Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@06:53:48 GMT

بازسازی جمجمه شکسته یک نوجوان با چاپگر سه بعدی

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۶۴۹۴

بازسازی جمجمه شکسته یک نوجوان با چاپگر سه بعدی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای بی سی نیوز، شدت این شکستگی در حدی بود که سمت چپ جمجمه کانر ملدروم ۱۵ ساله دچار ترک‌ها و آسیب‌های فراوانی شده بود. اما فناوری چاپ سه بعدی طراحی یک قطعه دقیق برای بخش آسیب دیده جمجمه و جایگزینی آن را در جریان یک عمل جراحی طولانی ممکن کرد.

این نوجوان در حین بالا رفتن از صخره‌ای در منطقه کیپ بایرون در ایالت نیو ساوت ولز استرالیا از ارتفاع ۱۵ متری و از روی یک صخره به زمین سقوط کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او قبل از به هوش آمدن یک روز را در کما به سر برد.

پس از بررسی وضعیت وی توسط پزشکان تصمیم بر آن شد که سمت آسیب دیده جمجمه وی باز باقی بماند تا مغز متورم شده به علت فشار زیاد آسیب نبیند؛ تصمیمی که به نجات جان این نوجوان منجر شد.

در نهایت با اسکن سه بعدی مغز این نوجوان و طراحی یک قطعه سه بعدی از بخش آسیب دیده جمجمه، وی موفق شد به زندگی عادی بازگردد. این بخش از جمجمه از جنس پلی اتیلن متخلخل با تراکم بالا ساخته شده که شباهت زیادی با استخوان جمجمه عادی انسان دارد. ملدروم بعد از عمل جراحی به تدریج در حال بازگشت به زندگی عادی بوده و قادر به صحبت کردن، خواندن و حتی نواختن پیانو است.

کد خبر 4642432

منبع: مهر

کلیدواژه: چاپگر سه بعدی کشف جمجمه استرالیا عمل جراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۶۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد

بانک تجارت با انجام کامل همه فرآیندها، نسبت به صدور اولین برات الکترونیک سپامی اقدام کرد. - اخبار بازار -

به گزارش مدیریت روابط‌عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی بانک تجارت، این بانک با اخذ مجوز صدور برات الکترونیک عادی از وزارت امور اقتصادی‌ودارایی در پایان سال 1402، اولین برات الکترونیک سپامی را در مورخ 4 اردیبهشت‌ماه جاری در محیط عملیاتی بانک مرکزی ج.ا.ا صادر کرد.

برات الکترونیک عادی یک سند تجاری است که براساس آن شخصی از شخص دیگر می‌خواهد که مبلغی را در وجه یا حواله‌کرد شخص معین یا شخص ثالث در زمان مشخص( آینده) بپردازد. در همین راستا، سامانه برات الکترونیک عادی به‌عنوان جزئی از این اکوسیستم، با هدف الکترونیکی کردن تمام مراحل چرخه حیات اسناد تجاری برات تعریف شده است.

برات الکترونیک سپامی در راستای تامین مالی زنجیره تولید، سرآغاز تحولی بزرگ برای شبکه بانکی کشور خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • تردد عادی در راه ها/ محور کندوان یکطرفه می‌شود
  • تردد عادی در راه ها/ محور کندوان یکطرفه می شود
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو! (فیلم)
  • بزرگترین چاپگر ۳بعدی جهان یک خانه را در ۸۰ ساعت می‌سازد