Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرمزها در فصل سپری شده، یکی از بهترین فصول فوتبالی خود را سپری نمودند.

طرفداری- لیورپول در فصل 2018/19 عملکردی از خود به جای گذاشت که قطعا هواداران این تیم به باشگاه خود افتخار می کنند. آنها با وجود اینکه تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت به منچسترسیتی، نایب قهرمان لیگ برتر شدند ولی به مانند سال گذشته به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیدند و این بار فاتح معتبرترین جام باشگاهی دنیا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن زیر، فصل موفق قرمزها را مرور خواهیم کرد:

تغییرات نسبت به فصل قبل و لیست بازیکنان و کادر فنی

لیورپول نمی خواست تنها برای کسب یک جام در طول فصل رقابت کند. تیمی که به فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2017/18 رسیده بود، قصد داشت ترکیب خود را به گونه ای تقویت کند که برای فتح لیگ برتر نیز با تیم های مدعی رقابت کند. قرمزها به دلیل جدایی امره جان، به یک هافبک دفاعی در تیم نیاز داشتند. گفته می شد جورجینیو هدف اصلی یورگن کلوپ برای آن پست است ولی انتقال او به چلسی موجب شد فابینیو از موناکو بدون سر و صدا به جمع قرمزها اضافه شود. در این بین نبی کیتا نیز که سال گذشته انتقالش به لیورپول رسمی شده بود، به تیم اضافه شد تا کلوپ شاهد حضور دو هافبک جدید در تیمش باشد. مشکلات موجود در پست دروازه در طول فصل 2017/18 که در فینال لیگ قهرمانان اروپا با نمایش بد کاریوس به اوج خود رسید، یورگن کلوپ را مجاب کرد تا برای تقویت آن پست که لیورپول سال ها از آن رنج می برد، اقدام کند.

پس از کش و قوس فراوان، در نهایت آلیسون بکر، دروازه بان رم که فصلی بسیار خوب را سپری کرده بود و همچنین در بازیسازی مهارت بالایی داشت، راهی لیورپول شد. با حساب اینکه همه معتقد بودند نقل و انتقالات لیورپول به اتمام رسیده است ولی مصدومیت الکس اوکسلید چمبرلین و جای خالی فیلیپه کوتینیو، کادر فنی لیورپول را بر این داشت که یک بازیکن که توانایی بازی در پست وینگر و هافبک تهاجمی را داشته باشد، را به خدمت بگیرد و این در حالی بود که قرمزها نمی خواستند هزینه ای بالا برای این پست کنند. بنابراین لیورپول به سراغ ژردان شکیری رفت که به دلیل سقوط استوک سیتی به چمپیونشیپ قیمت کمی داشت و این انتقال به آسانی انجام شد. در این بین دیووک اوریگی که قرارداد قرضی اش با وولفسبورگ نیز به اتمام رسیده بود، مجددا به لیورپول بازگشت و این بار در تیم ماند تا مهاجم بلژیکی در فصل 2018/19 کار را از روی نیمکت لیورپول آغاز کند.

در این بین قرمزها در فروش نیز بسیار خوب کار کردند. دومینیک سولانکه که عملا فرصت بازی نداشت و با حضور فیرمینو، استوریج و اوریگی دیگر کاملا به انتخاب چهارم نوک حمله تبدیل شده بود، با انتقالی دائمی راهی بورنموث شد. دنی وارد با وجود سایمون مینیوله انتخاب سوم گلر بود و راهی لسترسیتی شد تا بیشتر در آنجا بازی کند. با وجود حضور چند مدافع مرکزی، راگنار کلاوان به کالیاری پیوست. همچنین بازیکنانی مانند هری ویلسون، لوریس کاریوس، شی اوجو، ناتانیل کلاین، دنی اینگز، کانر رندال، آدام بوگدان ، بن وودبرن و مارکو گروییچ به طور قرضی از لیورپول جدا شدند تا در تیم های جدید خود بیشتر تجربه کسب کنند. در این بین لازار مارکوویچ، امره جان، جوردن ویلیامز و جان فلانگان به صورت آزاد از لیورپول جدا شدند.

بنابراین می توان هزینه ورودی و خروجی های لیورپول را به شکل زیر جمع بندی نمود:

ورودی ها: آلیسون بکر ( 56.25 میلیون پوند)، نبی کیتا (54.00 میلیون پوند)، فابینیو (40.50 میلیون پوند)، ژردان شکیری (13.23 میلیون پوند)

مجموع خریدها: 163.98 میلیون پوند

خروجی ها: دومینیک سولانکه (19.08 میلیون پوند)، دنی وارد (12.60 میلیون پوند)، راگنار کلاوان (1.17 میلیون پوند)، هری ویلسون (990 هزار پوند)، لوریس کاریوس (900 هزار پوند)، مارکو گروییچ (900 هزار پوند)

مجموع فروش ها: 35.64 میلیون پوند

اهداف آغاز فصل

لیورپول طی سال های اخیر نشان داده بود که آنها یا توانایی رقابت در یک جام معتبر را ندارند یا اگر در یک جام رقابت کنند، در دیگر مسابقات نمی توانند خودنمایی کنند و دلیل اصلی این مسئله ترکیب نه چندان خوب و البته جاه طلبی کم بود. قرمزها در فصل اول کلوپ به فینال لیگ کاپ و لیگ اروپا رسیدند ولی در پایان فصل رتبه هشتم را در لیگ برتر کسب کردند. عدم حضور در هیچ رقابتی در اروپا در فصل پس از آن موجب شد قرمزها پس از چند سال سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کنند. در فصل 2017/18 نیز این تیم به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید ولی در لیگ نتوانست با مدعیان رقابت کند ولی فصل اخیر، نشان دهنده قدرت نمایی لیورپول در اروپا بود. داشتن یک دروازه بان و یک خط دفاعی قدرتمند که لیورپول سال ها بابت آنها به مشکل برخورده بود، موجب شد تیم آقای کلوپ از همان ابتدای فصل مدعی کسب جام ها باشد. هدف در ابتدای فصل، پیروزی در تمامی مسابقات بود. لیورپول توانست مجددا پس از یک سال فینالیست لیگ قهرمانان اروپا شود و این بار قهرمانی را کسب کند و به یکی از اهداف خود دست یابد. در لیگ برتر نیز آنها بسیاری از رکوردها را نسبت به عملکرد خود در سال های قبل جابجا کردند و شاید اگر یکی از تساوی هایشان مقابل لسترسیتی، وست هم یا منچستریونایتد به برد تبدیل شده بود، اکنون از این تیم به عنوان قهرمان لیگ برتر نیز یاد می شد. به هر حال به جرات می توان گفت تیم کلوپ چیزی از قهرمانی در لیگ کمتر نداشت و این را در طول فصل اثبات نمود.

مقاطع اوج و فرود و جایگاه ها و جام های کسب شده در طول فصل

لیورپول فصل را خیلی خوب شروع کرد. کسب  6 پیروزی متوالی در شش هفته ابتدایی لیگ برتر و برد 3-2 مقابل پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا موجب شد تا همه در مقطع ابتدایی فصل از قرمزها به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا یاد کنند. پس از آن در حد فاصل اواخر ماه سپتامبر تا اوایل نوامبر حدودا به مدت 35 روز، تیم آقای کلوپ کمی لغزش داشت. به طوری که لیورپول از 5 مسابقه خود در لیگ به 3 تساوی به ترتیب مقابل چلسی، منچسترسیتی و آرسنال دست یافت. آنها همچنین در لیگ قهرمانان اروپا مقابل ناپولی در یک نمایش ضعیف در ایتالیا مغلوب شدند.

پس از آن لیورپول از اوایل ماه نوامبر تا اواخر دسامبر حدودا به مدت دو ماه در لیگ برتر فوق العاده ظاهر شد. آنها 9 بازی در لیگ برگزار کردند که در هر 9 مسابقه پیروز شدند و از جمله مهم ترین آنها می توان به برد پر گل مقابل آرسنال در آنفیلد و پیروزی 3-1 برابر منچستریونایتد اشاره کرد. البته لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا خوب ظاهر نشد. قرمزها 1 پیروزی و 1 شکست داشتند و 4 بازی باقی مانده بود. آنها ابتدا مقابل ستاره سرخ در آنفیلد پیروز شدند ولی دو شکست متوالی برابر ستاره سرخ و پاری سن ژرمن در خارج از خانه موجب شد کار آنها برای صعود به مرحله حذفی سخت شود ولی پیروزی 1-0 خانگی مقابل ناپولی موجب شد قرمزها به عنوان تیم دوم گروه با 9 امتیاز به مرحله حذفی رقابت ها صعود کنند.

می توان گفت افت لیورپول در طول فصل 2018/19 تنها به برهه دو ماهه ژانویه تا مارس برمی گردد. لیورپول صدرنشین سال جدید را با شکست مقابل 2-1 مقابل منچسترسیتی در سوم ژانویه شروع کرد و این شکست، در نهایت به تنها باخت قرمزها در طول فصل لیگ برتر تبدیل شد. قرمزها که از صدرنشینی خود لذت می بردند، با کسب چند تساوی بد اختلاف فاصله خود را با منچسترسیتی از دست دادند. تساوی ها مقابل لسترسیتی، وست هم، منچستریونایتد و اورتون موجب شد منچسترسیتی با چند پیروزی پیاپی به لیورپول برسند و در واقع در همین زمان ها، 13 هفته صدرنشینی لیورپول به پایان رسید. آنها همچنین در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در آنفیلد با بایرن مونیخ به تساوی بدون گل رسیدند

یورگن کلوپ همچنان به ادامه فصل امیدوار بود و می خواست در دو ماه باقی مانده فصل 2018/19 موفقیت کسب کند. لیورپول مجددا به قدرت سابق ابتدای فصل خود بازگشت و در 9 هفته باقی مانده لیگ برتر پیروزی کسب کرد و با وجود عملکرد خوب، منچسترسیتی نلغزید و در نهایت لیورپول نایب قهرمانی لیگ برتر را با 97 امتیاز و تنها یک امتیاز کمتر از سیتیزن ها کسب کرد. هواداران لیورپول از بابت نایب قهرمانی ناراحت شدند ولی به جرات می توان گفت که آنها هرگز چنین فصل قدرتمندی آن هم با این تعداد امتیاز را ندیده بودند. بنابراین می توان گفت که تیم کلوپ چیزی از قهرمان کمتر نداشت. البته ناراحتی لیگ برتر، در لیگ قهرمانان اروپا جبران شد. لیورپول بایرن مونیخ را در بازی برگشت لیگ قهرمانان اروپا شکست داد. سپس در یک چهارم نهایی پورتو را مغلوب کرد. در نیمه نهایی توانست شکست 3-0 دور رفت مقابل بارسلونا را با پیروزی 4-0 در آنفیلد جبران کند و در نهایت در فینال با پیروزی 2-0 برابر تاتنهام توانست برای ششمین بار قهرمان شود تا در نهایت فصل فوق العاده قرمزها با دستاوردی بزرگ به پایان برسد.

در تصویر زیر، عملکرد قرمزها به همراه جایگاه شان در هر هفته را در لیگ برتر مشاهده می کنید:

تغییرات قطعی برای فصل بعد؛ نقاط ضعف در ترکیب و پیش بینی تغییرات محتمل

لیورپول تغییری در کادر فنی خود ندارد و یورگن کلوپ نه تنها تا پایان قرارداد خود در لیورپول می ماند بلکه مسئولان باشگاه در صدد هستند تا قرارداد مربی آلمانی را تمدید کنند تا حضور او در آنفیلد در سال های بعد ادامه داشته باشد. بر خلاف کادر فنی، قرمزها تغییراتی در ترکیب خود اعمال خواهند کرد. شاید اکثر هواداران لیورپول معتقد باشند که تیمشان نیازی به تقویت ندارد ولی این گونه نیست و قطعا مسئولان باشگاه نیز از این موضوع آگاهند. همان طور که جان هنری، مالک لیورپول نیز اعلام کرد، قرمزها ترکیب فعلی خود را نیز قوی تر خواهند کرد.

جدایی چند بازیکن پیش از پایان فصل به نظر قطعی می رسید و خیلی زود پس از اتمام لیگ قهرمانان اروپا نیز مشخص شد که آلبرتو مورنو و دنیل استوریج از باشگاه جدا می شوند و در فصل آینده جایی در لیورپول نخواهند داشت. بنابراین انتظار می رود یک مدافع چپ به جمع تیم کلوپ اضافه شود. البته مربی آلمانی ثابت کرده که به دنبال بازیکنان چند پسته است و احتمال دارد مدافع مد نظر قرمزها، بازیکنی باشد که بتواند علاوه بر پست مدافع چپ، دیگر پست های خط دفاعی را نیز پوشش دهد.

بر خلاف مورنو، به نظر نمی رسد که لیورپول برنامه ای برای جذب مهاجم نوک داشته باشد. علاوه بر روبرتو فیرمینو به عنوان مهاجم اصلی، دیووک اوریگی نیز در فصل سپری شده به خصوص در اواخر فصل ستاره قرمزها خصوصا در مسابقات اروپایی بود و انتظار می رود که او در لیورپول به کار خود ادامه دهد. علاوه بر این دو مهاجم، سادیو مانه و محمد صلاح نیز توانایی بازی در پست مهاجم نوک را دارند و بنابراین خیلی بعید است لیورپول یک مهاجم هدف به خدمت بگیرد. حتی اگر این اتفاق بیفتد، به نظر نمی رسد آن بازیکن یک ستاره باشد و کلوپ یک بازیکن با استعداد به ترکیبش اضافه خواهد کرد ولی با این وجود خرید در این پست به نظر غیرضروری می رسد.

بر خلاف این پست، لیورپول احتمالا هری ویلسون را در صورت رسیدن پیشنهادی مناسب، به فروش خواهد رساند. در این صورت قرمزها به فکر خرید یک وینگر خواهند افتاد که انتظار می رود این پست در تابستان پیش رو نیز تقویت شود. در حال حاضر سادیو مانه جانشین مناسبی ندارد و ژردان شکیری نیز نتوانست آن گونه که باید انتظارات را برآورده سازد و حتی گفته می شود شاید در تابستان از جمع قرمزها جدا شود. انتظار می رود لیورپول وینگری جذب کند که علاوه بر پوشش دو سمت چپ و راست، بتواند به عنوان هافبک تهاجمی پشت مهاجم هدف نیز بازی کند. دو خرید قبلی لیورپول در این پست (ژردان شکیری و الکس اوکسلید چمبرلین) نشان داد که کلوپ به دنبال بازیکنانی چند پسته در این قسمت است. باید دید چه بازیکنی به لیورپول خواهد پیوست. اخیرا چند ژورنالیست محلی، تاکید کرده اند که لیورپول مجددا در فصل جاری علاقه مند است نبیل فکیر را به خدمت بگیرد؛ بازیکنی که فصل گذشته در آستانه پیوستن به لیورپول بود ولی این انتقال رخ نداد. در واقع گفته می شود بازی دوستانه لیورپول و لیون پیش از شروع فصل جدید روی این انتقال که قرار است 30 میلیون یورو برای لیورپول آب بخورد، تاثیر خواهد گذاشت هرچند هنوز منبع مشخصی این اخبار را تایید نکرده است. به هر حال فکیر قطعا حلال مشکلات لیورپول است؛ او نه تنها خلاقیت میانه میدان لیورپول را افزایش می دهد و برای مهاجمان توپ های بهتری فراهم می کند، بلکه می تواند در پست وینگر راست نیز بازی کند. به هر حال هنوز چیزی مشخص نیست اما احتمال زیادی دارد که کلوپ به دنبال بازیکنی با توانایی بازی در پست پشت مهاجم و وینگر برود.

یکی دیگر از بازیکنانی که به احتمال فراوان از لیورپول جدا می شود، سایمون مینیوله است. دروازه بان بلژیکی در فصل جاری نیمکت نشین دائمی آلیسون بود و با توجه به سنش، خواهان بازی بیشتر است. انتظار می رود که او در تابستان از لیورپول جدا شود. دیگر بازیکنی که احتمال جدایی اش وجود دارد، جیمز میلنر است. البته کلوپ خواهان حفظ میلنر است ولی احتمال دارد بازیکن با تصمیم خود به دنبال تجربه ای جدید باشد. در این صورت شاید قرمزها مجبور شوند در خط هافبک خرید کنند هرچند که با وجود نبی کیتا و بازگشت احتمالی مارکو گروییچ، شاید خریدی در این پست انجام نشود. ناتانیل کلاین نیز در برنامه های کلوپ جایی ندارد و در صورت اینکه بورنموث پیشنهاد مناسبی برای دائمی کردن قرارداد مدافع قرضی خود ارائه کند، به احتمال فراوان قرمزها مشکلی با جدایی مربی انگلیسی ندارد. با وجود ترنت الکساندر آرنولد آماده و جو گومز که توانایی بازی در پست مدافع راست را دارد، به نظر نمی رسد لیورپول مشکلی با جدایی کلاین داشته باشد.احتمال دارد که دژان لوورن نیز به دلیل اینکه نیمکت نشین فن دایک و ماتیپ است، نیز از جمع قرمزها جدا شود. این در حالی است که گفته می شود میلان خواهان اوست. لیورپول خریدی در پست مدافع میانی به نظر نخواهد داشت ولی اگر لوورن از باشگاه جدا شود، شاید کلوپ به تقویت این پست فکر کند.

بنابراین به طور کلی می توان، خریدها و فروش های احتمالی لیورپول برای فصل آتی را به شکل زیر نشان داد:

خروج های احتمالی: آلبرتو مورنو (قطعی شده)، دنیل استوریج (قطعی شده)، دژان لوورن، جیمز میلنر، هری ویلسون، ژردان شکیری، ناتانیل کلاین، هری ویلسون، مارکو گروییچ، سایمون مینیوله، آدام لالانا

خریدهای احتمالی: دروازه بان ذخیره، مدافع چپ با قابلیت بازی در دیگر پست های دفاع، وینگر با توانایی بازی در پست پشت مهاجم، هافبک وسط پوشش دهنده هافبک دفاعی و پست شماره 8

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۰۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

به گزارش "ورزش سه"، درک کویت از آرنه اسلوت، سرمربی فاینورد حمایت کرد و تایید کرده که او گزینه مناسبی برای جانشینی یورگن کلوپ است.

پس از عدم توافق با ژابی آلونسو، سرمربی بایرلورکوزن و روبن آموریم از اسپورتینگ، هیئت مدیره لیورپول تصمیم گرفته به یک مربی هلندی روی بیاورد.

اگرچه جیمی کاراگر به صراحت نظرات خود را در مورد اسلوت بیان کرده است، اما هم تیمی سابق او، کویت از سرمربی فاینورد تمجید کرده و تاکید کرده که او مشکلی برای کار در لیورپول نخواهد داشت.

کویت در ستون خود برای اتلتیک نوشت: "پیروی از یورگن آسان نیست، اما آرنه این کار را به روش خودش انجام می‌دهد و هر کاری برای موفقیت باشگاه انجام می‌دهد. او مصمم است و با اعتماد به نفس زیادی کارش را دنبال می‌کند.

سبک بازی او دقیقاً همان چیزی است که هواداران لیورپول دوست دارند در آنفیلد ببینند. او همچنین با رسانه‌ها‌ رابطه خوبی دارد چون خودش را خیلی واضح توضیح می‌دهد. از آنجایی که فاینورد بازیکنان خارجی زیادی دارد، او جلسات خود را به زبان انگلیسی برگزار می‌کند، بنابراین هیچ مشکلی در مورد زبان وجود نخواهد داشت."

کویت که یک هفته را به‌عنوان دستیار اسلوت در فاینورد گذراند، مدعی شد که او یک مربی و مردی فوق‌العاده است و سبک فوتبالی متفاوتی با کلوپ، ژوزه مورینیو یا پپ گواردیولا دارد.

کویت نوشت: "امروزه مربیان همیشه با هم مقایسه می‌شوند. آیا این سبک یورگن کلوپ است؟ آیا سبک ژوزه مورینیو است؟ آیا سبک پپ گواردیولا است؟ پاسخ این است که اسلوت سبک خاص خودش را دارد. او از کسی کپی نمی‌کند.

اسلوت دقیقا می‌داند که چه می‌خواهد و به آن اعتقاد دارد. فوتبال او جذاب و هجومی است. او دوست دارد یک دفاع تهاجمی، با پرس از بالا و بازی در نیمه حریف را شروع کند. سبک او با کلوپ متفاوت است اما بسیاری از اصول یکسان هستند."

دیگر خبرها

  • جانشین کلوپ در لیورپول معرفی شد
  • ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ
  • آرنه اسلوت: دوست دارم سرمربی جدید لیورپول شوم؛ منتظر توافق دو باشگاه هستم
  • این بدترین هدیه‌ای بود که می‌شد به یورگن کلوپ داد!
  • کلوپ: فقط می‌توانم از هواداران لیورپول عذرخواهی کنم
  • آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!
  • خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول / فیلم
  • پیشنهاد لیورپول برای آرنه اسلوت توسط فاینورد رد شد
  • از ژابی به اسلات: کلوپ جدید پیدا نشد!
  • مذاکرات مثبت لیورپول با آرنه اسلوت