Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@19:07:01 GMT

استان اصفهان هشت شهرستان بیابانی دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۲۸۹۶

استان اصفهان هشت شهرستان بیابانی دارد

رئیس اداره مقابله با بیابان زایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: در استان اصفهان هشت شهرستان بیابانی داریم.

به گزارش ایسنا- حسینعلی نریمانی امروز (دوشنبه) در بازید از ٧٠ هکتار باغ پسته ابوزیدآباد با بیان اینکه طرح‌های بیابان‌زدایی استان از سال ٤٩ آغاز شده است، اظهار کرد: این طرح در ابتدا در آران و بیدگل و سپس آقاعلی عباس، اردستان، نائین و خور و بیابانک اصفهان اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرستان آران و بیدگل به واسطه جنگل‌های دست کاشت رتبه نخست را در عملیات بیابان‌زدایی در استان اصفهان دارد. در کنار اقدامات انجام شده در این شهرستان حدود ٣٨٠٠ تا ٤٠٠٠ هزار باغ پسته در این شهرستان ایجاد و توسعه یافته است که تمام این پسته صادر می‌شود.

رئیس اداره مقابله با بیابان‌زایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان تصریح کرد: اقدامات انجام شده مانع ایجاد فرسایش بادی و طوفان و گرد و غبار شده است و موجب ایجاد باغات پسته و جاده سازی و با توجه به طرح‌های بیابان زدایی مهاجرت روستای ابوزیدآباد به صفر رسیده و از سوی دیگر طوفان گرد و غبار به شدت گذشته نیست.

نریمانی افزود: بیابان‌ها به دو دسته طبیعی و انسانی تقسیم می‌شوند و بیابان‌های طبیعی در یک روند طبیعی خود را مدیریت می‌کنند.

در کویر مرکزی کشور نیازمند طرح ملی هستیم

وی در خصوص ریزگرد اخیری که از سمت سمنان به اصفهان آمد و موجب آلودگی شدید هوای استان شد، گفت: این طوفان‌ها از جنوب سمنان به اصفهان رسید، اما در کویر مرکزی قم، سمنان، خراسان جنوبی و بخشی از طبس و یزد و اصفهان نیازمند طرح ملی برای حوزه مرکزی هستیم.

نریمانی تاکید کرد: گرد و غباری که از جنوب سمنان آمد، اصلاً در اولویت این استان برای کنترل آن نیست، چرا که در آن منطقه سکنه و تاسیساتی وجود ندارد و از نظر اقتصادی، بیابان‌زدایی آن منطقه برای استان سمنان به صرفه نباشد، اما برای استان اصفهان این بیابان یک کانون خطرناک محسوب می‌شود.

رئیس اداره مقابله با بیابان‌زایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان تصریح کرد: باید به حوزه کویر مرکزی اعتبارات ملی تخصیص یابد تا هر استان به غیر از طرح‌های اولویت دار خود به طرح‌های این چنینی توجه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بيابان زايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۲۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،موسی مقیمی معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری  اظهار کرد: در بحث حفاظت طی ۱۲ ماهه سال گذشته طی ۱۱۵فقره انجامدعملیات آزادسازی مساحت ۳۷۰ هکتار از جنگل‌های استان مازندران به طبیعت برگشت.

وی افزود: در بحث رفع تبصره براساس تبصره ذیل ماه ۵۵، ۸۵۶ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار از اراضی جنگلی صورت گرفت.

معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با اعلام اینکه کشفیات چوب الات در طول ۱۲ ماهه یک‌هزار و ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: در این زمینه خودروهای توقيف شده هم پس از سیر مراحل قضایی و قانونی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت