Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه نیویورک تایمز به صحبتهای اخیر دونالد ترامپ که این روزنامه را از بابت انتشار گزارشی درباره افزایش حملات سایبری آمریکا علیه روسیه متهم به ارتکاب خیانت به کشور کرده بود، واکنش نشان داده و این اتهام‌زنی را اقدامی "خطرناک" توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز، بلافاصله بعد از آن که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توییتی این روزنامه را متهم به "ارتکاب عملی خیانت‌بار" از بابت انتشار گزارشی درباره حملات سایبری آمریکا علیه شبکه برق‌رسانی در روسیه کرد، به این صحبت ترامپ واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حساب مربوط به بخش ارتباطات نیویورک تایمز در توئیتر در پستی نوشت: متهم کردن مطبوعات به ارتکاب خیانت خطرناک است. ما به دولت درباره این مقاله قبل از انتشار آن توضیح دادیم. همان طور که در مطلب ما ذکر شده، مقام‌های امنیت ملی خود دولت ترامپ گفتند که جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه هیل، اشاره او مربوط به بخشی از این مقاله است که در آن ذکر شده، مقام‌های شورای امنیت ملی آمریکا گفتند جزئیات این مطلب نگرانی خاصی را نسبت به امنیت ملی به وجود نمی‌آورد.

اخیرا روزنامه نیویورک تایمز گزارش کرد، مقام‌های آمریکا شروع به تشدید حملات سایبری و دیجیتال به شبکه برق‌رسانی روسیه کرده‌اند. دو مقام دولت آمریکا به نیویورک تایمز گفتند، به اعتقاد آنها رئیس جمهور کاملا در جریان جزئیات برخی تدابیر قرار نگرفته‌ است.  طبق این گزارش نیویورک تایمز، مقام‌های  دست اندرکار میلی به توضیح دقیق این فعالیتها به ترامپ نداشته‌اند چون نگران بودند که او شاید در روند اجرای آن مداخله کرده و یا با مقامهای خارجی درباره آن صحبت کند.

دونالد ترامپ در پست خود در واکنش به این مطلب نیویورک تایمز در صفحه توئیتر خود نوشت: "باورتان می‌شود که روزنامه شکست خورده نیویورک تایمز داستانی ساخته و گفته که آمریکا حملات سایبری خود را به میزانی چشمگیر علیه روسیه افزایش داده است. این یک عمل خیانت‌بار از جانب نشریه‌ای است که زمانی بزرگ بود و اکنون درمانده برای انتشار هر داستانی است حتی اگر برای کشور ما بد باشد...و این که حتی واقعیت هم نداشته باشد! رسانه‌های خبری فاسد کشور ما امروز دست به هر کاری می‌زنند! آنها به هر قیمتی هر چیزی را می‌گویند و هر کاری را انجام می‌دهند بدون اینکه حتی کمترین فکری در خصوص تبعات آن داشته باشند! اینها بزدلهایی واقعی و بی تردید، دشمن مردم هستند!"

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا دونالد ترامپ نیویورک تایمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۷۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده

به گزارش همشهری آنلاین،‌ «یودی لووی»، رئیس سابق بخش جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد در مصاحبه‌ای با یک رسانه اسرائیلی گفته چنانچه شرکای اسرائیل قصدی جدی برای تضعیف تهران دارند باید زیرساخت‌های نقل و انتقالات پولی این کشور را هدف قرار دهند.

روزنامه تایمز اسرائیل نوشته «لوی» سال ۲۰۱۶ بعد از ۳۵ سال کار برای دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل از سمتش به عنوان واحد جنگ اقتصادی موساد کناره‌گیری کرد.

مسئولیت لوی در دوران حضور در موساد تحقیق درباره گردش مالی دولت‌ها و گروه‌های متخاصم با اسرائیل شامل حماس، حزب‌الله و ایران بوده است.

او در این مصاحبه با تایمز اسرائیل از شرکا و متحدان اسرائیل خواسته «نوع متفاوتی از جنگ اقتصادی» را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار بگیرند: جنگی که روی مردم ایران اثرگذار نباشد و در عین حال، مانع از انتقال پول از سوی ایران به گروه‌های متحدش در غرب آسیا شود.

لوی گفت: «طی سال‌های متمادی با هماهنگی قاسم سلیمانی، ایرانی‌ها زیرساختی باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها و انتقال پول به سراسر دنیا ایجاد کردند.»

این کارشناس سابق موساد تصریح کرد تحریم‌ها علیه ایران تا اندازه زیادی بی‌اثر بوده‌اند زیرا آن‌ها تنها اعلام شده و هرگز اجرا نشده‌اند.

او گفت: «بسیاری از کشورها در دنیا احساسشان این بود که تحریم‌های آمریکا انگیزه‌های سیاسی دارند.»

لوی اضافه کرد: «در صدر آن‌ها کشورهای اروپایی قرار داشتند که احساسشان این بود که آن‌ها بابت تجارت با ایران تحت فشارهای شدید قرار می‌گیرند و حتی مجازات می‌شوند در حالی که آمریکا هیچ تحریمی علیه برخی کشورهای دیگر مانند قطر که در آنجا منافع دارد اعمال نمی‌کند.»

تایمز اسرائیل نوشته گزارش‌ها حاکی است ایران به طرز فزاینده‌ای در دور زدن تحریم‌های نفتی مهارت کسب کرده است.
در یک جلسه استماع در کنگره آمریکا در ماه دسامبر، «کلیر جانگمن»، یکی از مقام‌های گروه موسوم به «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (یوآنی) گفت که درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده است.

گروه «یوآنی» که ارتباطاتی با دولت آمریکا و رژیم اسرائیل دارد گروهی متشکل از مقام‌های سابق امنیتی، دیپلمات‌ها و محققان آمریکایی است که هدف خود را فشار بر برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرده‌اند.

یانگمن در آن جلسه مدعی شد که برآوردها حاکی است حدود ۳۰۰ کشتی تحت مالکیت و تحت پرچم کشورهای مختلف در حال حاضر نفت ایران را حمل و آن‌ها را به مقصد می‌رسانند.

کد خبر 847194 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل موساد خبر ویژه تحریم

دیگر خبرها

  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد