Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندارخراسان شمالی سهم استان در تولید ناخالص کشور را تنها ۵۷ صدم درصد اعلام کرد و گفت: حال استان خوب نیست و تنها فعالان اقتصادی و بخش خصوصی می توانند حال استان را خوب کنند زیرا حضور بخش خصوصی به عنوان پیشران های اقتصادی بسیار حایز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی؛ دکتر محمدعلی شجاعی در جمع اعضای اتاق بازرگانی استان، از برگزاری همایش بزرگ سرمایه گذاری خبر داد و گفت: همایش بزرگ سرمایه گذاری با همکاری مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه، سفرای سایر کشورها و سرمایه گذاران برگزار می شود که هدف نهایی این است تا قراردادهایی در حوزه های مختلف با تاکید بر نفع استان منعقد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی از اعضای اتاق بازرگانی و صادرکنندگان خواست تا در ارتباط با برگزاری بهتر این همایش بزرگ طرح های اجرایی را ارائه دهند .

 

استاندار خراسان شمالی افزود: با مشکلات بسیاری در حوزه اقتصاد، تجارت، اشتغال دست و پنجه نرم می کنیم اما به جرات می توان گفت که خراسان شمالی استانی برخوردار است.


 شجاعی گفت : به دلیل اهمیت بالا به وجود بخش خصوصی در این استان، تمام قد از تمام فعالان اقتصادی و بازرگانان و صادرکنندگان حمایت می کنم به شرطی که کار کنید.


وی در ادامه افزود: چرا با وجود استانی برخوردار و نرخ مشارکت بالای اقتصادی در سطح کشور میزان سرانه درآمد مردم پایین بوده و یا چرا تنها ۵۷ صدم درصد سهم ما از تولید ناخالص کشور است؟


شجاعی با بیان اینکه حال استان خوب نیست، تصریح کرد: تنها فعالان اقتصادی و بخش خصوصی می توانند حال این استان را خوب کنند زیرا وجود و حضور بخش خصوصی به عنوان پیشران های اقتصادی بسیار حایز اهمیت است.


وی خطاب به اعضای اتاق بازرگانی افزود:اگر شما برنامه داشته باشید من نیز حمایت خواهم کرد و این برنامه ها می تواند در حوزه های مختلفی همچون ایجاد صنایع پایین دستیی، گردشگری و کشاورزی باشد در غیر این صورت اتفاق خاصی در این استان رخ نخواهد داد.


استاندار خراسان شمالی، با تاکید بر اینکه مدیران بخش دولتی نباید مانع کار بخش خصوصی شوند، خاطرنشان کرد: متاسفانه ما در کشور مدیر خوبی که بتواند اوضاع کشور را به درستی درک کند کم داریم چون مدیر خوب متناسب با شرایط حال، نسخه خود را تجویز می کند.


شجاعی با تاکید بر این نکته که تمام مشکلات بخش خصوصی را قبول دارم، گفت: در گام نخست باید مشکلات حوزه بخش خصوصی فازبندی شود تا در مسیر اصلاح آن قدم برداریم.


در ادامه این جلسه فعالان اقتصادی و صادرکنندگان از نگرش استاندار خراسان شمالی به بخش خصوصی قدردانی کردند و عمده مشکلات خود را مربوط به حوزه های زیرساختی، فعال نبودن بخش نمایشگاهی، عدم ثبات در تولید محصولات کشاورزی و نبود مدیران شایسته و توانمند عنوان کردند.

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز خطبه نماز جمعه دهه کرامت اردبیل نماز جمعه خطبه های نماز جمعه دهه کرامت در فارس خبرگزاری شبستان غنی سازی اوقات فراغت اوقات فراغت رییس مجلس بازدید لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۶۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابل توجه فعالان اقتصادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ علیرضا نوروزی درسومین گردهمایی هم اندیشی تبدیل مجوز‌های قدیمی به شناسه یکتا در درگاه ملی مجوز‌های کشور در رشت برگزار شد افزود: مقدمات تبدیل مجوز‌های قدیمی به شناسه یکتا در درگاه ملی مجوز‌های کشور از سال گذشته در گیلان فراهم شده است و با اجرای این طرح مجوز‌های کاغذی به مجوز‌های الکترونیکی تبدیل می‌شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان با بیان اینکه استان گیلان دراجرای این طرح با اطلاح رسانی به موقع رتبه دوم کشور را در ثبت مجوز‌ها به شناسه یکتا کسب کرده، افزود: این یکی از اقدام‌های توسعه گرایانه دولت در راستای کاهش هزینه‌ها و رفت وآمد‌ها در ادارات است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان با اشاره به اینکه بر اساس تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوز‌ها صاحبان اصناف باید تا ۲۵ اردیبهشت امسال مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند گفت: کسب و کار‌هایی که شناسه یکتا نداشته باشند از لحاظ قانونی بدون مجوز محسوب می‌شوند.
 علیرضا نوروزی با بیان اینکه باهوشمند شدن خدمات دولت، کسبه‌ای که مجوز الکترونیک نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب و کار کشور به نشانی (qr.mojavez.ir) نباشد برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهد شد اضافه کرد: فعالان اقتصادی اگر در این سامانه ثبت انجام ندهند بعد از ۲۵ اردیبهشت ماه دچار مشکل خواهند شد.
همچنین در این گردهمایی هریک از اعضا پیشنهادات و روش‌های مشارکت بهتر برای عملیاتی شدن و اطلاع رسانی این طرح را ارائه دادند.

دیگر خبرها

  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی برای کشورهای گروه ۷ و بریکس در ۲۰۲۴
  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • قابل توجه فعالان اقتصادی