Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی وزارت علوم در حکمی دیرباز، رئیس دانشگاه قم را به عنوان رئیس جشنواره و نوروزی معاون این دانشگاه را به عنوان دبیر جشنواره سی و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان منصوب کرد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛ جلسه شورای سیاستگذاری سی و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان برگزار شد، در این جلسه غفاری،معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در جلسه شورای سیاستگذاری سی و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان که با حضور حجت الاسلام دیرباز، رئیس دانشگاه قم، عسگری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم،  نوروزی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم و اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره برگزار شد، گفت: باید تلاش کنیم که جشنواره‌های قرآنی در نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی دانشگاهیان تاثیر ماندگار داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  غفاری، رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره، ضمن تقدیر از دانشگاه قم برای فراهم کردن زمینه‌های برگزاری جشنواره، افزود: دانشگاه قم و فضای شهر قم به دلیل وجود پرخیر و برکت مزجع شریف حضرت فاطمه معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، حوزه‌های علمیه، بیوت علما و مراجع تقلید فضای مناسبی برای برگزاری جشنواره‌های دینی و مذهبی است.

غفاری اضافه کرد: جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم توانسته با گسترش حوزه‌های فعالیت خود سلایق مختلف فرهنگی و اجتماعی را به خود جلب کند و در نتیجه هر سال مخاطب این جشنواره افزایش پیدا کرده است.

حجت الاسلام  دیرباز، رئیس دانشگاه قم نیز، ضمن تشکر از اعطای میزبانی جشنواره به دانشگاه قم، اهتمام وزارت علوم به بحث‌های قرآنی را تحسین نموده و خواهان رونق بیشتر فعالیت‌های قرآنی با گستره تاثیرگذاری بیشتر در دانشگاه‌ها شدند.

دیرباز، رئیس سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان تاکید کردند: قرآن مصداق حبل الله است که همه باید همراه عترت به این کتاب مقدس تمسک بجویند.

وی با نقل قول از مقام معظم رهبری در مورد توجه به جنبه‌های هنری قرآن کریم، تاکید کرد: اعجار قرآن جنبه‌های مختلفی دارد که یکی از مهمترین جنبه‌ها بعد هنری قرآن کریم است که در این جشنوراه هم سهم قابل توجهی از جشنواره به بخش هنری اختصاص پیدا کرده است.

دیرباز ضمن اعلام آمادگی همه ارکان دانشگاه در برگزاری جشنواره‌ای فاخر در حوزه قرآن و عترت، افزود: شهر قم با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی که دارد می‌تواند فراتر از ماموریت جشنواره، فعالیت‌های بیشتری را در حوزه قرآن و عترت در زمینه فرهنگ سازی قرآنی در دانشگاه‌ها به انجام برساند.

در ادامه عسکری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی گزارشی از فرایند برگزاری جشنواره و نحوه ارتقاء فعالیت‌های مرتبط با جشنواره در این دوره ارائه نموده و نیز دکتر نوروزی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم نیز گزارشی از دبیرخانه جشنوراه مستقر در دانشگاه و فعالیت‌های صورت گرفته تا حال حاضر را ارائه نمودند.

در انتها نیز حکم دکتر دیرباز به عنوان رئیس جشنواره و نوروزی به عنوان دبیر جشنواره از سوی غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و رئیس شورای سیاستگذاری سی و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان صادر و اعطاء شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: غفاری انتصاب دیرباز معاونت فرهنگی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۸۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هویت‌های ملی در هر حوزه ای باید ثبت جهانی شود و دستگاه‌های متولی در این رابطه و برای حفظ و نگهداری پیشینه فرهنگی و اجتماعی کشور رسالت خطیری بر عهده دارند.

نخستین کنفرانس بین المللی موزه‌ها با همکاری سه وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت کشور در حال برگزاری است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • منظمی سرپرست دبیرکلی والیبال شد
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود