Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@15:08:58 GMT

کارگاه علمی «نقش ادیان در ترویج صلح» در آلمان + عکس

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۳۰۱۶

کارگاه علمی «نقش ادیان در ترویج صلح» در آلمان + عکس

به گزارش ایکنا به نقل از وب‌سایت شبکه جهانی کفیل، این کارگاه علمی دیروز(26 خردادماه) در چارچوب فعالیت‌های دومین هفته فرهنگی «حضرت عباس(ع)» در اروپا برگزار شد.   این کارگاه که با ایراد سخنرانی‌ و ارائه برخی مقالات از سوی پژوهشگران و صاحب‌نظران شرکت‌کننده همراه بود، با سخنرانی سید احمد راضی، نماینده آستان عباسی در اروپا آغاز شد و در ادامه، ضیاء الدباس، سفیر عراق در برلین سخنرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کارگاه، شیخ محمد کنعان، رئیس دادگاه عالی جعفری لبنان مقاله‌ای با عنوان «نقش ادیان در ترویج صلح» و صاحب نصار، استاد فقه دانشگاه کوفه مقاله‌ای با عنوان «صلح در ادیان سه‌گانه یهودیت، مسیحیت و اسلام» ارائه دادند.
آیین اختتامیه این کارگاه با سخنرانی «علاء الخطیب»، نماینده انجمن اروپایی شناخت ادیان همراه بود و در پایان این کارگاه بیانیه‌ای صادر شد که مفاد آن به قرار زیر است:
1 ـ درخواست از دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی مانند اتحادیه اروپا و سازمان ملل مبنی بر پذیرفتن مسئولیت‌های انسانی خود در راستای پیگیری وضعیت‌های افراطی‌گری و خشکاندن منابع فکری و مالی آن.
2 ـ در خواست برای بین‌المللی‌کردن کشتار اسپایکر به‌عنوان یک جنایت پاکسازی نژادی و ضد انسانی و پیگری و تسلیم عاملان آن به دستگاه قضایی.
3 ـ ترویج فرهنگ صلح از طریق گفت‌وگو و شناخت میان ادیان و مذاهب مختلف.
4 ـ تقویت نقش سازنده مراجع  دینی دارای خطابه‌های میانه‌رو اعتدال‌گرا.
5 ـ  ضرورت تلاش جدی و همکاری میان تصمیم‌سازان و سازمان‌های مدنی جامعه و مراکز معنوی شرق و غرب.
6 ـ  دعوت از رسانه‌ها برای تمرکز بر ارزش‌های گذشت، تسامح، صلح و محبت و دوری از تفرقه‌افکنی و نفرت‌انگیزی.
در پایان کارگاه علمی «نقش ادیان در ترویج صلح» در برلین، مجموعه‌ای از هدایا میان شرکت‌کنندگان توزیع شد.   یادآوی می‌شود، آستان عباسی برای دومین سال متوالی اقدام به برپایی هفته فرهنگی «حضرت عباس(ع)» در چند کشور اروپایی از جمله بلژیک، آلمان و هلند کرده که ترویج اندیشه اهل بیت(ع)  و استفاده از علوم و ارزش‌های انسانی آن‌ها و معرفی پروژه‌های دینی، فرهنگی، عمرانی و خدماتی آستان از جمله اهداف این هفته است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بین الملل برلین آستان عباسی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۳۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است

آفتاب‌‌نیوز :

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی درباره ابعاد کشتار غیرنظامیان و تخریب‌ها در غزه توسط رژیم صهیونیستی در نشست پارلمان اروپا بیان داشت: «می‌توانیم بگوییم بیش از ۶۰ درصد زیرساخت فیزیکی (در نوار غزه) آسیب دیده و ۳۵ درصد آن به طور کامل از بین رفته است.»

جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه امروز از مرز ۲۰۰ روز گذشته، اما این رژیم در طول این جنگ با وجود هزینه‌های هنگفت اقتصادی و سیاسی و اجتماعی نتوانسته به هیچ یک از اهداف اصلی خود دست یابد و همچنان بر ادامه نسل‌کشی در غزه، پافشاری می‌کند و حاضر به پایان دادن به این جنگ فرسایشی نیست.

دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز، از افزایش شهدا به ۳۴۱۸۳ و زخمی‌ها به ۷۷۱۴۳ نفر خبر داد. به گفته او ارتش اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته ۳ جنایت جدید در غزه انجام داده که منجر به ۳۲ شهید و ۵۹ زخمی شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با یادآوری این که حملات اسرائیل به غزه تا کنون جان ۲۴۹ امدادرسان و حدود ۱۰۰ خبرنگار را نیز گرفته است تلاش‌های این رژیم برای جلوگیری از فعالیت رسانه‌های خارجی را باعث نگرانی جدی دانست.

به گزارش «خبرگزاری آناتولی» بورل با تاکید بر اینکه اسرائیل باید به امدادرسان‌های ایتالیایی اجازه امدادرسانی بدون هیچ گونه حمله‌ای به آن‌ها را بدهد گفت: «ما باید بار دیگر تکرار کنیم اسرائیل باید قونین بین‌المللی را رعایت و احکام دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا کرده و حفاظت از همه غیرنظامیان را تضمین کند.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص برنامه رژیم صهیونیستی برای حمله به شهر رفح، جایی که در آن حدود ۳.۱ میلیون آواره بدون سرپناه به سر می‌برند هشدار داد که این حمله به تبعات فاجعه‌باری منجر خواهد شد.

بورل اضافه کرد: «این ضروری است که اسرائیل به قطعنامه الزام آور ۲۷۲۸ که توسط شورای امنیت سازمان ملل تصویب و خواستار دسترسی بشردوستانه تمام و کمال به نوار غزه شده پایبند باشد.»

جنگنده‌های اسرائیلی بامداد امروز در حملاتی سازماندهی شده مناطق مرکزی نوار غزه و شهر رفح را که هر روز به آغاز عملیات زمینی تهدید می‌شود، بمباران کردند و موجب افزایش شمار شهدا و مجروحان شدند. 

این در حالی است که همچنان جنایات رژیم اشغالگر از هر منطقه‌ای که عقب‌نشینی کرده، در حال افشاست. تل‌آویو با وجود هزینه‌های چند ده میلیارد دلاری، تجربه فروپاشی اقتصادی، تلفات چشمگیر نظامیان، افزایش موج خودکشی و مهاجرت معکوس حاضر به پایان دادن به این جنگ فرسایشی که تاکنون به هیچ یک از اهداف اعلامی‌اش دست نیافته، نیست.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد