Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشریه فرانکفورتر آلگماینه در مطلبی با عنوان «نفتکش ها، دروغ و ویدیوها» نوشت: دریای عمان به تازگی شاهد حمله به دو نفتکش بود. در پی این حادثه «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه ایران در آوریل تهدید کرده بود مسیر انتقال نفت منطقه از تنگه هرمز را می بندد گفت: اکنون تهران این تهدید خود را عملی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند برخی همپیمانان آمریکا در زمان خروج این کشور از توافق هسته ای هشدار داده بودند که سیاست «فشار حداکثری» دولت ترامپ علیه ایران می تواند پیامدهای ناخواسته ای به همراه داشته باشد، اما اکنون واشنگتن می کوشد تمام تقصیر تصمیم خود را متوجه ایران کند.
در همین راستا وزیر خارجه آمریکا می گوید که ایران در پشت این حمله قرار دارد و پنتاگون برای تاکید بر این ادعا فیلمی ویدیویی منتشر می کند.

در این فیلم ناواضح قایقی که ادعا می شود متعلق به سپاه پاسداران است با نزدیک شدن به دیواره یک کشتی، شیئی را از آن جدا می کند. برای ترامپ همین ویدیو کافی است تا بگوید واشنگتن مچ ایرانی ها را در حالی که می کوشیدند مدرک جرم خود را نابود کنند، گرفته است.
اما این ادعا که با طرح مسائل دیگر از سوی ایران، رد شده است، آنچنان مورد پذیرش جامعه جهانی قرار نگرفته است.

برای این کار ترامپ ابتدا باید مشکلی را که از قبل به ارث برده حل کند؛ آمریکا مداخله نظامی خود در عراق را با اسنادی توجیه کرد که بعدها «غلط» ارزیابی شدند.
در حال حاضر بی اعتمادی به دولت آمریکا که از زمان «جرج دبلیو. بوش» آغاز شده همچنان به قوت خود باقی است و آثار منفی آن به گونه ای است که احتمال مخدوش بودن اسناد ارائه شده از سوی ترامپ را تشدید می کند.

رئیس جمهوری آمریکا گفته است که به دنبال جنگ نیست، شاید این ادعا را بتوان با توجه به رویکرد «اول آمریکا» در سیاست خارجی وی قابل توجیه دانست.
از نظر اروپایی ها هر چند ترامپ از بعضی جهات از بوش نیز پیشی گرفته اما گویا تمایل کمتری نسبت به اسلاف جمهوری خواه خود برای درگیری نظامی دارد و در عوض تاکیدش بر جلوگیری از اتلاف منابع در جنگ های خارجی است اما این بدان معنا نیست که تشدید تنش ها در منطقه نمی تواند به جنگ ختم شود.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۲۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| علیه خزان شرافت و دروغ دموکراسی در صحن علنی پارلمان اصفهان

بخشی از نطق علی صالحی، سخنگوی شورای شهر اصفهان و از فعالان سابق دانشجویی به حمایت از دانشجویان دانشگاه های آمریکا اختصاص یافت.

کد خبر 750366

دیگر خبرها

  • ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار
  • روسیه: رزمایش ناتو برای تقابل با ماست؛ ادعای حمله ترکیبی دروغ است
  • فیلم| علیه خزان شرافت و دروغ دموکراسی در صحن علنی پارلمان اصفهان
  • حزب‌الله: خیزش دانشجویی در غرب، دروغ‌ بودن ادعای دموکراسی دولت‌ آنها را فاش کرد
  • نماینده شیراز: طبل رسوایی غرب و غربگرا‌ها با هم به صدا در آمده است
  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد
  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • دروغ اجباری؛ سیاست رسانه‌های مدعی آزادی
  • فیلم/انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا
  • واکنش وزیر کشور به ادعای بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا