Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@13:02:14 GMT

برگزاری مناظره تلویزیونی دو رقیب اصلی در استانبول

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۶۴۹۸

برگزاری مناظره تلویزیونی دو رقیب اصلی در استانبول

میلیون‌ها نفر از مردم ترکیه دیشب به تماشای مناظره تلویزیونی یلدیریم و امام اوغلو نشستند. ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم٬ شب گذشته میلیون‌ها نفر از مردم ترکیه به تماشای مناظره تلویزیونی یلدیریم و امام اوغلو نشستند. این مناظره دو ساعته٬ پس از چندین سال٬ نخستین مناظره سیاسی بین دو جریان رقیب در ترکیه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بن علی یلدیریم نامزد ائتلاف جمهور (حزب عدالت و توسعه) و اکرم امام اوغلو نامزد ائتلاف ملت (حزب جمهوری خلق و حزب خوب)٬ مناظره را با تبریک روز پدر به یکدیگر و اهدای هدیه به هم آغاز کردند، اما در ادامه٬ بیش از هشتاد دقیقه از زمان مناظره را به کل‌کل‌های انتخاباتی اختصاص دادند و بخش کمی از برنامه به صحبت در مورد شهرداری استانبول و مسائل عمرانی و شهری اختصاص پیدا کرد.

یلدیریم همچنان معتقد بود که آراء او در انتخابات پیشین دزدیده شده و صدور حکم برگزاری مجدد انتخابات استانبول ضرورت داشته، اما امام اوغلو بر این باور بود که او پیروز انتخابات بوده و نهاد عالی انتخابات٬ حق او و شهروندان استانبول را پایمال کرده است.

در ادامه٬ چندین بار هر دو نامزد همدیگر را به دروغگویی متهم کردند و امام اوغلو اتهاماتی جدی علیه خبرگزاری دولتی آناتولی مطرح کرد.

اسماعیل کوچوک کایا از روزنامه‌نگاران مخالف دولت در این مناظره٬ از روش‌های مرسوم شبکه‌های تلویزیونی آمریکایی تبعیت کرد. به گواه اغلب فعالان رسانه ای ترکیه که در شبکه توییتر در مورد این مناظره اظهار نظر کرده‌اند٬ او به شکل بی‌طرفانه با هر دو نامزد  برخورد کرد و توانست مناظره را به شکل قابل قبولی اداره کند.

مناظره شب گذشته با عکس خانوادگی یادگاری به پایان رسید و تحلیل‌گران بر این باورند که گفت‌وگوی دیشب توانسته تکلیف گروه کثیری از رای‌دهندگان مردد و تصمیم‌نگرفته را روشن کند.

مردم استانبول روز یکشنبه هفته آینده برای تعیین شهردار پای صندوق‌های رای خواهند رفت.

انتهای پیام/

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ترکیه اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۶۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران 

به گزارش خبرگزاری صدا و سيما ، جدول پخش تبلیغات و مناظره‌های نامزد‌های مرحله دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی تهرانی (تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس) به شرح زیر است:


برنامه تلویزیونی ۲۰ دقیقه‌ای «نماینده مردم» برای تبلیغات نامزد‌های دور دوم مجلس شورای اسلامی در شهر تهران تعریف شده است و نسخه رادیویی آن نیز از رادیو تهران پخش خواهد شد.

۸ مناظره هم برای نامزد‌های تهرانی (تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس) و ۳ مناظره برای نامزد‌های ورامین، قرچک و پیشوا پیش بینی شده است.

مناظره‌ها هم مانند برنامه‌های تبلیغاتی تلویزیون، «نماینده مردم» به صورت رایگان تولید و پخش می‌شود.

دیگر خبرها

  • ببینید | اعلام جزئیات برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران
  • رهبر حزب سعادت ترکیه از سمت خود کناره گیری می‌کند
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران 
  • اعلام جزئیات برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران
  • اعلام جزییات برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران
  • اعلام زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات مجلس
  • دومین ماراتن نامزد‌ها در قاب تلویزیون
  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه
  • آغاز پخش مناظره‌های تلویزیونی انتخاباتی در صدا و سیمای فارس
  • ۲۱۰ نفر در اعتراضات روز کارگر ترکیه بازداشت شدند