Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

موگرینی پیش از آغاز نشست شورای امور خارجی اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گفت: ما در روزهای گذشته خواستار حداکثر خویشتنداری بودیم و من گمان می‌کنم که اظهارات آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه جهان نمی‌تواند بحران دیگری را به ویژه در چنین منطقه‌ای حیاتی تحمل کند، رویکردی هوشمندانه است و قطعاً در این مورد با وزرای خارجه صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موگرینی در ادامه بار دیگر تاکید کرد که "نهایت خویشتنداری باید رعایت شود".

برخی از وزیران امور خارجه اروپایی نیز پیش از نشست امروز در پاسخ به خبرنگاران به اظهارنظر درباره تحولات منطقه خلیج فارس پرداختند. "استف بلوک" وزیر خارجه هلند با بیان اینکه "حمایت اروپا از برجام باید مبتنی بر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای باشد"، گفت: تنش‌های نظامی موضوع جداگانه ای است و علاقمند به دریافت اطلاعات بیشتری درباره حمله به نفتکش‌ها هستیم.

"تئودور ملسکانو" وزیر خارجه رومانی نیز با رد فضاسازی خبرنگاران برخی رسانه‌های عربی درباره ارتباط ایران با حمله نفتکش‌ها گفت: من در جایگاهی نیستم که درباره مسئولیت حمله به نفتکش‌ها اظهار نظر کنم؛ شورای امنیت مساله را بررسی خواهد کرد و باید روشن شود.

وی با بیان اینکه ایران هرگونه دخالتی در این کار را تکذیب کرده است، همچنین در پاسخ به سوال دیگری گفت که فشاری از جانب آمریکا در این ارتباط وجود ندارد.

جلسه شورای امور خارجی اروپا امروز به ریاست فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ با بحث در باره موضوعات جاری در صحنه بین المللی آغاز شد. وزیران خارجه اروپایی سپس راههای بهبود سیاست مشترک خارجی و امنیتی اروپا را مورد بحث قرار خواهند داد.

در جلسه امروز همچنین وزیران دفاع اروپایی نیز برای بحث درباره "راهبرد جهانی" اتحادیه اروپا به وزیران خارجه ملحق خواهند شد. انتظار می‌رود شورای امور خارجی اروپا در جلسه امروز جمع بندی‌هایی را در باره چندجانبه گرایی مؤثر و همچنین درباره امنیت و دفاع تصویب کند.

وزیران خارجه اروپایی در جلسه امروز همچنین درباره اوضاع سودان با توجه به تحولات اخیر این کشور بحث خواهند کرد و انتظار می‌رود که شورای امور خارجی بیانیه‌ای در این ارتباط تصویب کند.

وزیران خارجی اروپایی در حاشیه نشست امروز با "ایمن الصفدی" وزیر خارجه اردن دیدار ودرباره تحولات خاورمیانه گفتگو می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فدریکا موگرینی خلیج فارس تنش بین ایران و آمریکا جنگ انفجار نفتکش ها برجام خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۳۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف تغییر نام استقلال مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین، باشگاه استقلال روز ۵ اردیبهشت ماه به صورت رسمی به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد و این هلدینگ با در اختیار گرفتن ۸۵ درصد مالکیت آبی‌پوشان، عهده‌دار امور این باشگاه شد.

پس از این اتفاق صحبت‌هایی مبنی بر تغییر نام باشگاه مطرح شد و حتی عبدالعلی علی عسکری رئیس هلدینگ خلیج فارس در مصاحبه‌ای اعلام کرد که نام باشگاه به زودی به «استقلال خلیج فارس» تغییر خواهد کرد. با این وجود بعد از بررسی‌های به عمل آمده این موضوع منتفی شده و قرار است این تیم با همان نام «استقلال» و پسوند «تهران» در مسابقات مختلف حضور داشته باشد.

پیش از این پسوند «ایران» از انتهای نام باشگاه حذف شده بود.

کد خبر 850379 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • پایان یک شایعه؛ نام استقلال تغییر نمی‌کند
  • تکلیف تغییر نام استقلال مشخص شد
  • نام استقلال تغییر نمی‌کند
  • مواج شدن دریا از امشب در خلیج فارس با وزش باد‌های جنوب غربی
  • تاکید وزیران خارجه اردن و آمریکا بر آتش‌بس فوری در غزه
  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • اهمیت مدیریت استرس در جهان امروز
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه