Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:43:49 GMT

جزییات حذف طرح زوج و فرد پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۱۳۴۵

جزییات حذف طرح زوج و فرد پایتخت

به گزارش ایرنا با حذف طرح زوج و فرد از اول تیرماه (چندروز آینده) دیگر رانندگان بسته به رقم پلاک خودروشان نمی توانند به صورت رایگان در هرکدام از روزهای زوج یا فرد هفته وارد این محدوده شوند؛ بلکه اگر بیشتر از ۲۰ روز در هر فصل بخواهند وارد این محدوده که طرح کنترل آلودگی هوا یا حلقه دوم طرح ترافیک نام گرفته، شوند، باید هزینه ورود به محدوده را که کمتر از هزینه محدوده طرح ترافیک است بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به نتایج طرح ترافیک جدید تهران افزود: این موضوع موجب شد که با نظر شورای ترافیک تهران گام دوم و تکمیلی طرح ترافیک نیز از اول تیرماه اجرا شود.

به گفته وی روزهای پنجشنبه طرح ترافیک اجرا نمی‌شود اما طرح کنترل آ لودگی هوا (زوج و فرد سابق یا حلقه دوم طرح ترافیک) در روزهای پنجشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ اجرا می‌شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه طرح زوج و فرد ۱۴ سال در تهران اجرا شد و هدف آن کاهش تردد خودروها بود اما امروزه عملاً با افزایش تعداد خودروها این طرح پاسخگو نبود، اظهارداشت: با مطالعات تطبیقی و بهره گیری از تجربیات دیگر کشورهای دنیا مشخص شد که این طرح کارآیی ندارد.

پورسیدآقایی تصریح کرد: در طرح جدید، زوج یا فرد بودن پلاک خودرو مهم نیست و ۲۰ روز در هر فصل، خودروهای پلاک تهران در محدوده زوج و فرد سابق می‌توانند تردد رایگان کنند.
به گفته وی، اگر کسی طرح ترافیک روزانه بگیرد می‌تواند وارد رینگ (حلقه) دوم هم بشود و از سهمیه ۲۰ روز رایگانش کم نمی‌شود.
وی تاکید کرد: اگر خودرویی مازاد بر ۲۰ روز در یک فصل وارد طرح کنترل آلودگی هوا یا همان حلقه دوم طرح ترافیک شود، مالک باید نصف عوارض طرح ترافیک را به صورت روزانه بپردازد.
معاون شهردار تهران افزود: شرط استفاده از ۲۰ روز تردد رایگان در این طرح این است که شهروندان در سامانه تهران من ثبت نام کنند.
وی هدف از وضع عوارض برای تردد در این طرح را تشویق شهروندان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و در نهایت داشتن هوایی پاک برای تهران عنوان کرد. پورسیدآقایی ادامه داد: اطلاعات یک میلیون خودرو تاکنون در سامانه تهران من وارد شده اما چهار میلیون خودرو پلاک تهران وجود دارد که برآوردها نشان می‌دهد نیمی از آنها وارد محدوده‌های ترافیکی می‌شوند اما اگر این خودروها ثبت نام نکنند از روز اول باید عوارض بپردازند.
پورسیدآقایی همچنین گفت که شهروندان تا ۳۰ روز پس از ورود به محدوده‌های طرح ترافیک می‌توانند عوارض ورود به این طرح را بپردازند و اگر در این مدت پرداخت نکنند این بخشودگی لغو و مشمول ۲۵ درصد افزایش عوارض و نیز پلاک خودرو برای جریمه به پلیس داده می‌شود.

کاهش ۲۲ درصدی تردد در محدوده طرح ترافیک جدید

معاون شهردار تهران همچنین به مزایای اجرای طرح ترافیک جدید که از پارسال اجرا شده اشاره و تاکید کرد: اجرای این طرح موجب کاهش ۲۲ درصدی تردد در نیمه دوم سال گذشته در محدوده طرح ترافیک شد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این طرح و درآمد کسب شده ناشی از آن ۱۳ اتوبوس ۲ کابین خریداری و مبلغی نیز به توسعه مترو و بخشی برای قطعات مکانیکی مترو و واگن سازی اختصاص یافت.

پورسیدآقایی گفت: تاکنون بیش از ۲۹۶ میلیارد تومان با اجرای طرح ترافیک جدید درآمدزایی حاصل شده است.

ادامه دارد...

تهرام/۹۳۴۳/‌‬ ۱۰۰۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران طرح ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۱۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح

شهریار افندی‌زاده مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره تغییر در اجرای طرح ترافیک در تهران اظهارداشت: در حال دریافت پیشنهادات و اطلاعات از سوی جامعه دانشگاهی درباره بازنگری در طرح ترافیک هستیم و پس از بررسی این مرحله، موضوع در کمیته‌ای ویژه بررسی نهایی خواهد شد.

وی افزود: حذف حلقه دوم طرح ترافیک یا محدوده زوج و فرد یکی از این مسائل است که بررسی خواهد شد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی خواهد بود و امسال تغییر می‌کند، گفت: تغییر در نرخ طرح ترافیک جدای این موضوع است و تصمیم در این زمینه بر عهده شورای شهر تهران است.

افندی‌زاده گفت: بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک شامل زمان اجرا و مکان اجرا است که محدوده طرح ترافیک هم احتمال کاهش دارد.

گفتنی است؛ محسن هرمزی معاون حمل و نقل شهرداری تهران نیز در این زمینه گفت: در طرح ترافیک جدید مسأله‌ای به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم

کد خبر 6087345 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه
  • آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار
  • نظارت بر حریم تهران هوشمند می شود
  • ماجرای مبهم حذف طرح زوج و فرد در تهران چیست؟
  • ماجرای حذف طرح زوج و فرد از طرح ترافیک تهران چیست؟
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد