Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، یحیی یوسف پور فرماندار محمودآباد در نشست با جامعه هنرمندان صنایع دستی این شهرستان به مناسبت روز ملّی صنایع دستی گفت: پارسال در راستای تقویت تولیدات صنایع دستی و بنگاه‌های زود بازده ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شد.   وی توجه به کارگاه‌های تولیدی و بنگاه‌های زود بازده را یک ضرورت در راستای ارتقاء و توجه به هنر صنایع دستی دانست و افزود: بازارچه صنایع دستی با هدف ایجاد باز فروش محصولات و تولیدات صنایع دستی بزودی در محمودآباد راه اندازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  فرماندار محمودآباد گفت: توجه به کارگاه‌های کوچک تولیدی صنایع دستی در تحقق شعار سال و تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی اثر بخش خواهد بود.   یوسف پور ویژگی برجسته صنایع دستی را هنر نهفته در اثر و ذوق هنرمند عنوان کرد و گفت: کشور ما ایران از نظر تولیدات، قطب صنایع دستی و سومین کشور در تنوع و ذوق هنری در دنیا است.   وی تولید نشدن محصولات بر اساس سلیقه‌های مشتریان و هزینه‌های بالای تولید و تبلیغات ضعیف را مهمترین دلایل نداشتن بازار فروش در داخل و خارج کشور دانست و افزود: تشکیل شرکت تعاونی هنرمندان صنایع دستی به منظور تحقق مطالبات جامعه هنرمندان صنایع دستی می‌تواند کمک حال این قشر فرهیخته باشد.   در بخش پایانی این نشست هر یک از هنرمندان حاضر در جلسه به تشریح نقطه نظرات خود پرداختند و با اهدای لوح تقدیر از ۵ هنرمند شهرستان  قدردانی شد.

انتهای پیام/آ

صنایع دستی هویت فرهنگی و تاریخی مردم محمودآباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۵۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی

حاتم طهماس‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دومین جشنواره بین المللی کوچ عشایر با اهداف و معرفی ظرفیت‌ها و تولیدات جامعه عشایری و حفظ و احیا و معرفی فرهنگ، هنر، آداب و سنن و صنایع دستی و نمایش جایگاه بی بدیل جامعه عشایری در زمینه‌های تاریخی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین فراهم ساختن آشنایی اقوام و تبادل افکار و تجارب عشایر کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: جشنواره با حضور و مشارکت ۷ استان گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، فارس و کرمانشاه اجرا خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر استان تصریح کرد: در این جشنواره ۷ کشور شامل افغانستان، مغولستان، ترکمنستان، عراق قزاقستان، ترکیه، پاکستان و نیجریه حضور خواهند داشت.

طهماس پور گفت: در جشنواره دو روزه شهر جعفرآباد صنایع دستی، پخت غذای سنتی، محصولات عشایر، لباس سنتی، آیین‌های موسیقی، رقص و عاشیق و بازی‌های بومی و محلی شامل چلینگ آغاجی، قییش کوتی، اسب سواری، شتر کوچ برتر برای عموم به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

کد خبر 6088139

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • راه اندازی چهارمین قطار مسافربری پنج ستاره قم مشهد + عکس
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی