Web Analytics Made Easy - Statcounter

《مصطفی پور محمدی》عصر روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت پنجا و چهارمین شهدای موتلفه که توسط حزب موتلفه اسلامی در تالار موسسه فرهنگی شهدای موتلفه برگزار شد؛ افزود: فلسفه شهادت یعنی هراس نداشتن از مشکلات و گرفتاری‌های دنیا، چون این فلسفه برای دیدار حق است. شهادت یعنی آینده را روشن دیدن و نسبت به آینده امیدوار بودن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل شهید بهشتی فرمودند؛ ما راست قامتان در تاریخ جاودانه خواهیم بود.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: قوت، فلسفه و فرهنگ شهادت این قوت را به ما می‌دهد. و کسی که معتقد به این نوع از نگاه است هیچ نوع نگرانی ندارد. در فرهنگ شهادت مانعی سر راه مشاهده نمی‌شود و در روایات داریم که بزرگان دین به ما می‌گویند یا پیروزی یا شهادت.

وی ادامه داد: شهادت پیروزی واقعی است و پیروزی در دنیا نیز در مسیر فلسفه شهادت و مقدمه رستگاری است. این فرهنگ و فلسفه شهادت است که ولی امر مسلمین به ترامپ پاسخ نه می‌دهد. اگر رهبری معظم انقلاب به ترامپ می‌گوید تو شایسته پیام و پاسخ نیستی ریشه در حاکمیت فلسفه شهادت در جامعه اسلامی ایران دارد.

وزیر پیشین دادگستری در دولت تدبیر و امید با بیان اینکه فلسفه و فرهنگ شهادت این قدرت و اعتماد به نفس را ایجاد می‌کند که قدرتمندترین کشور جهان را به چالش بکشیم و جایگاه و ارزشی برای او قائل نباشیم.

وی ادامه داد: ما نخبگان فراوانی داشته ایم و اکنون هم داریم، اندیشمندان، فرهیختگان، علما، اساتید، بازاریان، کسبه و کارآفرینان فراوانی در این جامعه اسلامی وجود داشته و دارند. این نخبگان مومن و متقی دغدغه مند، ظرفیت جامعه اسلامی و مولفه‌های قدرت و امنیت ملی در کشور هستند و خواسته‌های آنها را درک می‌کنیم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه آنچه جمهوری اسلامی را قدرتمند کرده فلسفه شهادت است، خاطرنشان کرد: اینکه جمهوری اسلامی در این مقطع قدرت هماوردی جهانی دارد ریشه در فرهنگ و فلسفه شهادت دارد. این فرهنگ موجب تغییر موازنه‌ها و مولفه‌های جهانی توسط جمهوری اسلامی ایران شده است. بزرگترین ضربه‌ای هم که ممکن است متوجه ما شود از ناحیه همین فرهنگ شهادت است و نمونه اش شعار شهادت طلبی داعشیان است که باید مواظب باشیم که فرهنگ شهادت طلبی واقعی با رفتار انتحاری اشتباه نشود.

وزیر پیشین کشور افزود: استکبار جهانی با طراحی جهاد و شهادت تقلبی و در قالب داعش و جنگ مذهب علیه مذهب در صدد تضعیف فرهنگ و فلسفه شهادت است. باید این فرهنگ غنی را به فرزندان و جوانان کشور آموزش دهیم و آنها را به آینده امیدوار کنیم.

وی با بیان اینکه ما انقلاب کردیم و به اهداف و آرمانهای مورد نظر خود دست پیدا کردیم، اظهار کرد: البته در کنار دست اوردها آسیب‌ها، ضعف‌ها، مشکلات و کاستی هائی داریم. در عرصه هائی توفیق جندانی نداشتیم؛ به عنوان مثال در رفتار سیاسی در جامعه موفق عمل نکردیم. فعالان و کارگزاران سیاسی آنچنان که شایسته بود، متناسب با فرهنگ و فلسفه و مختصات جمهوری اسلامی نتوانستند رو به جلو حرکت کنیم.

پورمحمدی بیان کرد: حضرت آقا چندی پیش به دانشجویان فرمودند؛ تشکل سیاسی داشته باشید ولی از حزب بازی پرهیز کنید. این تعبیری بود که ایشان به کار بردند. نفرمودند تشکل سیاسی و حزبی مانند حزب موتلفه نداشته باشید بلکه بازی‌های حزبی را منع کردند. بلکه احزاب این چنیتی باید در جامعه تسری پیدا کرده و فراگیر شوند.


*احزاب در کل دنیا مشکلات تعریف شده‌ای دارند با این وجود کسی هم از آنارشیسم دفاع نمی‌کند


دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه تا کنون بیش از ۳۰۰ حزب در وزارت کشور ثبت شده اند، گفت: این همه حزب می‌خواهند چکار کنند؟ به این می‌گویند حزب بازی. این عملیات جواب نمی‌دهد و فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه ما را هدایت و رفتار سیاسی ما را تعریف نمی‌کند. ما با توجه به فرهنگ، آرمان‌ها، ایده ئالهای و رهبران خود و با استفاده از فرهنگ شهادت و شهدای خودمان باید سامانه سیاسی مناسب و متناسب را تعریف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حزب در دنیا مشکلات تعریف شده‌ای دارد، ولی معنایش این نیست که ما تشکل سیاسی نداشته باشیم زیرا کسی از آنارشیسم دفاع نمی‌کند. جامعه باید تحت نظم، انظباط، سازمان و تشکل مدیریت شود، تشکل‌های سیاسی باید با تعاریف بومی و فرهنگ خودنان شکل گیرد. همه ما کم کاری داریم. من، دیگر بزرگان و دوستان که به انقلاب و ارزش‌هایش پایبند و وفادار هستند باید بپذیریم در این راستا کم کاری داشته ایم.

وزیر پیشین دادگستری ادامه داد: تولید و ارائه تعابیر مناسب در عرصه سیاسی را نداشته ایم، بنابراین با ضعف در فضای سیاسی، پوشش و اقناع اجتماعی و مدیریت در عرصه اجتماعی روبه رو هستیم. شایعه‌ای در فضای مجازی متتشر می‌شود که کل افکار عمومی را به سمت سوی نامناسبی هدایت می‌کند، روزنامه‌های ما به تعداد فراوان و رنگارنگ ولی با تیراژ بسیار پائین در برابر فضای مجازی عاجزند. دو روزنامه در ژاپن ۲۸ میلیون تیراژ دارند ولی تیراژ تمام روزنامه‌های ایران به یک میلیون نمی رسند.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه با وجود کاستی هائی که در فضای رسانه‌های رسمی داریم نمی‌شود افکار عمومی را اداره کرد، اظهار داشت: باید در این خصوص تامل کنیم. بحث دیگری که قابل طرح است عدم موفقیت تحول در نظام اداری است. دیوان سالاری کشور متناسب با انقلاب و تفکر انقلاب متحول نشده است. و سومین مشکل نظام اقتصادی است. این نظام نتوانسته متناسب با تعاریف انقلاب عمل کند. آنچه در ادبیات دینی و فرهنگ انقلابی برای ما مانده است در فرهنگ و تعاریف اقتصادی متجلی نشده است.

وی ادامه داد: نسبت ادبیات اقتصادی رایج دنیا ما عقب هستیم. آنچه در دنیا مرسوم است و دارای اصول علمی در حوزه اقتصاد است را ما نداریم و عقب هستیم. با بی برنامگی و بی نظمی می‌شود کشور را اداره کرد؟ رهبری سالهاست نسخه اقتصاد مقاومتی را وارد ادبیات سیاسی و اقتصادی کرده اند ولی چون بنیه علمی و اقتصادی ما ضعیف است و چون از ابتدا اقتصاد ما بر پایه‌های علمی شکل نگرفته است با تحریم دشمن آسیب پذیر می‌شویم.

پورمحمدی افزود: تشکل سیاسی همراه با اضطراب، آشوب، تفرقه، شایعه، جنگ روانی و پراکندگی باعث فرسودگی اجتماعی می‌شود، نظام اداری ضعیف و به هم ریختگی دیوان سالاری ایجاد فساد می‌کند. از این مسیر هاست که دشمن می‌تواند فشار و تحریم کند. اینها دغدغه هائی است که ما داریم.

وی یادآور شد: امروز همه می‌دانیم، در حال از دست دادن یا هدر دادن منابع زیادی هستیم. شش برابر میانگین دنیا سوخت و انرژی مصرف می‌کنیم. درست است دولت نقش مدیریتی دارد ولی این وظیفه همگانی است که رعایت مصرف را بکنند. ۳۲۰ هزار میلیارد تومان تا کنون یارانه پرداخت کرده ایم اگر سی درصد یارانه بگیران مستحق نباشند حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان را می‌توان دیگر امور تولیدی و اقتصادی و زیرساخت کرد.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز گفت: در روزهای اولی که وارد دولت شدم به آقای روحانی گفتم، یکی از دلایل بحران اقتصادی یارانه است که به صورت رها شده در حال پرداخت شدن است و دوم مصرف سوخت است که باعث هدر رفت منابع ملی می‌شود، اگر می‌خواهید این دو به ما ضربه نزند از هم اکنون جلوی آن را بگیرید. مشکل تورم در کشور وجود دارد و سود بانکی یکی از دلایل گرانی و تورم است. سود بانکی بالا از نظر تمام اقتصاد دانان مساوی با فاجعه اقتصادی است.

وی ادامه داد: تنها نقطه قوت ما امنیت و احساس امنیت است که به لطف خدا و مدیریت رهبر فرزانه انقلاب از آن برخورداریم. اما تهدید را چگونه از سر کشور برداریم؟ باید بستر تهدید را از بین ببریم و بستر تهدید با تحول در نظام سیاسی، فعالان سیاسی و تشکل‌های سیاسی از میان می‌رود.
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت تدبیر و امید روحانی جمهوری اسلامی ایران احزاب وزارت کشور یارانه اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۴۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام محمد عبادی زاده در درس اخلاق مدرسه علمیه النبی (ص) بندرعباس، اظهار کرد: یکی از کاربردهای عقل این است که انسان را در مسیر بندگی، عبودیت و معاد که همان رسیدن به بهشت خدای متعال قرار دهد.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی تمام مسئولان باید تلاششان این باشد که علاوه بر سعادت و خوشبختی دنیوی، معنویات مردم را نیز تامین کنند و تعالی معنوی را برای آنها به ارمغان بیاورد.
 
نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: فلسفه خلقت انبیا همین توان عقل است در روایت داریم خداوند انبیا را مبعوث کرد تا بلوغ عقلی در جامعه نمود پیدا کند و جامعه به خرد و عقل برسد، پیامبران نیز بر اساس بلوغ عقلی مردم به رسالت رسیدند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده تاکید کرد: هر کاری در شبانه روز انجام می دهیم با قصد قربت باشد در مسیر بندگی خدا می شود و اگر به امور مباح رنگ خدای بزنید، همه اینها در کفه ترازوی عبادت می رود و باعث سنگینی می شود و بستگی به زیرکی مومن دارد که اگر قطب نمای زندگی خود را به سمت خدا تنظیم کرد هر کاری رنگ خدا می گیرد .
 
 وی افزود: عقل ناسالم انسان را به سمت شهوات که شامل قدرت طلبی، حب جاه و جمال، حب ریاست و حب خوردن و آشامیدن است سوق می دهد و او را از کمال انسانی دور میکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: عقلی تعالی بخش است که انسان را به عبودیت و توحید می کشاند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • ربیعی: تعطیلی شنبه توطئه نیست
  • ربیعی : فلسفه بقا بر فلسفه توسعه کشور چربیده است / تغییر سبک زندگی که در خیابان می بینید، توطئه نیست / جریان پرقدرتی سالهاست مقابل حاکمیت تفکر توسعه و پیشرفت ایستاده
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟