Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛داود سلیمانیان مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم با بیان اینکه عقد تفاهم نامه با واحد‌های صنعتی از ۲۰ خردادماه آغاز شده است، گفت: بر اساس این تفاهم نامه، اگر صاحبان صنایع برق واحد‌های خود را روزانه ۲ ساعت بین ساعت‌های ۱۲ تا ۱۶ و ۱۳ تا ۱۷ خاموش و یا از دیزل ژنراتور‌های برق استفاده نمایند، پاداشی در قالب قبوض برق دریافت خواهند نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به ازای هر کیلووات ساعات انرژی تولیدی از دیزل ژانراتور‌ها مبلغ چهار هزار و ۵۰۰ ریال به مشترکان تعلق خواهد گرفت که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش قیمت خرید داشته است.

وی عنوان کرد: اگر مشترکان دیماندی (انشعاب‌های بیش از ۳۰ کیلووات) برق مصرفی خود را از دیزل ژنراتور‌ها تأمین نمایند، از پاداش شرکت توزیع برق بهره مند می‌شوند.

سلیمانیان با اشاره به اینکه سهمیه گازوئیل با نرخ دولتی برای استفاده کنندگان از دیزل ژنراتور‌ها تعلق می‌گیرد، یادآورشد: تاکنون ۱۲۵ مشترک دیماندی در استان برای تأمین سوخت با نرخ دولتی به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه برق واحد‌هایی که در شهرک‌های صنعتی یا محور کاشان مستقر هستند، در صورت اعمال خاموشی‌های احتمالی فقط از ساعت ۱۳ تا ۱۵ قطع خواهد شد، به واحد‌های صنعتی پیشنهاد می‌کنیم بازه زمانی مشارکت در کاهش مصرف برق را بین ساعت ۱۳ تا ۱۷ انتخاب نمایند.

وی بیان کرد: اگر همکاری واحد‌های صنعتی هر روز ادامه داشته باشد، به جز پاداش روزانه‌ای که برای این واحد‌ها در نظر گرفته شده است، پاداش‌هایی که در قبوض برق اعمال می‌شود نیز ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گفته مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم، تاکنون صاحبان ۵۳۰ واحد صنعتی برای انعقاد قرارداد با این شرکت مراجعه نموده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۵۰ میلیارد ریال تشویقی در قبوض مشترکان اداری، کشاورزی و صنعتی اعمال شد که با توجه به حجم انعقاد تفاهم نامه‌ها، پیش بینی می‌شود این مبلغ در سال جاری تا حدود ۸۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

وی افزود: پارسال پاداش‌ها در آذرماه اعمال شد و امسال سعی می‌شود بخشی از آن به صورت علی الحساب در مردادماه اعمال شود.

در حال حاضر حدود ۵۶۰ هزار مشترک برق در قم فعال است و ۱۲.۵۵ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۸۸ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از ۵۳ هزار تن در واحد‌های صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ح

واحد‌های صنعتی قم با کاهش مصرف برق پاداش دریافت می‌کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، رسول سواری ظهر چهارشنبه در اختتامیه رویداد استارتاپی روش‌های مدیریت مصرف آب در صنایع نساجی در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی آماده دریافت ایده‌های خلاقانه در حوزه‌های مختلف است و آنهایی که قابلیت پرورش و ارتقا دارد را حمایت می‌کند و در اختیار صنعت قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه دانشجویان در بسیاری از موارد با ایده‌های خلاقانه خود، مسائل صنایع را حل کرده‌اند، تصریح کرد: در بخش ارتقای تکنولوژی صنایع از حضور دانشگاهیان استقبال می‌کنیم و هم‌اکنون نیز در بخش مدیریت بهینه و همچنین تکنولوژی و صادرات پذیرای دانشگاه و افراد فعال در حوزه نوآوری و فناوری هستیم چراکه ارتقای فناوری یکی از اولویت‌های صنایع به‌شمار می‌رود و باید در جهت رشد و توسعه بازار صنایع قدم برداریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با تاکید بر اهمیت بهینه‌سازی و مدیریت مصرف منابع گفت: امکانات زیرساختی شهرک‌های صنعتی ایجاد شده نیاز به توسعه دارد و به همین علت در بخش تأمین زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه آب و برق مشکل داریم. یکی از راهکارهای حل این مشکل، افزایش تأمین منابع و راهکار مهم دیگر، بهینه‌سازی و مدیریت مصرف است.

وی کمک‌های بخش دانش‌بنیان به صنعت را ضروری دانست و ادامه داد: اگر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، قطعاً در حوزه صنعت نیز مثل قدرت موشکی، حرف برای گفتن خواهیم داشت و در حوزه اقتصاد هم با همین رویکرد می‌توان مسائل و مشکلات را حل کرد.

سواری معتقد است که نفوذ علم در همه زمینه‌ها کارآمدی و اثربخشی دارد و هرچه به سمت جلو پیش می‌رویم، نیازها بیشتر می‌شود، امید است به واسطه حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان در دانشگاه، مشکلات صنعت حل بشوند.

وی ادامه داد: در دوران پیش از انقلاب اسلامی، حتی یک شهرک صنعتی منسجم در استان اصفهان وجود نداشت و اگر کسی قصد ایجاد واحد صنعتی را داشت و به دولت و حاکمیت وصل نبود، باید مشکلات و سختی‌های فراوان را تحمل می‌کرد اما امروز به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فقط در استان اصفهان بیش از ۱۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی استقرار دارد که بیش از ۲۰ هزار واحد صنعتی را تحت پوشش خود قرار دادند.

کد خبر 6087794

دیگر خبرها

  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • قیمت درهم امارات امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد