Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداره کل محیط زیست استان زنجان با اشاره به اقدامات محیط زیست در جلوگیری از آلایندگی زیست محیطی در حوزه روغن کشی زیتون در زنجان گفت: واحدهای روغن کشی زیتون ملزم به اجرای سیستم تصفیه فاضلاب شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اسدی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تعداد واحدهای فعال زیتون کشی در استان زنجان اظهار کرد: بیش از ۷ واحد زیتون کشی در استان زنجان فعال است که با اکثر واحدها در مورد فاضلاب شان مشکل داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد نظارت محیط زیست به فعالیت‌های واحدهای زیتون کشی در شهرستان طارم تصریح کرد: پایش فعالیت این واحدها به صورت مستمر انجام می شود از سال گذشته چند مورد پرونده قضایی در این خصوص در سطح شهرستان طارم تشکیل شد و کار نمونه برداری از واحد ها انجام شد که خروجی آلودگی فاضلاب این واحدها بالای استاندارد بود به خاطر همین موضوع این واحدها به مراجع قضایی معرفی شدند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه پرونده این واحدها امسال نیز در حال پیگیری است بیان کرد: این واحد ها موظف هستند لز سیستم مناسبی در خروجی فاضلاب شان استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه واحدهای فرآوری زیتون به صورت فصلی در سطح شهرستان طارم فعالیت دارند خاطرنشان کرد: روغن کشی این واحدها در همه فصل ها وجود ندارد ولی با این حال باید استاندارد لازم در خروجی فاضلاب شان را رعایت کرده و از آلودگی محیط زیست جلوگیری کنند.

اسدی با بیان اینکه واحدهای فرآوری زیتون در سال گذشته در لیست واحدهای آلاینده قرار گرفتند افزود: این واحدها مشمول یک درصد آلایندگی شدند.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته این واحد ها سیستم بیولوژیکی را در برنامه داشتند ولی این برنامه با مشکل مواجه شد و نتوانستند در تصفیه فاضلاب موفق عمل کنند بیان کرد: یک روش فیزیکی وجود دارد این واحدها می توانند از این طریق نسبت به تصفیه فاضلاب شان اقدام کنند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه ایجاد سیستم تصفیه در واحدهای فرآوری زیتون به دلیل هزینه بر بودن از طرف تولید کنندگان استقلال نمی شود عنوان کرد محیط‌زیست اقدامات مقابله ای را انجام داده واحد های مشکل دار به مراجع قضایی معرفی شدند و این واحدها ملزم به اجرای سیستم تصفیه فاضلاب هستند./

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۲۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد

یوسف یوسفی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اراک گفت: این میزان پسماند و نخاله ساختمانی از اسفندماه سال گذشته تا پایان فروردین ماه امسال جمع آوری شد و در اجرای این طرح ۴۸۰ هکتار از اراضی استان مرکزی پاکسازی شد.

وی بیان کرد: تداوم اینگونه طرح‌ها، راهکار مناسبی برای یادآوری و جلب همکاری همگانی برای حفاظت از محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، اجرای طرح ملی «مسیر سبز - ایران پاک» را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرجگاه‌ها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور ابلاغ کرده است.

یوسفی تاکید کرد: ابلاغ این طرح راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه جاده‌ها، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه‌های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها (‌مصوب ۱۳۸۳/۰۲/۲۰ مجلس شورای اسلامی) مدیریت اجرایی کلیه پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، و در خارج از حوزه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها برعهده بخشداری‌ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند