Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@16:02:13 GMT

خدمت در هلال احمر بسیار با ارزش است

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۱۹۳۹

خدمت در هلال احمر بسیار با ارزش است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر امروز دوشنبه در نشست با مدیرعامل جدید جمعیت هلال احمر استان و جمعی دیگر از مسئولان این جمعیت، اظهار داشت: زمانی که مردم دچار بلایای طبیعی هستند و از همه جا نا امید می‌شوند، جمعیت هلال احمر با حضور و امداد خود بارقه‌های امید را در دل مردم زنده می‌کند و این بسیار با ارزش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: خدمت در جمیت هلال احمر بسیار با ارزش است چرا که لحظه‌های حضور در این جمعیت مورد رضایت خداوند و خلق خداوند است و سرمایه گذاری بالاتر این نیست که انسان مسیر زندگی و کار خود را برای رضایت خداوند ترسیم کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: جمعیت هلال احمر نه تنها به هموطنان ایرانی خدمات رسانی می‌کند بلکه به هر گرفتاری در سراسر جهان توان خدمت رسانی دارد و این حرکت نیز بسیار زیباست چرا که جهان ایالت‌های خداوند هستند و همه مردم جهان بندگان خداوند محسوب می‌شوند.

فرزین معتمدی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان نیز در این نشست اظهار داشت: گرچه جمعیت هلال احمر استان توانایی‌های بالای و سوابق درخشانی در کارنامه خود خصوصاً در زلزله و سیل دارد اما برنامه‌هایی برای تقویت این نهاد در دست داریم.

وی افزود: تلاش برای جذب بیشتر خیرین، راه اندازی مرکز تخصصی توانمند سازی پزشکی جهت بیماران کم بضاعت، راه اندازی سامانه توریست سلامت، برنامه‌های متعدد جهت ایجاد جذابیت در معاونت جوانان جهت جذب هر چه بیشتر و … بخشی از این برنامه‌ها خواهد بود.

کد خبر 4643177

منبع: مهر

کلیدواژه: ایت الله علما هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۱۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵پایگاه جدید هلال احمر در استان سمنان احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین درخشان ظهر سه شنبه در نشست خبری با حضور رسانه‌ها در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات هلال احمر سمنان، درباره خدمات این نهاد بیان کرد: ۱۵ پایگاه امداد و نجات در استان وجود دارد و در طول سال به مردم و به خصوص زائران رضوی خدمت رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه ایجاد پنج پایگاه جدید با توجه به قرارگیری استان سمنان در مسیر کریدور اصلی حرم تا حرم در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: تلاش داریم تعداد پایگاه‌های هلال احمر در سراسر استان به ۲۰ پایگاه برسد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان از تلاش اشاعه خدمات این نهاد در استان خبر داد و تاکید کرد: جانمایی و مطالعه لازم برای ایجاد پایگاه‌های جدید هلال احمر در استان انجام شده و در انتظار تخصیص زمین برای ساخت این پایگاه‌ها هستیم.

درخشان خواستار همراهی ارگان‌ها با هلال احمر با توجه به قرارگیری استان سمنان در کریدور اصلی شرق کشور شد و ابراز کرد: عبور سالانه ۲۰ میلیون زائر از استان، اهمیت خدمت رسانی هلال احمر را دو چندان می‌کند.

وی با بیان اینکه ۶۵ گسل در استان سمنان وجود دارد، گفت: افزایش پایگاه‌های هلال احمر و تجهیزات این ارگان همچنین به واسطه امکان بروز حوادث غیرمترقبه، دارای اهمیت است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه ناوگان آمبولانس و امداد و نجات توسط جمعیت هلال احمر در دست تهیه و تأمین است، گفت: معتقد هستیم که امکانات و تجهیزاتی که باید به هلال احمر استان سمنان داده شود، بر اساس تردد سالانه ۲۰ میلیون نفر و وسعت استان، و نه جمعیت منطقه باشد تا بتوانیم خدمات بهتری را در زمینه امداد و نجات داشته باشیم.

درخشان در پاسخ به سوالی درباره جمعیت داوطلبانی که با هلال احمر در سراسر استان سمنان همراه می‌کنند، تاکید کرد: ۹۸۰ نجات‌گر داوطلب در مواقع بحرانی و بروز حوادث به کمک هلال احمر می‌آیند همچنین این افراد دوره‌های لازم را دیده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه این نهاد ۱۰ مرکز تجهیزات و خدمات پزشکی در استان دارد، گفت: در سال گذشته ۶۴۰ نفر از تجهیزات این مراکز در سراسر استان سمنان بهرهمند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: این مراکز تجهیزات مورد نیاز بیماران نیازمند را به آنها به صورت امانت می‌دهد تا از آنها استفاده کنند از جمله این موارد می‌توان به کپسول اکسیژن، ویلچر و … اشاره کرد.

درخشان به اقدامات بشر دوستانه و حمایتی هلال احمر استان سمنان به خصوص خانه‌های هلال اشاره کرد و گفت: در یک سال اخیر سه‌هزار و ۸۰۰ سبد معیشتی به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در بین نیازمندان نقاط کم برخوردار استان توزیع شده است.

وی افزود: در یک سال اخیر همچنین ۱۲۰ میلیارد ریال خدمات بهداشتی و پزشکی و … به نیازمندان استان سمنان از سوی جمعیت هلال احمر ارائه شده که این خدمات بسته به نیاز جامعه هدف متفاوت هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان همچنین در خاتمه گفت: تعداد تصادفات و حوادث نوروز ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل از کاهش ۲۴ درصدی برخوردار بوده اما باید در زمینه کاهش شدت حوادث نیز اقدامات فرهنگ ساز خوبی صورت گیرد.

کد خبر 6099546

دیگر خبرها

  • ۲ فوتی و ۲ مصدوم در تصادف محور بروجرد - اراک
  • ۵پایگاه جدید هلال احمر در استان سمنان احداث می‌شود
  • نشست خبری رئیس جمعیت هلال احمر
  • افزایش پایگاه های امدادی هلال احمر در سمنان
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • تماشای رودخانه فصلی در سربیشه جان یک نفر را گرفت
  • محور انارک به زواره پس از ۲۴ ساعت بازگشایی شد
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه