Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@01:32:39 GMT

پاتوقی چهارفصل در جوار مسجدالرسول(ص)

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۶۳۹۰

پاتوقی چهارفصل در جوار مسجدالرسول(ص)

کانون فرهنگی هنری مسجدالرسول(ص) با برنامه‌های متنوع عمومی و تخصصی و ارائه آموزش و خدمات به اقشار مختلف از کودک تا بزرگسال به ویژه در فصل تابستان، به پاتوقی معنوی و اثرگذار برای اهالی محله خلیج فارس تهران تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری مسجدالرسول(ص) در خیابان ۱۲ متری المهدی (عج) محله خلیج فارس در یکی از مناطق جنوبی تهران واقع شده است که با تلاش بی وقفه مدیران آن، اعضای این کانون شاهد موفقیت های قابل توجهی در این کانون فرهنگی هنری بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در روزهای آغازین تاسیس در سال 1381، این کانون فرهنگی هنری تنها در قالب یک کتابخانه کوچک با تعداد اعضای محدود فعالیت می کرد، به طوری که در هفته‌های اول افتتاح کانون مشکلات و مسائل بسیار و فراز و نشیب‌های زیادی برای هماهنگی و فعالیت وجود داشت.

 

اما امروز کانون فرهنگی هنری مسجدالرسول (ص) بعد از گذشت بیش از ۱۷ سال از فعالیتش، به عنوان کانونی مجهز به خانه فرهنگ دیجیتال با تعدادی رایانه متصل به اینترنت پرسرعت ADSL و نمایشگاه نرم‌افزار شامل نرم افزارهای علمی، مذهبی، ادبی و اجتماعی مبدل شده است که زیر نظر مرکز توسعه رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خود را  انجام می‌دهد و پیشرفت و فعالیت اعضای آن باعث ورود آنان به حوزه چاپ نشریات تجربی متنوعی مانند دو ماه‌نامه «هدایت»، دو هفته نامه «بصیرت»، گاهنامه «پرتو» و نشریه دیواری «پرتو» شده است.

 

 «غلامرضا جم» در گفت و گو با شبستان با اشاره به فعالیت های این کانون ویژه اوقات فراغت تابستان پیش رو، گفت: برنامه های اوقات فراغت در رشته های قرآنی، هنری، طراحی و علمی و از تیرماه برای تمامی گروه های سنی اجرا می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد الرسول(ص) به بخش بازی های رایانه ای این کانون اشاره و اظهار کرد: نوجوانان و جوانانی که در برنامه های کانون و مسجد شرکت دارند، می توانند به صورت رایگان در خانه دیجیتال کانون از بازی های رایانه ای استفاده کنند.

 

 

 

وی با اشاره به اجرای برنامه های عقیدتی و ارائه احکام، بیان کرد: کودکان و نوجوانانی که در برنامه های احکام و معرفتی کانون شرکت کنند، در قبال دریافت امتیازات از جوایز ارزنده ای نیز بهره مند می شوند. ضمن اینکه این کانون با برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی برای شرکت کنندگان تلاش می کند، تابستان شیرینی را برای آنها رقم بزند.

 

جم با اشاره به تاثیرگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد بر مخاطبان، اضافه کرد: بدون شک اگر کانونی با برنامه های جذاب و به‌روز محور فعالیت های یک مسجد و محله باشد، کارایی بالایی در میان مخاطبان خواهد داشت و خدمات قابل توجهی هم می تواند به مخاطبان ارایه دهد.

 

وی آموزش با تکیه بر مبانی دینی را یکی از اولویت های کاری کانون فرهنگی هنری مسجدالرسول(ص) برشمرد و تصریح کرد: به طور مثال آموزشگاه های مختلفی در سطح کشور با برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی فعالیت می کنند، ولی به دلیل آنکه روش کاری کانون های مساجد با تکیه بر آموزه های اسلامی است به همین جهت پایگاه امنی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن محسوب می شود.

 

جم با اشاره به فعالیت مهد کودک این کانون فرهنگی هنری افزود: تکیه به مبانی دینی و آموزه های اسلامی در مهدهای کودک هم مورد توجه است. به گونه ای که شعرهای قرآنی و مذهبی در قالب نقاشی به کودکان آموزش داده می شود، تا از این طریق کودکان با مفاهیم دینی آشنا شوند.

 

 

وی ادامه داد: دست اندرکاران کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با رایزنی با دستگاه ها و نهادهای مختلف از مراکز رفاهی و گردشگری آن دستگاه ها با تخفیف ویژه، اعضای کانون های مساجد را بهره مند کنند تا اعضای کانون ها ضمن استفاده از برنامه های مساجد از این مراکز تفریحی و گردشگری نیز بهره ببرند.

 

جم با اشاره به دیگر دوره‌های آموزشی کانون مسجد الرسول (ص) ابراز کرد: این دوره‌ها شامل کلاس های ترمیک زبان انگلیسی، آموزش فتوشاپ و برنامه‌های رایانه ای شامل WORD، WINDOWS و POWER POINT است که افراد در تمامی مقاطع تحصیلی می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد الرسول (ص) همچنین با اشاره به برگزاری دوره های طرح تربیتی «چهره به چهره»، خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین اقدامات کانون فرهنگی هنری مسجدالرسول (ص) بهره‌گیری و ارتباط آن با مدارس منطقه بوده است، تا از این طریق دانش‌آموزان جذب این کانون و برنامه های مسجد شوند.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه نماز جمعه خبرگزاری شبستان خطبه های نماز جمعه شیراز دهه کرامت در فارس دهه کرامت استان بوشهر بیرجند مجلس مسجد طراز اسلامی کانون های مساجد مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۶۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین طاهری بعد از ظهر چهارشنبه طی نشستی با جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه رسانه شهرستان فومن اظهار کرد: تأثیر مؤلفه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در تمام زوایای جامعه مشهود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه نگاه مطالبه گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول آفرین است، گفت: نقش اصحاب فرهنگ و هنر در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و هنری جامعه بی بدیل است.

وی با بیان اینکه به تصویر کشیدن هنر، صحبت از یک واقعیت و حقانیت است، افزود: هنر در تمام عرصه‌ها راهگشا و اثرگذار بوده و به دلیل ریشه گرفتن از حقانیت، قابل پذیرش و حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر تولیدات هنری در اجرای قرارگاه «شهید آوینی» در استان ادامه داد: این طرح با ردیف بودجه مشخص که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۰ فروردین همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی آغاز شده و تا ۲۰ خردادماه سال جاری مرحله نخست آن اجرایی می‌شود.

طاهری با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد ریال برای تقویت پروژه‌ها و برنامه‌های فرهنگی استان گیلان تعیین شده است، تصریح کرد: باید ارزش و جایگاه والای هنر را در رشته‌های مختلف درک کرده و برای توسعه و اعتلای نام فرهنگ و هنر استان گام‌های جدی برداریم.

وی با تشریح فعالیت‌های کانون‌های مساجد به طرح «هزار مشعل» اشاره کرد و افزود: «هزار مشعل» به واسطه فعالیت قریب به ۱۰۰۰ کانون در استان گیلان طراحی شده و در قالب این طرح هر کانون به مانند یک مشعل در فعالیت‌های فرهنگی محسوب شده است.

کد خبر 6088049

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی