که خون بر شمشیر پیروز است و همانطور که حضرت زینب(س) با صبر بر دستگاه طاغوت یزید پیروز شدند، می‌توان امروز نیز با صبر بر استکبار و طاغوت به پیروزی رسید. این فرهنگ به کرات در خاطرات رهبر معظم انقلاب دیده می‌شود که البته برگرفته از اندیشه‌های ایشان است.

این شاعر لبنانی در ادامه انتشار کتاب «إنّ مع الصّبر نصراً» به زبان عربی را بر جوانان جهان عرب تأثیرگذار خواند و افزود: خاطرات رهبر انقلاب سال‌هایی را به تصویر می‌کشد که همانند اوضاع برخی از کشورهای اسلامی امروز است.  امروز جهان عرب مرحله سختی را پشت سر می‌گذارد؛ از این رو بر جوانان عرب واجب است که همدل و همراه باشند و با راهنمایی عقل راه خود را بپیمایند.

توزیع ترجمه فارسی «إنّ مع الصبر نصراً»، خاطرات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب تهرانچاپ اول خاطرات رهبر انقلاب 3روزه تمام شد/ توزیع «إنّ مع الصبر نصراً» در عراقبازتاب گسترده انتشار خاطرات رهبر انقلاب در جهان عرب/ آذرشب: «انّ مع الصبر نصراً» توشه‌ای است برای هر انسان‌

طراد حماده با تأکید بر به کارگیری عقل و تزکیه به عنوان دو بال پرواز جوانان عرب جهان اسلام در شرایط فعلی یادآور شد: امید جامعه اسلامی به جوانان است. جوانان می‌توانند با استفاده از تزکیه و اندیشه کارهای محال را انجام دهند. در این مسیر به اشتراک‌گذاری تجربیات می‌تواند کمک مؤثری کند. انتشار کتاب «إنّ مع الصّبر نصراً» می‌تواند از این جهت مفید باشد.

انتهای پیام/

R1013197/P/S4,35/CT3 واژه های کاربردی مرتبط ادبیات مقاومت ایران و جهان انتشارات انقلاب اسلامی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتشارات انقلاب اسلامی انتشارات انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۴۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان خفر با بیان اینکه یکی از سرفصل‌های عملی درس مکتب تشیع جعفری امام صادق (ع) در سیره عملی آن حضرت، مرزبندی با طاغوت است. گفت: مبنای عملی تمام اولیا الهی و ائمه هدی (ع) همین مرزبندی با طاغوت است.

خطیب جمعه خفر گفت: واقعه عاشورا و محبوس و مسموم و مقتول شدن ائمه معصوم همه به خاطر مرزبندی با طاغوت است و قرآن کریم نیز در آیه (فَمَن یَکفُر بِالطّاغوتِ وَیُؤمِن بِاللَّهِ فَقَدِ استَمسَکَ بِالعُروَةِ الوُثقی…) به این مساله اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه ائمه به دنبال حاکمیت الهی بوده و به خاطر مقابله با طاغوت تحت فشار و زجر و مصیبت بودند افزود: دشمنان به امام صادق و دیگر امامان ما مجال و میدان ندادند و حتی ادعای امامت ائمه را جرم انگاری می‌کردند.

خطیب جمعه خفر به هفته کارگر نیز اشاره کرد و گفت: از مدیر کار و رفاه اجتماعی شهرستان انتظار داریم با ارائه برنامه‌های جامع‌تر در بخش انگیزه‌بخشی به نیروی کار زمینه تحول اقتصادی شهرستان را به صورتی شایسته‌تر فراهم نماید.

وی افزود: یکشنبه ۱۶ اردیبهشت سالروز اعلام جنگ رسمی اقتصادی آمریکا در سال ۷۴ و تحریم همه‌جانبه علیه ایران است و طی این چند دهه جبهه استکبار مدام دشمنی‌هایش را در جبهه اقتصادی شدت بخشیده تا نظام اسلامی و انقلابی ایران را از پا درآورد اما به لطف خدا و مقاومت مردم صبور و انقلابی این حربه هم کارساز نشد.

امام جمعه خفر گفت: گاهی عملکرد دولتمردان گذشته، جدای از مردم و به صورت انفعالی بود و رضایت کدخدا را شرط موفقیت خود می‌دانستند و چشم و دل و امیدشان به خارج از مرزهایمان بود.

کد خبر 6095768

دیگر خبرها

  • تعلیم عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد
  • بیداری امروز جوانان دنیا مرهون روشنگری رهبر انقلاب است
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا، انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی است
  • ۲۰ توصیه رهبر معظم انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟
  • ۲۰ توصیه رهبر انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • رهبر معظم انقلاب: جوانان باید منطق شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر رژیم صهیونیستی» را بدانند
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد