Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ از ابتدای امسال ارز دولتی برای واردات برخی اقلام حذف شد؛ گوشت قرمز، حبوبات، چای و کره از مهمترین آنها بودند. در این میان زمزمه‌هایی نیز از حذف تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات کاغذ چاپ، کاغذ روزنامه، تحریر و خمیر کاغذ به گوش می‌رسید و گفته شد از این پس واردات این اقلام (کاغذ و مقوا) با نرخ سامانه نیما انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در نهایت دولت با ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کاغذ موافقت کرد و اعلام شد تنها واردات مقوا با نرخ ارز نیمایی انجام خواهد شد اما همین اخبار مختلف در این حوزه باعث شد بازار نشر و چاپ و کاغذ ملتهب شود و قیمت کاغذ و مقوا در ماه‌های گذشته با افزایش قیمت بسیار بالا روبرو شود.

حسین میرباقری رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا پیش از این گفته بود بخش عمده واردات مقوا به همکاری بانک مرکزی برای مجوز به واردکنندگان بستگی دارد، اکنون مشخص شده کسانی که درخواست ورود مقوا به کشور را دارند، می‌توانند از سامانه نیما در بانک مرکزی استفاده کنند و بانک مرکزی نیز در این زمینه قول همکاری داده ارز مورد نیاز را تامین کند.

میرباقری معتقد است در مدت گذشته التهاب بازار پایان یافته است. او می‌گوید پس از اینکه به سامانه نیما ارز اختصاص داده شد، بسیاری از بارهای مقوا که مدت‌ها بود در گمرک باقی مانده بود و بازار را دچار کمبود کرده بود، ترخیص شدند. ارزی که به سامانه نیما اختصاص دارد، مربوط به کالاهای گروه دست دوم و سوم است و قیمت آن حدود ۹ هزار تومان محاسبه می‌شود.

به گزارش رویداد۲۴ هرچند رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ معتقد است التهاب بازار پایان یافته، اما اقلامی مانند مقواهای طراحی نیز در بازار کمیاب شده است؛ مقوای «اشتنباخ» و «فابریانو» که اغلب برای نقاشی و ماکت‌سازی استفاده می‌شود در لوازم التحریر فروشی‌ها یافت نمی‌شود و فروشندگانی هم که این اقلام را دارند قیمت‌های بالایی برای آن اعلام می‌کنند؛ به عنوان مثال مقوای فابریانو ۴۰۰ گرمی به قیمت ۳۵ هزار تومان و کاغذ اشتنباخ به قیمت ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

یکی از اعضای اتحادیه لوازم التحریر به خبرنگار رویداد۲۴ می‌گوید: به دلیل عدم واردات این نوع اقلام در سال جاری و دلال بازی در این حوزه قیمت‌ها بالا رفته و فروشندگان هم تمایلی به فروش آن ندارند و با این نرخ ارز که هر روز نوسان دارد تجار نیز از واردات این نوع کاغذ‌ها و مقواها صرف نظر می‌کنند.

خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کاغذ ارز دولتی ارز 4200 تومانی بازار مقوا بازار کاغذ و مقوا ارز دولتی کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۸۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟

به گزارش همشهری آنلاین، کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز در حالی ادامه دارد که هم‌اکنون قیمت دلار در کف بازار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته است؛ ضمن اینکه دلار فردایی نیز بین دلال‌ها در کانال ۶۱ هزار تومان معامله می شود.

سیر نزولی قیمت ارز در بازار بعد از نمایش اقتدار نظامی کشورمان در مقابل اسرائیل آغاز شده و با کاهش تنش‌ها در منطقه ادامه‌دار شد. فعالان بازار ارز می‌گویند خیال بازار از تنش‌های سیاسی راحت شده و به همین دلیل در حال تخلیه هیجانات هفته‌های قبل است.

بازاری‌ها می‌گویند از دیروز جو بازار کاملا فروشنده است و خریداری حاضر به خرید در این قیمت‌ها نیست؛ خریداران دست نگه داشته‌اند تا در قیمت‌ها پایین‌تر خرید کنند.

هم‌اکنون دلار در کف بازار تهران به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته ولی در کانال‌های تلگرامی، طبق روال قبل، دلار یکی دو هزار تومان گران‌تر قیمت‌گذاری می‌شود! دلار تهران الان ۶۲ هزار و ۹۰۰ تومان و هرات ۶۲ هزار و ۲۷۰ تومان قیمت خورده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، ریزش قیمت‌ها در بازار طی روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت و احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی در هفته‌ آینده بالاست.

کد خبر 847147 منبع: تسنیم برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • بازار لاستیک ترمز برید