Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:28:46 GMT

پروژه علوم انسانی اسلامی مدیریت جهادی می‌خواهد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۴۱۸۷

پروژه علوم انسانی اسلامی مدیریت جهادی می‌خواهد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، عبدالحسین خسروپناه روز دوشنبه در آئین اختتامیه مناظره علوم انسانی- اسلامی که در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، اظهار کرد: تمام مکاتب غربی برای تحقق اهداف خود تلاش زیادی کرده‌اند تا به این مرحله رسیده‌اند، اما ما در بحث مدیریت جهادی تولید علم ضعیف هستیم.

وی با بیان اینکه فرآیند تأسیس علوم انسانی - اسلامی هشت مرحله دارد، اظهار کرد: گام اول برای تأسیس علوم انسانی و اسلامی آگاهی از آخرین نظریه‌های حوزه علوم انسانی است تا ارائه نظریه‌ها بدون آگاهی نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسرو پناه اظهار کرد: گام دوم در این حوزه، مقدم بودن نقد نظریه بر تولید نظریه است و گام سوم نیز تهذیب نظریه‌ها است.

استاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در خصوص تهذیب نظریه‌ها، گفت: بخشی از نظریه‌ها قابل استفاده است و اصلاح آنها پیش از استفاده تهذیب نظریه‌ها عنوان می‌شود.

وی عنوان کرد: گام چهارم استکشاف مبانی نظری است همچنین بیش از ۱۰۰ کتاب در باب نظریه‌های علوم اجتماعی چاپ شده، اما هیچکدام به آن میزان که تدوین نظریه، مؤلفه‌ها و دستاوردها پرداخته‌اند، به مبانی پرداخته نشده است.

خسرو پناه اظهار کرد: گام چهارم کشف و شناخته مبانی نظریه‌ها و گام پنجم نقد عمقی تری بر نظریه‌ها است.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: کشف روش نظریه گام ششم است. در دانشگاه‌ها تکنیک‌های تحقیق آموزش داده می‌شود و روش تحقیق مورد تدریس قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: گام هفتم نقد و جایگزینی روش است که باعث تغییر نتایج می‌شود. همچنین هشتمین گام درگیری با نظریه‌های مدرن است.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نکات حائز اهمیت در حوزه علوم انسانی-اسلامی تصریح کرد: ابتدا نیاز است نظریه‌های اسلامی تولید شود تا به تولید نظریه‌های علوم انسانی برسیم. در نتیجه باید دغدغه تولید نظریه‌ها را در حوزه علوم انسانی و اسلامی داشته باشیم.

وی ادامه داد: نظریه‌های مدرن در موضوع واحد یکسان نیست. همچنین نظریه‌های اسلامی نیز در موضوع واحد یکسان نیست؛ به طور مثال فتوای فقها شبیه نبوده، اما اسلامی است.

استاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عنوان کرد: حاکمیت باید از نظریه‌های ممکن التحقیق و کاربردی تر استفاده کند؛ بنابراین نیاز است نظریه‌های اسلامی در حوزه علوم اجتماعی شناخته شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۴۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، رضا محمدرحیمی ظهر پنجشنبه در نشست هم اندیشی با منتخب مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نرخ سود بانکی، نرخ مالیات، عوارض گمرکی در استان ایلام با مناطق برخوردار هیچ تفاوتی ندارد و از طرفی هزینه زیرساخت‌ها مانند قیمت زمین، هزینه‌های انرژی، هزینه مواد اولیه و …نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است.

وی عنوان کرد: بنابراین برای اینکه بتوان سرمایه گذاران را جذب طرح‌های تولیدی در استان نمود بایستی در قوانین موجود بازنگری صورت گیرد و جذابیت‌های سرمایه گذاری از طریق بازنگری در قوانین موجود افزایش یابد.

محمدرحیمی گفت: پروژه‌های مهم صنعتی در شهرستان‌های جنوبی در حال اجرا هستند که سه پروژه مهم NGL، پتروشیمی دهلران و سیمان دهلران نیازمند پیگیری جدی برای رسیدن به بهره برداری هستنند.

رییس سازمان صمت استان ایلام خاطر نشان کرد: لازم است شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری وابسته به دولت برای مشارکت در پروژه‌های صنعتی استان به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به وضعیت موجود حوزه تولید و تجارت استان بیان کرد: تعداد ۴۹۵ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۳۰۰ هزار میلیارد ریال و ۱۰ هزار نفر اشتغال وجود دارد.

وی گفت: ۵۱۳ فقره جواز تاسیس در دست اجرا با سرمایه مورد نیاز ۷۷۰ هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۱۷ هزار نفر در دست اجرا می‌باشند که در صورت رسیدن به مرحله تولید می‌توان شاهد شکوفایی صنعت استان باشیم.

رضا محمدرحیمی ادامه داد: استان ایلام از نظر معادن فلزی که دارای ارزش افزوده بالا هستند فقیر است اما در گروه کانی‌های غیر فلزی ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و به تبع آن صنایع معدنی مانند سیمان، گچ، آجر، سایر مصالح ساختمانی استان از کیفیت و رقابت پذیری بالایی برخوردار هستند.

محمدرحیمی بیان کرد: در حوزه بازار ۳۹ هزار پروانه صنفی موجود است که در قالب ۱۰۱ اتحادیه و ۱۰ اتاق اصناف فعالیت دارند که نقش مهمی در اشتغالزایی ایفا می‌کنند.

کد خبر 6088493

دیگر خبرها

  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با گروه های آزمایشی ریاضی و انسانی
  • خطوط ناخوانا در واگذاری سرخابی‌ها!
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی