Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه هر ایرانی به‌طور متوسط ۱۰.۳ بار در طول یک سال با نظام سلامت مواجهه دارد، گفت: ۸.۱۴ درصد درآمد ناخالص ملی ما صرف حوزه سلامت می‌شود. ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ایرج حریرچی در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان که صبح امروز در دانشکده پیراپزشکی برگزار شد، اظهار داشت: ما اقدامات خود را در حوزه سلامت در پنج سطح طبقه‌بندی می‌کنیم، اقدامات ارتقای سلامت در مورد افراد، جامعه، محیط‌زیست، با تغییر رفتار و تغییر محیطی که در آن زندگی می‌کنیم موجب افزایش سلامت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مراحل حوزه سلامت افزود: در مرحله پیشگیری اولیه ما عامل بیماری را از بین می‌بریم و یا با واکسیناسیون در مقابل بیماری مقاوم می‌شویم، در پیشگیری ثانویه غربالگری کرده و بیماری‌هایی مانند فشار خون و یا سرطان را در مرحله اول تشخیص می‌دهیم، مرحله بعد درمان است، مرحله چهارم توان‌بخشی بوده و مرحله پنجم نیز خدمات مربوط به زندگی قبل از مرگ است.

معاون وزیر بهداشت عنوان کرد: ما متعهد شدیم که به پوشش همگانی سلامت تا سال 1404 برسیم، در این حالت همه جامعه بدون هیچ تبعیض جنسیتی، اقتصادی، مکانی و قومیتی و بدون محدودیت باید بتوانند خدمات سلامت را دریافت کنند.

وی بیان کرد: یکی از شعارهای ما این است که در پوشش همگانی سلامت هر کسی به‌اندازه توانش پرداخت کند ولی به اندازه نیازش خدمات بگیرد، شعار نظام سلامت ایران و سازمان جهانی بهداشت این است که هیچ اقدامی در حوزه سلامت نباید انجام شود مگر اینکه اول فقرا از آن بهره‌مند شوند.

گلستان، پایلوت اجرای 4 طرح در حوزه سلامت شدآموزش‌های خودمراقبتی حوزه سلامت در روستاهای مازندران تقویت شودافزایش تعرفه‌های پزشکی برای مردم بسیار شکننده است / بیمه‌ها بهترین مسیر برای توزیع یارانه حوزه سلامت

حریرچی گفت: حوزه سلامت در درمان خیلی پرمراجعه است و هر ایرانی به‌طور متوسط 10.3 بار در طول یک سال با نظام سلامت مواجهه دارد، به‌طور مثال با جمعیت یک میلیون و 870 هزاری لرستان سالانه 18 میلیون و 350 هزار بار مواجهه با نظام سلامت داریم.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اهداف حوزه سلامت گستردگی پیچیده‌ای دارد و 8.14 درصد درآمد ناخالص ملی ما صرف حوزه سلامت می‌شود، هزینه‌ای که در حوزه سلامت می‌شود از مجموع انرژی بیش‌تر است پس مسئولان باید به حوزه سلامت به دلیل کثرت مراجعه و اهمیت اقتصادی آن توجه کنند.

حریرچی اظهار داشت: آنچه را که در قدم اول از رئیس جدید علوم پزشکی می‌خواهیم این است که حداقل 85 تا 90درصد خدمات مربوط به سلامت در خود استان ارائه شود، نه اینکه مردم لرستان به استان‌های مجاور و یا تهران مراجعه کنند. بسیار ناراضی و شرمنده‌ام از اینکه خدمات درمان یک لر دلاور در تهران انجام شود.

در حال تکمیل...

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۹۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس

وزیر کشور اعلام کرد که مرحله دوم انتخابات مجلس در ۲۲ حوزه برای انتخاب ۴۵ نماینده در ۲۱ اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.

به گزارش مشرق،احمد وحیدی عصر امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با پشت سر گذاشتن بسیار عالی مرحله اول انتخابات و انتخاب ۲۴۵ نماینده منتخب، انتخاب ۴۵ نماینده به‌دور دوم کشیده شد، اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات در ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در هشت حوزه، انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، عنوان کرد: حوزه‌های که قرار است بیش از یک نماینده انتخاب شود، انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه در خرم‌آباد نیز انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، افزود: انتخابات در وقت خودش، یعنی ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی با بیان اینکه تمام وزرا به دنبال این هستند قوی‌ترین مدیران را انتخاب کنند و با تفاهم مشترک بین استاندار و وزیر، مدیر انتخاب می‌شود، ممکن است کسی از دیدگاه بعضی رسانه‌ها موردپسند نباشد، اما آنچه که مهم است این بوده که مدیر باید بتواند به مردم خدمت کند، در خدمت مردم باشد، گفت: قالب مدیران ما هم به این صورت هستند.

وی، تأکید کرد: وزرا به دنبال این نیستند که مدیر ضعیف انتخاب کنند، بنای انتخاب هم بین استاندار و وزیر مربوطه است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که تغییر استانداران استمرار دارد؟ گفت: ما فعلاً این دو استاندار مازندران و لرستان را تغییر داده‌ایم.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رشد اقتصادی برای کشورهای گروه ۷ و بریکس در ۲۰۲۴
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • برگزاری انتخابات دور دوم در ۸ حوزه کشور به صورت الکترونیک
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی