Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:07:55 GMT

فرسودگی لوله های مشترکان آب فومن، مشکل آفرین شده است

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۹۷۱۴

فرسودگی لوله های مشترکان آب فومن، مشکل آفرین شده است

به گزارش روز دوشنبه ایرنا محمود قاسم نژاد در گردهمایی فصلی روحانیون فومن، در تشریح گزارشی از فعالیت‌های دولت در شهرستان اظهار داشت: در طول مدیریت خود بالغ بر یکصد میلیارد تومان پروژه در قالب هفته دولت و دهه فجر گذشته به بهره برداری رسید که زیرساخت‌هایی از جمله راه شهری و روستایی، آسفالت معابر و زیرسازی، آب روستایی، برق، کشاورزی، دامداری و … را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با یادآوری اینکه سال گذشته در حوزه برق مبلغ ۱۲ میلیارد تومان هزینه شد، به احداث ۶۰ کیلومتر راه روستایی طی یک سال و نیز راه اندازی سد باغبانان با ۱۴ میلیارد تومان هزینه اشاره کرد.
فرماندار شهرستان فومن ادامه داد: نمی‌توان گفت که مشکل نداریم‌، اما بسیاری از کاستی‌ها با برنامه ریزی و مدیریت درست، رفع شدنیست.
وی با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین مشکلات شهرستان کمبود آب شرب در روستاهاست، میانگین برخورداری از آب روستایی در فومن را نزدیک به ۶۰ درصد اعلام کرد و افزود: در بسیاری از روستاها نیز علی رغم برخورداری، برخی خانوارها هنوز محروم هستند.
قاسم نژاد اضافه کرد: به دلیل کم توجهی در سالیان گذشته، در بخش توزیع آب رتبه دوم استان را از آخر داریم که بهبود این امر مستلزم برنامه ریزی و تلاش بیشتر است و در این راستا چهار میلیارد تومان با پیگیری نماینده اختصاص یافته و علاوه بر آن سه تا چهار میلیارد تومان توسط فرمانداری در کمیته برنامه ریزی اختصاص خواهد یافت.
به گفته قاسم نژاد، هم اکنون برنامه‌های اجرایی آب روستایی در ۱۲ روستا در حال اجراست و در صورت تکمیل پروژه‌ها، شاخص برخورداری شهرستان تا پایان سالجاری به ۷۲ درصد خواهد رسید.

شهرستان فومن با دو بخش مرکزی و سردارجنگل، در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است. از ۱۳۰ روستای فومن ۷۰ روستا در لیست آبرسانی به هزار روستا قرار دارند و ۴۴ روستای ناحیه یک از باغبانان آب دریافت می‌کنند و بقیه روستاها نیز تحت پوشش سایت سرداران شهید شهرستان شفت قرار خواهد گرفت.

۷۲۹۴/‏۲۰۰۷/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۹۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مریم طهماسبی در حاشیه بازدید از طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» که در روستای ایزی سبزوار اجرا می شود،‌ گفت: هدف وزارت جهاد کشاورزی، تبدیل هر خانه‌ روستایی به یک کارگاه تولیدی به منظور کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی است.

وی افزود:‌ وزارت جهاد کشاورزی با این طرح تلاش می‌کند با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغالزا، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص را متناسب با ظرفیت هر منطقه، امکان‌پذیر کند.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز گفت:‌ طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد»، برای نتخستین بار در استان خراسان رضوی،‌ با هدف بهبود معیشت خانوار روستایی در روستای ایزی از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار، به اجرا درآمده است.

علی اصغر امانیان افزود:‌ زنان عضو صندوق اعتباری خرد زنان روستایی، به عنوان زنان کارآمد در این طرح حضور دارند و توسعه نقش آفرینی زنان در عرصه اقتصادی و اجتماعی به عنوان بخش مهمی از جمعیت فعال جامعه یکی از ارکان مهم توسعه همه جانبه کشور و اهتمام بخشی به توسعه پایدار است.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی سبزوار این طرح را به منظور توسعه کشاورزی خانوادگی، توسعه مشاغل مکمل کشاورزی و بهبود معیشت خانوار روستایی به صورت نمونه در روستای ایزی به اجرا درآورده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اظهار کرد: با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغال‌زا و تشکیل زنجیره تولید پرورش مرغ بومی و تولید تخم مرغ، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص حاصل خواهد شد.

بازدید از چند طرح تولیدی زنان روستایی در روستاهای ایزی و دولت آباد از جمله برنامه های سفر مشاور وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان سبزوار است.

روستای ایزی، با جمعیتی حدود سه هزار نفر در پنج کیلومتری شمال شرق سبزوار قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • بازدید فرماندار سرباز از خسارات بارندگی و سیل از راه‌های روستایی
  • رمزگشایی از ماجرای مرموز روستایی که یک شبه ناپدید شد!
  • پرونده تورم ۱۴۰۳ باز شد؛ افزایش تورم خوراکی‌ها در شهر و روستا