Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@15:50:22 GMT

کارگردان مطرح گیلانی درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۷۲۲۸

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از  روابط‌عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مراسم تشییع و خاکسپاری این هنرمند گیلانی، ساعت ١٠ صبح امروز (دوشنبه) از مقابل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار می‌شود.

فرهاد پاک‌سرشت نویسنده، شاعر، طراح، نقاش و کارگردان گیلانی، زاده اول فرودین ١٣٣٦ در شهرستان فومن بود؛ نمایشنامه‌های «بار دیگر باران»، «یک پنجره برای دیدن»، «شب بلند مختار»، «چهارشنبه خاتون»، «مرغابی در شب ساچمه»، «اویستی» و «یک جای پرت» از جمله آثار اوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نویسنده فیلمنامه و کارگردان مجموعه‌ها و فیلم‌های داستانی «فرشته‌ها نمی‌میرند»، «آن سنگ گران»، «مسلخ»، «فردا روشن است»، «تنگامه»، «خانه اجدادی»، «ایست»، «گلاب» و… است. کارگردانی بیش از ده‌ها نمایشنامه و اجرا در استان و خارج از استان، همکاری با سازمان ها و نهادهای فرهنگی هنری در کشور، حضور در جشنواره‌های متعدد استانی و منطقه‌ای فجر، جشنواره منطقه‌ای تیرنگ ۸۳، جشنواره سراسری بانوان ۸۵ و متن برتر جشنواره‌های استانی فجر و تیرنگ نیز در کارنامه پاک‌سرشت به چشم می‌آید.

یادآور می‌شود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فراخوان دومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی آموزشگاه‌های آزاد هنری این استان را چندی پیش با تأکید بر بزرگداشت استاد فرهاد پاک‌سرشت منتشر کرده بود.

روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، درگذشت این هنرمند را به خانواده وی و اصحاب فرهنگ و هنر استان تسلیت می‌گوید.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بیمارستان تئاتر خانواده روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۷۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، عبدالرحیم افروغ در نشست هم اندیشی با هنرمندان موسیقی استان که با حضور مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی برگزار شد، گفت: در تعداد اجراهای موسیقی، استان بوشهر جز برترین استان های کشور قرار گرفته است.

در این نشست هنرمندان تک به تک با بیان مشکلات، دیدگاهها و نظرات خود خواستار حمایت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موسیقی استان بوشهر شدند.

کد خبر 6092845

دیگر خبرها

  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما