Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی؛ محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه تجدید میثاق کارکنان وزارت جهاد کشاورزی با آرمان‌ها امام راحل با اشاره به افزایش ۴۰ برابری تولید شیلات کشور در طول انقلاب اسلامی گفت: ابتدای انقلاب تولید شیلات کشور در حدود ۳۰ هزار تن در سال بود، اما اکنون شاهد تولید یک میلیون ۲۰۰ هزار تن شیلات در سال هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمامی محصولات تولیدی کشاورزی در ابتدای انقلاب سالیانه در حدود ۴۰ میلیون تن بود که این عدد با رشد ۳ برابری در پایان سال زراعی ۹۷ به عدد ۱۲۲ میلیون تن رسید.

بیشتر بخوانید: سهم ناچیز ایران در تجارت حلال/ نگران احیای مجدد وزارت بازرگانی هستیم

حجتی با اشاره به شعار سال و رونق تولید گفت:  امسال وزارت جهاد کشاورزی افزایش بهره وری آب و افزایش راندمان آبیاری را هدف گذاری کرده است و سرمایه گذاری‌های خوبی در این زمینه انجام شده است، با استفاده درست و اصولی از آب باران‌های بهاری باید قدر این نعمت الهی را بدانیم.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان افزایش تولید محصولات کشاورزی در شرایط تحریم را سبب افزایش ثروت ملی دانست و گفت: امروز دشمنان جنگ سخت اقتصادی را علیه نظام اسلامی ایران به راه انداخته‌اند و هدف اصلی وزارت جهاد کشاورزی رفع وابستگی کشور در حوزه تأمین نیاز‌های اساسی مردم است.

انتهای پیام/

رشد ۳ برابری محصولات کشاورزی طی سال های بعد از انقلاب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رونق تولید وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۳۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، منصور امیریان گفت: این همایش با هدف ارتقای شاخص سلامت، پیشگیری و کاهش مخاطرات و آلودگی‌های تهدید کننده سلامت، در زنجیره مواد غذایی با منشا گیاهی و لزوم و اهمیت تولید و عرضه محصولات تولیدی شناسه دار با حضور تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و مسئولین شهرستانی و استانی در سالن اجتماعات فرهنگیان شهرستان مرودشت شد.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع سلامت و امنیت غذایی جامعه و اولویت موضوع در سازمان جهاد کشاورزی فارس، مقرر شد محصولاتی که شناسه محصول را دریافت کنند، اجازه صادرات به خارج از کشور و فروش در بازار داخلی را خواهند داشت.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: محصولات باغی شامل کیوی، انگور، سیب، پسته، انار، خرما و مرکبات و محصولات مزرعه‌ای و گلخانه‌ای شامل خیار، گوجه، فلفل دلمه ای، بادمجان و کرفس برای صادرات به خارج از کشور و محصولات بازار داخلی شامل گوجه و خیار گلخانه‌ای و مزرعه ای، پیاز، سیب زمینی، پرتقال و سیب، ملزم به دریافت کد شناسه محصول هستند.

امیریان تصریح کرد: تولید کنندگان محصولات برای ثبت نام و دریافت کد شناسه محصول برای صادرات، قبل از کاشت و بازار داخلی یک ماه قبل از برداشت، به دفاتر نظام مهندسی کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند