Web Analytics Made Easy - Statcounter

حکومت محلی استان «کبک» در کانادا با امضای یک قانون، معلمان، ماموران پلیس، قضات و کارمندان نهادهای دولتی را از پوشیدن و استفاده از نمادهای مذهبی منع کرد.به گزارش بلاغ، در حالی که طی سال‌های گذشته تشدید قوانین سختگیرانه در کشورهای اروپایی علیه پوشش‌های اسلامی با اعتراض شهروندان مسلمان مواجه شده است، خبرها از ایالت کبک کانادا از تصویب یک قانون جهت ممنوعیت استفاده از نمادهای مذهبی حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش «نیویورک تایمز»، حکومت محلی در ایالت کبک کانادا شامگاه یکشنبه (به وقت محلی) قانون ممنوعیت پوشیدن و استفاده از نمادهای مذهبی توسط معلمان، ماموران پلیس، قضات و دیگر کارمندان نهادهای دولتی را تصویب کرد، اقدامی که انتقاد فعالان حقوق مدنی و را درباره تعرض دولت به آزادی‌های اجتماعی را به دنبال داشته است.


«فرانسوا لیگالت» رئیس دولت محلی استان کبک کانادا

 

«فرانسوا لیگالت» رئیس دولت محلی استان کبک کانادا در دفاع از تصویب این قانون مدعی شده که تصویب ممنوعیت پوشیدن نمادهای مذهبی اقدامی ضروری برای اطمینان یافتن از جدایی «مذهب» و «دولت» است.

احزاب مخالف لیگالت در کبک کانادا ضمن انتقاد شدید از مواضع او اعلام کردند که دولت محلی استان کبک با تصویب این قانون، روز یکشنبه را به یک «روز تاریک» در تاریخ این  استان تبدیل کرد.

منتقدان کانادایی معتقد هستند که با تصویب این قانون، آزادی‌های کارمندان مسلمان، سیک‌ و یهودی از آنها سلب خواهد شد و این قانون می‌تواند به تحریک احساسات ضد اسلامی، ضد یهودی و ضد اقلیت‌ها در استان کبک دامن بزند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۴۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد

به گزارش فارس به نقل از رویترز، مجلس سنای ایالات متحده اواخر روز سه شنبه به لایحه‌ای رأی داد که بر اساس آن مالک چینی این شرکت، بایت دنس، باید دارایی‌های برنامه ویدیوی کوتاه محبوب را ظرف حدود 9 ماه واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

این اقدام که روز شنبه توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، ناشی از نگرانی‌ها در مورد دسترسی چین به داده‌های آمریکایی‌ها است.اکنون این لایحه به موافقت رئیس جمهور آمریکا نیاز دارد و بایدن قبلا گفته است که آن را امضا خواهد کرد.

سناتور مارکو روبیو، جمهوری خواه ارشد کمیته اطلاعاتی، گفت: سال‌ها به چین اجازه داده‌ایم یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در آمریکا را کنترل کند.»

تیک‌تاک که می‌گوید داده‌های کاربران ایالات متحده را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارد و نخواهدگذاشت، استدلال کرده که این قانون ممنوعیتی است که حقوق آزادی بیان کاربران ایالات متحده را نقض می‌کند.

تیک‌تاک روز شنبه به کارکنان خود گفت: ما به مبارزه ادامه خواهیم داد، زیرا این قانون نقض آشکار حقوق 170 میلیون آمریکایی عضو تیک‌تاک تحت قانون متمم اول است. مجلس سنا با 79 رای موافق در مقابل 18 رای مخالف به این طرح رای مثبت داد.

دیگر خبرها

  • بودجه دوربین‌های پلیس در انتظار تصویب
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • تصویب ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا
  • آمریکا ممنوعیت تیک تاک را در سنا تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد