Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:04:07 GMT

۵۹ پروژه آب و خاک در مازندران افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۱۹۴۰

۵۹ پروژه آب و خاک در مازندران افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار مهر، فرزین فرهادی ظهر دوشنبه در حاشیه افتتاح پروژه‌های جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر، در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: همه ساله مناطق مختلف مازندران در زمان بارندگی‌ها با مشکل آب گرفتگی مزارع و باغات کشاورزی دست به گریبان است.

وی با بیان اینکه این آبگرفتگی ها خسارت های زیادی به زیرساخت‌های کشاورزی مازندران و مزارع و باغات وارد می‌کند، افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده، هم‌اکنون در حال انجام فعالیت‌های زه‌کشی اراضی استان هستیم که امیدواریم با حمایت مسئولان به عنوان سرفصل مستقل اعتباری برای استان مازندران و استان‌های شمالی دیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۱ ردیف ۱۵۷ هزار هکتار طرح جامع زه‌کشی را مطالعه کردیم و هم‌اکنون ۱۰ هزار هکتار اراضی حاشیه تالاب میانکاله را درحال بررسی داریم و اسنادش را تا پایان سال برای گذاشتن در مناقصه آماده خواهیم کرد.

فرهادی لایروبی آبندانهای مازندران را بسیار مهم دانست و گفت: مازندران براساس مطالعات، ۹۳۱ قطعه آبندان دارد که با مساحت ۱۸ هزار و ۳۰۰ هکتار پتانسیل ذخیره آب مازندران را دارا هستند.

مدیر آب و خاک جهادکشاورزی مازندران، عنوان کرد: ۳۴۰ میلیون متر مکعب ذخیره سازی آب داریم که مقرر گردید با تمهیدات لازم اعم از لایروبی، بهسازی، افزایش مخزن ذخیره و ایستگاه پمپاژ این مقدار به ۷۴۰ میلیون متر مکعب برسد.

وی تصریح کرد: سهمیه مازندران برای انجام لایروبی آبندانها ۳ هزار و۱۵۰ هزار هکتار با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان است که امسال به تعداد ۱۷۰ آبندان لایروبی خواهد شد.

خاطر نشان می‌شود: سه طرح با اعتباری بالغ بر ۵ هزاروپانصد و ده میلیون ریال در هغته جهادکشاورزی شهرستان قائم‌شهر افتتاح شد و مجید جعفری مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر در خصوص جزئیات این طرح‌ها توضیح داد: این طرح‌ها شامل لاینینگ بتنی کانال انتقال آب روستای ابجر با ۸۰ خانوار بهره‌بردار و اعتبار ۱۳۰ میلیون تومان، بند انحرافی سر دهنه صنم رود با حجم آبگیری ۸۰۰ مترمکعب و اعتبار ۳۲۰ میلیون تومان و بهره برداری ۳ روستا با ۱۷۰ خانوار و پوشش ۱۱۰ هکتاری و لاینینگ کانال انتقال آب روستای دوک به مساحت ۲۰ هکتار و اعتبار ۱۷۶ میلیون تومان و بهره برداری ۴۰ خانوار است که در هفته جهاد کشاورزی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 4643178

منبع: مهر

کلیدواژه: جهادکشاورزی مازندران شهرستان قائمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۱۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای بدون بیکار در مازندران

روستای بدون بیکار در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، اهالی روستای وازیَک محمودآباد با پرورش گل و گیاه توانستند روستای بدون بیکار مازندران لقب بگیرند.


مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با بیان اینکه از ۹۲ هکتار فضای گلخانه‌ای شهرستان محمودآباد ۳۷ هکتار آن در روستای وازیک واقع شده است گفت: ۱۶۹ نفر در این روستا به پرورش گل و گیاه مشغول هستند.


هادی زاده با اشاره به اینکه روستای وازیک سال ۱۴۰۰ به عنوان روستای گردشگری گل و گیاه مازندران معرفی شد افزود: با پرورش گل و گیاه در این روستا، وازیک روستای بدون بیکار مازندران هم لقب گرفت.


زینب دیوارگر و گزارشی از روستای بیکار مازندران:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • نشا کاری ۱۰۶ هزار هکتار از شالیرازهای مازندران
  • افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
  • کلنگ‌زنی و افتتاح ۴ طرح بزرگ کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • روستای بدون بیکار در مازندران
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست