Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آسوشیتدپرس با اشاره به نشست وزیران خارجه و دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌نویسد که این اتحادیه هنوز در مورد حادثه حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان که روز پنجشنبه اتفاق افتاد به جمع بندی نرسیده و بدنبال اطلاعات بیشتر در این رابطه است.

آسوشیتدپرس در ادامه به صحبت‌های «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان اشاره کرده و می‌نویسد: وزیر خارجه آلمان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرده که برلین در حال مقایسه اطلاعات خود در خصوص حادثه روز پنجشنبه دریای عمان با اطلاعات آمریکا و انگلیس در این رابطه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه آلمان با اعلام این مطلب گفت: باید خیلی مراقب بود ما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

ماس در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه آیا این حادثه شرایط برجام را پیچیده‌تر می‌کند؟ گفت: مطمئناً این ماجرا شرایط را مشکل تر می‌کند.

پیش از آن نیز «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ضمن تشریح برنامه دیدار امروز وزیران دفاع و خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در پاسخ به پرسشی در مورد تحولات اخیر خلیج فارس عنوان داشت: همانگونه که در روزهای گذشته اعلام کرده‌ایم خواستار خویشتن داری حداکثری در منطقه هستیم. همانطور که دبیر کل سازمان ملل «آنتونیو گوترش» نیز اعلام کرده منطقه تحمل یک بحران جدید را ندارد. ما در نشست امروز درباره تحولات اخیر خلیج فارس رایزنی می‌کنیم و بار دیگر خواسته خود را مطرح می‌کنم که ما خواستار خویشتن داری حداکثری و خردورزی در منطقه هستیم.

کد خبر 4643316 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه اروپا دریای عمان نفتکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۳۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، وزارت خارجه چین نسبت به اتهام جاسوسی اتباع آلمانی برای این کشور واکنش نشان داد.

وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه اعلام کرد که اتهام های آلمان مبنی بر بازداشت جاسوسانی که برای چین کار می کردند، بی اساس و فریبکاری سیاسی است.

وزارت خارجه چین از این کشور خواست تا از دروغ پراکنی علیه این کشور دست بردارند.

سفارت چین در برلین هم این اتهامات را رد کرده و از آلمان خواسته از اتهامات جاسوسی برای دستکاری سیاسی وجهه چین و بدنام کردن آن، دست بردارد.

سه آلمانی به اتهام جاسوسی برای چین بازداشت شدند. دادستان آلمان اعلام کرده این افراد از دو سال پیش، اطلاعات حساس را در اختیار دستگاه های اطلاعاتی چین قرار داده اند.

براساس اعلام دادستانی فدرال آلمان، پلیس این کشور جیان جی، دستیار یکی از نامزدهای حزب «آلترناتیو برای آلمان» در انتخابات پارلمان اروپا را به ظن جاسوسی در پرونده‌ای که «به شدت بغرنج» توصیف شده، بازداشت کرده است.

جیان جی از کارمندان ماکسیمیلیان کراه، نامزد مطرح حزب آلترناتیو برای آلمان در انتخابات ماه ژوئن پارلمان اروپا است. او به انتقال گزارش‌های مرتبط با مذاکرات و تصمیمات پارلمان اروپا به سرویس اطلاعاتی چین متهم است.

فرد بازداشت‌شده در بروکسل و همچنین درسدن در شرق آلمان سکونت دارد و به ادعای دادستانی این کشور، از شخصیت‌های اپوزیسیون چین نیز جاسوسی کرده است.

کد خبر 6086794

دیگر خبرها

  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند