Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزنامه " تایمز او ایندیا"، به گفته مقامات هندی مصرف میوه محلی موسوم به "لیچی" دلیل اصلی انتشار ویروس بیماری انسفالیت در شهر مظفر پور واقع در ایالت بیهار بوده است.

مقامات محلی اعلام کردند که در یک هفته گذشته ۸۳ کودک در بیمارستان "شری کریشنا" و ۱۷ کودک دیگر در بیمارستان کجریوال ماتریسادان در شهر مظفر پور جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری ورم مغزی از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هارش ورادان وزیر بهداشت هند روز گذشته با سفر به شهر مظفر پور از بیمارستانی که مبتلایان به ورم مغزی بستری شده بودند بازدید کرد.

وی افزود، تمام اقدامات برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری انجام می شود.

انسفالیت (Encephalitis) یعنی التهاب و تورم مغز که نوعی عفونت ویروسی یا باکتریایی مانند مننژیت می‌باشد. انسفالیت بیماری شایعی نیست و به طور جدی کودکان، افراد مبتلا به ایدز و سرطان و کلاً افرادیکه سیستم ایمنی ضعیفی دارند را تحت تأثیر قرار می‌دهد .

علائم خفیف این بیماری شامل: سردرد، تب، بی‌قراری، کم اشتهایی و کمبود انرژی بدن می‌باشد.

علائم شدید انسفالیت شامل تب بالا و خواب آلودگی، اختلال عملکرد سیستم عصبی مرکزی شامل سفت شدن و خشکی گردن، سردرد شدید، تهوع و استفراغ، مشکل در راه رفتن، سرگیجه، تشنج، توهم و اغما است.

این بیماری در سال های گذشته نیز در هند قربانی گرفته است.

بر اساس گزارش سازمان ملی کنترل بیماری های ویروسی، در سال ۲۰۱۶، سه هزار و ۹۱۹ نفر در ایالت اوتار پرادش به به بیماری ورم مغز مبتلا شدند که از این میان ۶۲۱ نفر جان خود را از دست دادند.

براساس آمار سازمان ملل از هر ۲۱ کودک در هند یکی قبل از پنج سالگی جان خود را از دست می دهد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هندوستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۴۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تلاش برای شاد کردن کودکان غزه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از غزه، مهدکودک سراج الاقصی در شمال نوار غزه با وجود تخریب ساختمان آن و مشکلات ناشی از تجاوز رژیم صهیونیستی، فعالیت های آموزشی و سرگرم کننده خود را، دوباره آغاز کرد.

در این هفت ماه، فعالیت های آموزشی در مهدکودک ها، مدارس و دانشگاه ها متوقف شده بود. در حالی که کودکان غزه شاهد مصیبت های جنگ، ویرانی و حملات گسترده هستند و دچار اختلالات روحی شده اند، این مهدکودک بر آغاز مجدد فعالیت های آموزشی و سرگرم کننده خود برای کودکان اصرار دارد.

 

اظهارات:
مصاحبه ها
مربی مهد کودک
کودک

دیگر خبرها

  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد؛ نگرانی در کابینه رژیم صهیونیستی
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • خوش‌بینی منابع مصری به روند مذاکرات آتش‌بس
  • جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند