Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:34:09 GMT

ضرورت تدوین نقشه خطر در کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۳۹۲۶

ضرورت تدوین نقشه خطر در کشور

مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایا، بر ضرورت تدوین نقشه خطر در کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد اسماعیل مطلق در سومین روز از نهمین کنگره بین‌المللی سلامت در حوادث و بلایا با موضوع "سیلاب غرب و جنوب غربی کشور در سال ۱۳۹۸"ضمن اشاره به مخاطرات بلایا در جهان، به مقایسه وقوع مخاطرات طبیعی در ایران با جهان پرداخت و گفت: در بین همه مخاطرات سیل از همه مهم‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایا با اشاره به خسارات سیل اخیر و پیامدهای سلامتی، تلفات انسانی و خسارات مالی موارد آمادگی در برابر سیل و روش‌های پیشگیری و کاهش خطر و خسارات مربوطه را مورد تحلیل قرار داد.

مطلق، وجود سامانه یکپارچه بهداشت "سیب" را نقطه قوت وزارت بهداشت در سیل اخیر دانست و گفت: آمادگی به موقع نیروها، گزارش دهی مستمر، حمایت‌های وزیر بهداشت، برگزاری مستمر جلسات، اقدامات پیشگیرانه بیماری‌ها و محیط در این بحران از نقاط قوت و  همچنین تجهیزات ناکافی، تداخل وظایف سازمان‌ها در حین بحران، نبود زیرساخت مناسب، گزارش دهی آنلاین، پایین بودن درک خطر جامعه نسبت به مخاطرات موجود از نقاط ضعف بودند.

بنابر اعلام وبدا، وی گفت: به منظور ارتقای عملکرد مدیریت بحران به ویژه در وزارت بهداشت، تغییر در رویکرد نظام سلامت به رویکرد پیش فعال و تجهیز منابع هشدار و آموزش جامع به همه سطوح، تقویت زیرساخت‌های مدیریت خطر از جمله تدوین نقشه خطر، تصویب چارت تشکیلاتی دفتر مدیریت بلایا در وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها و ایجاد یک سیستم اطلاع رسانی هماهنگ و منسجم و اصولی و نیز تجهیز منابع مورد نیاز در مواقع بحران باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۳۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس ؛ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جزیره قشم گفت: این طرح در اجرای دستور رئیس جمهور در مسیر هوشمندسازی دستگاه هاست.
محمد حسن نامی افزود: با هوشمندسازی فرآیند‌ها و زیرساخت‌های مدیریت بحران به دنبال این هستیم که کمترین تلفات انسانی و حادثه دیده را در اثر وقوع حوادث طبیعی و در زمان بحران‌ها داشته باشیم.

بیشتر بخوانید؛ توزیع ۱۲۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت زلزله در هرمزگان
معاون اجرایی مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران هم گفت: با راه اندازی نخستین ایستگاه لرزه نگاری قشم، هوشمندسازی زیرساخت‌های مدیریت بحران در استان هرمزگان و جزیره قشم اجرایی می‌شود.
بهزاد پورمحمد افزود: تجهیزات دائمی لرزه نگاری پیش رفته با استاندارد‌های روز دنیا با توجه به اهمیت استراتژیک جزیره جهانی قشم در شش ماه آینده نصب و راه اندازی می‌شود.
وی گفت: برای تجهیز این ایستگاه سی میلیارد ریال هزینه شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم در این مراسم گفت: سالانه بیش از ۴ میلیون گردشگر وارد جزیره قشم می‌شوند و میلیارد‌ها دلار سرمایه‌گذاری از سوی فعالان اقتصادی در این منطقه آزاد انجام می‌شود که با ارتقای مسائل ایمنی می‌توانیم قشم را به یک جزیره پیشرفته و نوآور در کشور تبدیل کنیم.
پیغامی افزود: ایجاد ایستگاه لرزه نگاری قشم که جنوبی‌ترین نقطه برخورد دو پهنه حجاز و ایران به لحظ زمین شناختی است کمک شایانی به پایش مسائل و مخاطرات منطقه، هرمزگان و کل کشور می‌کند.

دیگر خبرها

  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری برخط کشور در قشم
  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شاهرود تدوین شود
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • نقشه راه سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری تدوین شده است
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی