Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@00:12:39 GMT

رأی الیوم: منتظر انتفاضه سوم فلسطین باشید

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۱۳۲۶

رأی الیوم: منتظر انتفاضه سوم فلسطین باشید

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، عبدالباری عطوان با بیان این مطلب در رای الیوم نوشت: وقتی دو جنبش فتح و حماس اختلافات خود را با گروههای دیگر کنار می گذارند و برای تشدید درگیری ها با نیروهای اشغالگر در سه روز برگزاری کنفرانس منامه متحد می شوند، این یعنی اینکه فلسطینیان ها تصمیم گرفته اند روی پای خود بایستند و با توطئه ای که برای نابودی آرمان فلسطین طراحی شده، مبارزه کنند آن هم با شیوه ای که هم اسرائیلی ها و آمریکایی ها و هم متحدان عرب می فهمند؛ متحدانی که خواهان فروش قضیه فلسطین با پول حرام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه جنبش فتح روز گذشته دربیانیه ای تحصن خود در روز سه شنبه را لغو و هوادارانش را به درگیری با رژیم اشغالگر قدس در مخالفات با معامله قرن و کارگاه اقتصادی منامه دعوت کرد، افزود: دو جنبش حماس و جهاد اسلامی، جبهه مردمی فلسطین، کمیته های مقاومت مردمی و دیگر گروههای فلسطینی هم اعلام کردند که هر کس در کنفرانس منامه شرکت کند، به قضیه فلسطین خیانت کرده است. آنها فلسطینیان را برگزاری تظاهرات و تشدید درگیری ها با اشغالگران در طول برگزاری این نشست دعوت کردند. آنها تاکید کردند که به هیچ بهایی توطئه هایی که علیه ملت فلسطین چیده شده، اجرایی نخواهد شد.

نویسنده با اشاره به اینکه کشورهای عربی که درکنفرانس اقتصادی منامه شرکت خواهند کرد، از رگذر هم دستی و مزدوری به تاریخ خواهند پیوست، افزود: توصیه می شود آن کشورها از شرکت در این کنفرانس صرف نظر کنند که در صورت حضور  در این کنفرانس، هرگز بخشیده نخواهند شد و نتایج مشارکت آنها فراتر از حد تصور خواهد بود.

عطوان با بیان اینکه ترامپ ومتحدان عربش اشتباه می کنند اگر فکر می کنند زمان برای تشکیل اسرائیل بزرگ مناسب است، خاطرنشان کرد: کسی که با این معامله مبارزه خواهد کرد و آن را ناکام خواهد گذاشت، مردم غزه، الجلیل، قدس، نابلس، الخلیل، امان، دمشق، تهران، بغداد، صنعا و ضاحیه جنوبی بیروت هستند در حالی که این فهرست همچنان ادامه دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هنگامی که موشک های حوثی های تحت محاصره، سامانه های دفاعی پاتریوت را در فرودگاه ابها زمین گیر و ناتوانی آن را رسوا می کند، هنگامی که موشک های غزه به عسقلان و تل آویو می رسد و ناتوانی گنبد آهنی را فاش می کند و با دقت به اهداف دور دوست خود می رسد و هنگامی که سید حسن نصرالله تهدید می کند که در صورت بروز جنگ، منطقه به آتش کشیده خواهد شد، بدانید که زمان پایان خواری نزدیک شده و زمان سربلندی و اوج فرا رسیده است.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۱۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش انتفاضه دانشگاه‌ های آمریکا در حمایت از غزه به سایر کشورها

به گزارش جام جم آنلاین، در حالی تظاهرات و تحصن حامیان فلسطین و غزه در دانشگاه‌های آمریکا و سرکوب و بازداشت دانشجویان معترض از سوی پلیس و نیروهای امنیتی همچنان ادامه دارد، ماموران امنیتی کالج دانشگاهی دوبلین ایرلند، رئیس اتحادیه دانشجویی این دانشگاه را از مراسم اهدای جایزه افتخاری به نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، به زور اخراج کردند.

در حالی که پلوسی در مراسمی در کالج دانشگاهی دوبلین برای اهدای دکترای افتخاری و دریافت جایزه در حال سخنرانی بود، «مارتا نی ریادا» بلند شد و با صدای بلند فریاد زد: «پلوسی یک صهیونیست و جنایتکار جنگی است».

رئیس اتحادیه دانشجویی کالج دانشگاهی دوبلین در مصاحبه با روزنامه ایرلندی «دیلی میرر» گفت: من بلند شدم و گفتم پلوسی یک صهیونیست و جنایتکار جنگی است و چیزهای دیگری هم بود که می خواستم به عنوان نماینده دانشجویان بگویم. ما این مدرک افتخاری را محکوم می کنیم، زیرا بیانگر خواسته های دانشجویان نیست و نباید جشن‌هایی به این شیوه برگزار شود.

«مارتا نی ریادا» افزود که از قبل می دانسته است که پس از اظهارنظر از او خواسته می شود که آنجا را ترک کند، اما انتظار نداشت که نیروهای امنیتی او را دست‌بسته از سالن بیرون ببرند، چرا که معمولاً از فرد می پرسند: می روی یا نه؟ بعد اگر از رفتن امتناع کرد، نیروهای امنیتی او را بیرون می کشند، اما این مراحل را با او انجام ندادند.

در حالی که این مراسم در داخل سالن برگزار می شد، نی ریادا تأیید کرد که بیش از ۱۵۰ دانشجو در اعتراض به پلوسی و رژیم اسرائیل در بیرون سالن ایستاده و شعار پایان دادن به نسل کشی در نوار غزه را سر دادند.

همچنین نیروهای پلیس فرانسه راهپیمایی دانشجویان دانشگاه سوربن را در حمایت از غزه سرکوب کردند.

رسانه‌ها هم تصاویری از برخورد خشن پلیس آمریکا با کارولین فولین استاد اقتصاد دانشگاه جورجیا در تظاهرات ضدصهیونیستی و حمایت از غزه پخش کردند.

این تحولات در حالی است که دانشجویان دانشگاه کلمبیا در منهتن نیویورک، در جریان بازدید مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از مکانی که جرقه تظاهرات سراسری دانشجویان آمریکایی را در اعتراض به تجاوز اسرائیل به نوار غزه برانگیخت، او را هو کردند.

تحصن دانشجویان دانشگاه جورج واشنگن هم در حمایت از غزه و فلسطین با وجود بازداشت‌ها و شرکوب همچنان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • گسترش انتفاضه دانشگاه‌ های آمریکا در حمایت از غزه به سایر کشورها
  •  تداوم تجمعات حامی غزه برغم سرکوب پلیس؛ تظاهرات در دانشگاههای جورج واشنگتن و کالیفرنیا
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • دنیای اقتصاد : در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • رأی الیوم:حاکمیت اردن استمرار جغرافیای راهبردی رژیم صهیونیستی است
  • آخرین وضعیت هواشناسی؛ منتظر تندر و آذرخش در تهران باشید
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته | منتظر رعد و برق‌ های شدید باشید
  • خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند/ از خرداد منتظر این تغییر باشید
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند