Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@17:57:54 GMT

مبارزه با حمله ملخ در 14 شهرستان استان فارس

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۴۲۶۸

مبارزه با حمله ملخ در 14 شهرستان استان فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از مبارزه با حمله ملخ در 14 شهرستان استان فارس خبرداد.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی قاسمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بخش کشاورزی به دنبال علمی، فنی و مهندسی کردن امور کشاورزی هستیم و بر همین مبنا نظام نوین ترویج کشاورزی را با قوت استمرار می‌دهیم، افزود: سایر اقدمات نیز با برپایه و محور آب است و هر اقدام و فعالیتی که در بخش کشاورزی می‌خواهد انجام شود نگاهی به نهاده آبی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با تصریح بر اینکه در حال حاضر شکر مصرفی خانوار به اندازه کافی در انبارها موجود است، قیمت هر یک کیلو شکر بدون بسته‌بندی را ٣٤٠٠ تومان  اعلام کرد .

وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ٤٠٠ تا ٥٠٠ تن شکر در استان توزیع می‌شود، گفت: در یک مقطع به دلیل سیل خوزستان و مشکلاتی که در کارخانجات نیشکر این استان ایجاد شد با مشکل در توزیع و افزایش قیمت آن مواجه شدیم . 

به گفته قاسمی قیمت شکری که در اختیار صنوف و صنایع قرار می‌گیرد ٣٤٠٠ تومان است.

وی با اشاره به اینکه بیش از سه هزار تن برنج خارجی در انبارها داریم، ادامه داد: مردم متقاضی خرید این نوع برنج به میزان هر کیلو هفت هزار تومان نیستند .

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به قیمت‌مرغ گفت: قیمت تعیین شده  مرغ در حال حاضر 11 هزار و 500 تومان است.

وی افزود: اگر کمبودی در بازار ایجاد شود از طریق ذخایر استراتژیک پوشش داده می‌شود، لذا نیازی به عرضه مرغ منجمد نیست . 

وی همچنین به شرایط حساس اقلیمی و فرا رسیدن فصل تابستان هم اشاره و با بیان اینکه بیشترین عامل آتش‌سوزی‌ها منشا انسانی دارد، گفت: اگر بی دقتی انجام شود، آتش سوزی رخ خواهد داد . 

قاسمی خاطرنشان کرد: شاهد کمک بیشتر مردم و کاهش آتش‌سوزی‌ها هستیم، بطوری‌که تمام مرتع داران موظف به پایش مناطق خود شده‌اند و تاکنون اطفاء حریق هم به خوبی انجام شده است . 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: اگرچه براساس هشدارها حمله و حضور ملخ در فارس قرار بود تا 30 خرداد ادامه داشته باشد، اما در فارس برای مقابله با این آفت تا پایان تیر و ابتدای مرداد، چاره اندیشی شده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آتش سوزی استان فارس افزایش قیمت برنج شکر قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۴۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد

رحیم الهیاری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی ایلام اظهار کرد: مبارزه شیمایی در سطح حدود ۲۱۲ هزار هکتار از مزارع استان علیه علف‌های هرز، ۹۴ هزار هکتار علیه آفات و ۵۷ هزار هکتار علیه بیماری‌ها از جمله زنگ زرد انجام شده است.

وی افزود: این میزان عملیات مبارزه با آفات در سطح مزارع استان، با تلاش مستمر شبکه‌های مراقبت و اطلاع رسانی به موقع به طُرق مختلف از جمله استفاده از ظرفیت فضای مجازی، نصب بنر، ارسال پیامک انبوه، صدور اطلاعیه، بروشور و پوستر‌های آموزشی - ترویجی با هدف ترغیب کشاورزان به انجام به موقع مبارزه شیمیایی با عوامل خسارت‌زا در اراضی زراعی انجام شد.

الهیاری ادامه داد: در سال زراعی جاری، برای کاهش خسارت ناشی از عوامل خسارت‌زای محصولات زراعی بخصوص گندم، ۲۶ گروه، در قالب شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی، متشکل از کارشناسان حفظ نباتات و حوزه تولیدات گیاهی شهرستان‌ها و مدیریت حفظ نباتات استان، مزارع را پایش و به محض مشاهده عوامل خسارت‌زا شامل آفات، بیماری و علف‌های هرز، با اطلاع‌رسانی گسترده به کشاورزان، مانع از بروز خسارت به این قشر زحمتکش و آسیب پذیر می‌شوند.

وی اضافه کرد: با وجود بارندگی‌های فراوان زمستان و بهار و مهیا شدن شرایط برای بروز و اپیدمی بیماری‌های قارچی مخصوصاً زنگ زرد در مزارع غلات، با مشارکت کشاورزان و اجرای توصیه‌های فنی کارشناسان حفظ نباتات استان، بیماری خطرناک زنگ زرد و سایر بیماری‌های قارچی به شکل مطلوب و رضایت بخشی کنترل شده و از بروز خسارت به کشاورزان و کاهش تولید جلوگیری به عمل آمد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان ایلام یادآور شد: با توجه به اینکه استان ایلام و شهرستان دهلران به عنوان پنجره ورودی زنگ زرد به کشور شناخته می‌شود، اما کنترل به موقع این بیماری مانع از توسعه زنگ زرد شد.

به گفته وی پیش بینی می‌شود باتوجه به عملیات‌های به موقعی نظیر پایش، مراقبت و مبارزه در گندم‌زار‌های استان، نه تنها کاهش عملکرد در مزارع گندم رخ ندهد بلکه عملکرد مساوی و حتی بیشتر از سال گذشته در استان داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش
  • بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد