Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-27@04:22:17 GMT

خداحافظی با قبوض کاغذی

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۸۳۴۳

به گزارش برگزاری بسیج از سمنان، هرساله میلیون ها تن کاغذ صرف تهیه قبوض آب ، برق، گاز و تلفن می شود و در عین حال یکی از دغدغه های مراکز و شرکت های صادر کننده قبض ، رساندن این برگه ها بدست مشترکان است .
از آنجا که رساندن قبض های کاغذی دردسرها و هزینه های بسیاری دارد ، طرح پیامکی کردن ارسال قبول در بستر دولت الکترونیک مطرح شده و اجرای این طرح از 11 خرداد ماه در استان سمنان هم کلید خورده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرحله اول ؛ دریافت شماره تلفن مشترک برق
سید محمد موسوی زاده مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان می گوید: مرحله اول اجرای طرح شامل تکمیل بانک اطلاعاتی است که از یازدهم خردادماه با مراجعه ماموران برای ثبت شماره تلفن همراه مشترکان آغاز شده است.
در این مرحله ، ماموران با لباس های متحد الشکل و کارت های شناسایی عکس دار به در منازل مشترکان مراجعه و تنها شماره تلفن همراه را به عنوان اطلاعات ثبتی دریافت می کنند .
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: طرح حذف قبوض کاغذی در ماه های تیر و مرداد به صورت آزمایشی و به صورت موازی هم از طریق پیامک و هم قبض کاغذی به مشترکان ارائه می شود و از مهر قبض های کاغذی به طور کامل حذف می شود.
مزایای پیامکی شدن ارسال قبض برق
دستـرسی به اطلاعات اشتراک برق ، صرفه جویی در مصرف کاغذ و وقت مشترکان ، حفظ محیط زیست ، کاهش ترافیک، جلوگیری از مفقود شدن قبض‌ها و رفاه حال مشترکان از مواردی است که محمدرضا لشکری سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان سمنان آن را از مزایای حذف قبوض کاغذی برق می داند.
وی می گوید: اجرای این طرح مشکلاتی نظیر مطابقت نداشتن برخی کنتورهای برق با نام مالک رفع می شود .
لشکری در عین حال معتقد است ، برای اجرای طرح پیامکی کردن ارسال قبوض برق ، سیستم خدمات مشتریان در شرکت توزیع برق هم باید به روزرسانی شود.
وی درباره برنامه ریزی شرکت توزیع برقسمنان برای اجرای این طرح می گوید : همه مشترکان برق تا 30 کیلووات ( اشتراک های آمپری تا سه فاز 50 آمپر) در قالب طرح پیامکی شدن ارسال قبوض قرار می گیرند.
بر این اساس اطلاعات 363 هزار مشترک برق استان سمنان تا پایان تیر ماه تهیه و پس از دو دوره ارسال همزمان قبض و پیامک، به تدریج صورت حساب های کاغذی حذف خواهند شد .
به مامور برق چه اطلاعاتی را ارائه دهیم ؟
ماموران برق برای دریافت اطلاعات مربوط به ارسال پیامکی قبوض ، به جز شماره تلفن همراه مالک ، اطلاعات دیگری نیاز ندارند.
این هشدار محمدعلی محقق کارشناس معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان سمنان است که از شهروندان می خواهد فقط به ماموران برق که با لباس دارای آرم این شرکت و کارت شناسایی معتبر اعتماد کنند.
محقق تصریح کرد: مشترکان برق باید آخرین قبض برق خود را در دسترس داشته و در هنگام مراجعه مامورین ، قبض و شماره تلفن همراه سرپرست خانواده و یا فرد مورد نظر را در اختیار آنان قرار دهند.
خداحافظی با قبض کاغذی ؛ سلام به قبض سبز
از ابتدای مهر تمام قبوض کاغذی برق مشترکان جای خود را به قبوض و روش های الکترونیکی می دهد.
این گفته معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر است می گوید : اجرای طرح قبوض سبز از مرداد و شهریور در کنار توزیع قبوض کاغذی آزمایشی است از مهر، تنها توزیع قبوض از طریق پیامک و نرم افزارهای تلفن همراه قابل دریافت است.
رخشانی مهر افزود: با اجرای این روش در سال 120 میلیارد تومان در هزینه تامین کاغذ برای کشور صرفه جویی می شود.
هم اکنون 36 میلیون مشترک برق در کشور وجود دارد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۸۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام یکی از گام های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق است، گفت : پیش بینی می شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب های وکالتی شرکت های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم.

به گفته سخنگوی صنعت برق در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.

رجبی مشهدی ادامه داد: در همین راستا ۳۲ شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند.

وی گفت: همچنین در هفته گذشته سهم نیروگاه های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی ۴۶ درصد و سهم نیروگاه های دولتی ۵۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت : بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکت های توزیع واریز خواهد شد و اکنون شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • اگر این کار را انجام دهید از دولت خودرو جایزه می‌گیرید!
  • برق کمتر مصرف کنید، خودرو جایزه بگیرید!