Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شیر خشک نوزاد پگاه با اشاره به استقبال بازرگانان روسی خرید محصولات تولیدی کارخانه شیرخشک نوزاد پگاه چهارمحال و بختیاری، گفت: با انعقاد قراردادهای صادرات، تولید کارخانه به ظرفیت کامل ۱۰ هزار تن در سال خواهد رسید.

لهراسب شاهقلیان اظهار کرد: در حال حاضر سالانه پنج هزار تن شیرخشک معادل دو میلیون قوطی در کارخانه شیرخشک نوزاد پگاه تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ظرفیت این کارخانه را تولید پنج میلیون قوطی شیرخشک در سال اعلام کرد و افزود: هم اکنون ۵۰ درصد از ۲.۵ میلیون شیرخشک مورد نیاز کشور در این کارخانه تولید می‌شود.

شاهقلیان تصریح کرد: کارخانه شیر خشک این استان با سرمایه گذاری بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال، ظرفیت تولید سالانه ۱۰ هزار تن شیرخشک را دارد.

مدیرعامل شرکت شیر خشک نوزاد پگاه بیشترین مصرف شیرخشک تولیدی این کارخانه را بازارهای داخلی اعلام کرد و گفت: هم اکنون زمینه اشتغال ۲۴۰ نفر در این کارخانه فراهم شده است.

وی با اشاره به بازدید بازرگانان روسی به همراه تجاری از بلاروس و لهستان از کارخانه شیرخشک نوزاد پگاه چهارمحال و بختیاری و استقبال آن‌ها از خرید محصولات این واحد تولیدی، اظهار کرد: از آنجا که بازار کشورهای حوزه دریای خزر یکی از پرطرفدارترین بازارهای مصرف شیرخشک است، با انعقاد قرارداد تجاری با این شرکت‌ها، بیش از ۵۰ درصد از شیرخشک تولیدی صادر خواهد شد.

شاهقلیان ادامه داد: با انعقاد قراردادهای صادرات به افغانستان، عراق و کشورهای حوزه خزر، تولید کارخانه به ظرفیت کامل ۱۰ هزار تن در سال خواهد رسید.

کارخانه شیرخشک چهارمحال و بختیاری در فاصله ۲۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۶۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست

ما باید به سمت واردات هدفمند گام برداریم. اینکه ظرفیت تولید ورق سرد، گالوانیزه و رنگی در داخل کشور وجود دارد اما ما به سمت واردات حرکت می‌کنیم، اتفاق و خبر خوبی نیست. - اخبار بازار -

رضا حیدری، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو 2024 گفت: شرکت فولاد مبارکه در سال گذشته 8 میلیون و 800 هزار تن محصول به مشتریان تحویل داده که از این میزان یک میلیون و 400 هزار تن روانه بازارهای صادراتی شده و رضایتمندی مشتریان داخلی و خارجی را  در پی داشته است؛ اما نکته  این است که این اتفاق در زمینه صادرات می‌توانست برای سایر شرکت‌های فولادی نیز رقم بخورد، ولی  ازآنجاکه برخی شرکت‌های فولادی نتوانستند در مقابل سهام‌داران خود در بخش سود و زیان از صادرات محصولات خود دفاع کنند، انگیزه تولید بیشتر و صادرات را از دست دادند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین گفت: یکی دیگر از موضوعات حائز اهمیت این است که در سال 1402 حجم واردات ورق فولادی افزایش چشمگیری داشت. ما در بخش واردات ورق‌های سرد، گالوانیزه و رنگی در شرایطی شاهد افزایش واردات بودیم که محدودیت‌های ارزی نیز داشتیم. این اتفاق در شرایطی رقم خورد که ظرفیت‌های تولید و ضریب بهره‌برداری تولید برای ورق سرد در کشور ما 71 درصد، برای ورق گالوانیزه 42 درصد و برای ورق رنگی 28 درصد است. این امر نشان می‌دهد ما در داخل کشور امکان تولید این‌گونه محصولات را داریم؛ اما باید برای تولیدکنندگان شرایطی ایجاد کنیم که رغبت پیدا کنند تولیدات خود را روانه بازارهای داخلی و صادراتی کنند. قطعاً این حجم واردات مانعی جدی برای تسهیل امر تولید است.

وی عنوان کرد: ما باید به سمت واردات هدفمند گام برداریم. اینکه ظرفیت تولید ورق سرد، گالوانیزه و رنگی در داخل کشور وجود دارد، اما ما به سمت واردات حرکت می‌کنیم، اتفاق و خبر خوبی نیست. از سوی دیگر نیز باید محصولاتی را وارد کنیم که بدانیم نیاز بازار است. در حال حاضر ظرفیت‌های خوبی در پروژه‌های انتقال آب شکل گرفته و تسریع شده که این پروژه‌ها نیازمند ورق گرم است.

حیدری در پایان یادآور شد: به نظر می‌رسد بهترین مسیر برای واردات این است که ما ارزی را که قرار است از بانک مرکزی صرف واردات محصولات فولادی کنیم، صرف واردات ورق گرمی بشود که قرار است در پروژه‌های انتقال آب مصرف شود. در این صورت قطعاً ظرفیت‌های فولاد مبارکه برای اینکه محصولات خود را به سایر مشتریان عرضه بکند بیشتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • ثبت ۵۳ میلیمتر بارش در در لیرابی
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد