Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سیاوش ملکی‌فر روز دوشنبه در نشست خبری با موضوع تشریح بسته‌های حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شتابدهنده‌ها و استارتاپ‌ها در محل این صندوق افزود: استارتاپ‌ها چرخه عمل مشابهی را طی می‌کنند تا تبدیل به شرکت‌های دانش‌بنیان شوند. در این مسیر تعدادی از آنها موفق می‌شوند که وارد بورس شوند و صندوق نوآوری از لحظه شکل‌گیری این استارتاپ‌ها تا وارد شدن به بورس، برنامه‌های حمایتی در دستور کار خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بسته‌های حمایتی صندوق برای این شرکت‌ها را در قالب تأمین منابع مالی دانست و اظهار داشت: از جمله این خدمات، خدمات توانمندسازی استارتاپ است که شامل تسهیلات کم بهره برای بازسازی فضاهای استقرار، تأمین سرمایه بذری برای هسته‌های فناورانه که در شتابدهنده‌ها شکل گرفته‌اند، می‌شود.

ملکی‌فر با تاکید بر اینکه استارتاپ‌ها پس از یک دوره فعالیت شش ماهه از شتابدهنده‌ها خارج می‌شوند، یادآور شد: در این مرحله نیز صندوق نوآوری و شکوفایی، بسته‌های حمایتی دارد که از آن جمله می‌توان به همکاری ما با صندوق‌های پژوهش و فناوری اشاره کرد.

*** ارائه ۲۶۹ میلیارد تومان تسهیلات به صندوق‌های پژوهش و فناوری

وی گفت: تاکنون ۲۶۹ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ترجیهی و ۹۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری در اختیار ۱۸ صندوق پژوهش و فناوری از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی قرارداده شده است.

ملکی‌فر بیان کرد: بسته حمایتی "هم‌سرمایه‌گذاری" از دیگر برنامه‌های حمایتی صندوق است که در دستور کار قرار داده شده، بر این اساس صاحبان ایده در استارتاپ‌ها می‌توانند با مراجعه به صندوق‌های پژوهش و فناوری بخشی از منابع مالی خود را مشروط به انجام بررسی و تصویب نهایی تأمین کنند.

*** حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برای اخذ استانداردهای داخلی و خارجی

وی در ادامه گفت: تا کنون ۱۵ استاندارد داخلی و خارجی برای اخذ مجوز توسط شرکت‌های دانش بنیان و دریافت حمایت‌های توانمندسازی از سوی این صندوق مصوب شده و بر روی سایت قرار گرفته‌است.

ملکی‌فر افزود: در این زمینه صندوق برای اخذ استاندارد محصولی تا ۲۰ میلیون تومان در سال و اخذ استاندارد صادراتی تا ۱۰۰ میلیون تومان در سال حمایت برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر اخذ استاندارد سی ای ( CE) نیز در لیست استانداردهای مورد تصویب صندوق قرار گرفته است.

*** بسته حمایتی شتابدهنده‌های دانش‌بنیان

ملکی‌فر با اشاره به بسته حمایتی این صندوق از شتاب دهنده‌های دانش‌بنیان افزود: از جمله برنامه‌های این بسته اعطای تسهیلات تا سقف ۷۰ درصد برای فضای رهن محل استقرار استارتاپ‌هاست که این تسهیلات به مدت پنج سال و بدون بهره و وثیقه در اختیار شتابدهنده‌های دانش‌بنیان قرار خواهد گرفت.

وی تسهیلات بازسازی و آماده‌سازی فضای استقرار، تسهیلات خرید و مالکیت محل کار و تأمین تجهیزات فنی مورد نیاز شتابدهی و تسهیلات کم بهره و نرخ ترجیهی و همچنین تأمین خدمات توانمندسازی را از دیگرخدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان نام برد.

ملکی‌فر همچنین از اعطای تسهیلات برای برگزاری رویدادهای شتابدهی خبر داد و گفت: سالن‌هایی که در اختیار صندوق نوآوری و شکوفایی قرار دارد، به صورت رایگان و یا با تخفیف‌های بسیار زیاد در اختیار شتابدهنده‌ها قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: تسهیلات در زمینه تأمین سرمایه بذری و سرمایه‌گذاری خطرپذیر به شتابدهنده‌ها اعطا می‌شود. این تسهیلات به دو روش شامل ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه چهار درصدی به شتابدهنده‌ها و دیگری هم سرمایه‌گذاری با صندوق‌های پژوهش و فناوری صورت می‌گیرد.

*** رویکردهای صندوق در توسعه اکوسیستم

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی به برنامه‌های این صندوق در خصوص توسعه اکوسیستم نوآوری اشاره کرد و افزود: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به بازارسازی و کمک به شکل‌گیری بازار داخلی اشاره کرد. در این خدمت تلاش می‌شود تا با برگزاری رویدادهای تبادل فناوری و نشست‌های تبادل فناوری، شرکتها و صاحبان فناوری را به خریداران بالقوه آنها وصل کنیم.

وی از برگزاری رویداد تبادل فناوری در آینده خبر داد و گفت: این رویداد با همکاری سازمان فضایی برگزار می‌شود و طی آن ۳۰۰ شرکت و استارتاپ حوزه فضایی خدمات خود را ارائه خواهند داد.

ملکی‌فر کمک به توسعه صادرات دانش بنیان را از دیگر اقدامات این صندوق در توسعه اکوسیستم نوآوری نام برد و افزود: در حال حاضر کشور در شرایط تحریمی قرار دارد و ما در تلاش هستیم با تقویت پایگاه‌های صادراتی، محصولات و خدمات دانش بنیان ایرانی را در نمایشگاه‌های دائمی ایران مستقر در سایر کشورها حمایت کنیم. در حال حاضر نمایشگاه‌های دائمی محصولات ایران در کشورهای چین، آذربایجان و ترکیه فعال شده است.

ملکی‌فر توسعه زنجیره ارزش و شبکه تأمین دانش‌بنیان، مشارکت فعال در توسعه فناوری‌های جدید و جریان ساز و تمرکز بر حل مسائل و چالش‌های راهبردی را از دیگر برنامه‌های این صندوق برای توسعه این اکوسیستم نام برد.

وی خدمات مشاوره، استانداردها و مجوزها، آموزش، رتبه‌بندی جوایز، حفاظت از مالکیت فکری، بازاریابی و توسعه بازار را از جمله خدمات توانمندسازی این صندوق به شرکت‌های دانش‌بنیان نام برد و گفت: تمامی این خدمات توانمندسازی به صورت بلاعوض ارائه می‌شود.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به همراه شماری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور شرکت می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت، پاویون شرکت‌های عضو خانواده پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برپا می‌شود.

ششمین دوره این نمایشگاه از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه، بزرگ‌ترین رویداد صادراتی جمهوری اسلامی ایران است که در آن بیش از ۲ هزار بازرگان از ۱۰۰ کشور جهان برای حضور در آن دعوت شده‌اند.

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت نیز به همراه تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، در سالن ۳۸B نمایشگاه میزبان بازرگانان، متخصصان و صادرکنندگان فعال در این حوزه خواهد بود.

از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان که در پاویون پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور دارند می توان به شرکت  ارگ تجهیز پارسیان، شریف نانو پارس، پارس پرداز، پیک فرزانه پویا، پارت آریا نیرو پانیر، داتیس لیان آریا و تجارت اکسیر انرژی کیان اشاره کرد.

این نمایشگاه به‌عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی در حوزه صادرات ایران می‌تواند زمینه را برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و خدمات فنی-مهندسی در صنعت نفت و به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند.

دیگر خبرها

  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»