Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@09:12:09 GMT

تکمیل سد باغان سه سال طول می‌کشد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۶۱۵۵

تکمیل سد باغان سه سال طول می‌کشد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نماینده مجری طرح سد و خط انتقال باغان در حاشیه بازدید سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر از این طرح، گفت: ساخت این سد در سال ۱۳۹۳ آغاز شد و شبکه انحراف آب آن در سال ۱۳۹۵ به بهره برداری رسید.

سید مرتضی راد افزود: با تکمیل زیرساخت ها، ساخت دایک جانبی سد نیز در دستور کار قرار گرفت که این طرح در مدت زمان پنج ماه تکمیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعتبار مورد نیاز طرح را ۳۳۳ میلیون یوان چین به صورت فاینانس خارجی عنوان کرد و ادامه داد: زمان بندی تکمیل عملیات اجرایی سد باغان سه سال است.

نماینده مجری طرح سد و خط انتقال باغان همچنین با اشاره به مشخصات خط انتقال از سد باغان بیان کرد: این خط انتقال ۲۷ کیلومتری، ظرفیت انتقال ۸.۲ میلیون مترمکعب آب را دارد.

راد گفت: این خط انتقال از نوع فولادی و دارای دو ایستگاه پمپاژ و دو مخزن ۵ هزار متر مکعبی است که آب را از محل سد تا روستا‌های تنگمان و جمال آباد انتقال می‌دهد.

حسین باشی زادگان سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر نیز پس از بررسی چالش‌ها و مشکلات طرح سد و خط انتقال باغان، ضمن تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته در این دو طرح، بر راهکار‌های تامین منابع مالی این طرح‌ها از طریق منابع داخلی و تسریع در فعال سازی فاینانس خارجی تاکید کرد.

سد مخزنی باغان بر روی رودخانه باغان از سر شاخه‌های اصلی رودخانه مُند به منظور تامین آب آشامیدنی و صنعت شهرستان جم، بهبود زمین‌های کشاورزی پایین دست و تنظیم سیلاب ورودی ایجاد می‌شود.

متوسط آورد سالانه رودخانه باغان در ساختگاه سد باغان حدود ۸.۲۳ میلیون متر مکعب برآورد شده است.

ارتفاع سد از بستر ۵۴ متر، طول تاج ۳۱۱ متر و عرض تاج ۷.۵ متر است.

انتهای پیام/ک

سد باغان ۳۳۳ میلیون یوان فاینانس خارجی نیاز دارد



منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۶۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل سیستم روشنایی ضلع شرقی پارک باغشمال تبریز

شهردار منطقه سه تبریز گفت: در تکمیل روشنایی ضلع‌ شرقی پارک باغشمال، ۲۴ چراغ روشنایی با ارتفاع ۱۲ متری و ۹ متری نصب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، علی قاسمی عصر امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در بازدید از پارک باغشمال اظهار کرد: در تکمیل روشنایی ضلع شرقی فاز دوم مجموعه فرهنگی تاریخی پارک باغشمال، معاونت فنی و عمرانی منطقه، تعداد ۲۴ چراغ روشنایی با ارتفاع ۱۲ متر و ۹ متر را نصب کرد تا روشنایی این ضلع پارک باغشمال تکمیل شود.

وی افزود: با نصب این چراغ‌های با ارتفاع ۱۲ متر و ۹ متر این مسیر به صورت کامل تأمین روشنایی شده و امنیت روانی لازم برای شهروندان فراهم شده است.

شهردار منطقه سه تبریز در ادامه اذعان کرد: پارک باغشمال با بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع، یک پروژه منحصر به فرد برای فضای سبز منطقه سه تبریز و همچنین یک گام مهم در حفظ بافت تاریخی و فرهنگی تبریز به شمار می‌رود.

کد خبر 751256

دیگر خبرها

  • تکمیل سیستم روشنایی ضلع شرقی پارک باغشمال تبریز
  • ۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • تکمیل طرح چهارخطه شدن محور دره شهر ، پلدختر نیازمند اعتبار
  • تکمیل واحد‌های ۲۷ هکتاری تا چند ماه آینده
  • ترکیب تیم ملی والیبال تکمیل شد
  • تکمیل روشنایی روستا‌های فاقد دهیاری در شوشتر
  • فیلمی از شیوه انتقال آذوقه به عشایر محاصره شده در سیل