Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش ظهر یکشنبه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم در محل دادگستری استان زنجان، از تشکیل کانون‌های سلامت محله خبر داد و افزود: در حال حاضر ۲۴۰ کانون محله در استان زنجان فعال است که تا آخر سال تعداد آن‌ها به ۳۰۰ کانون محله خواهد رسید.

وی کمک به افزایش مشارکت موثر، کارآمد، پویا و خلاق مردم در توسعه سلامت خود، برقراری عدالت سلامت، توجه به قشر آسیب پذیر به ویژه در مناطق حاشیه نشین، جذب مشارکت مردمی، احساس مسؤولیت، مشارکت برون بخشی خیران، انجمن‌ها و سمن‌ها از اهداف فعالیت کانون‌های سلامت محله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرلباش با یادآوری اینکه یکی از مواردی که در خصوص دانشجویان بدو ورود به دانشگاه انجام می‌شود، تشکیل پرونده سلامت روان این دانشجویان است، تصریح کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته در این زمینه، پارسال تعداد ۲۰۰ نفر از دانشجویان را غربال کردیم تا با این اقدام، تا پایان تحصیل این افراد تحت مراقبت باشند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به برنامه‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی در حوزه درمان و با بیان اینکه در این زمینه نسبت به آموزش افراد و مراکز فعال در حوزه سو مصرف مواد مخدر اقدام شده است، افزود: اصلاح تهیه فرآیند دارو در حوزه معاونت درمان، اصلاح فرآیند ارائه دارو در معاونت درمان، بازدید از مراکز ترک مواد مخدر، برگزاری دوره آموزشی و نحوه پذیرش بیماران نیز از دیگر اقداماتی است که در این حوزه صورت گرفته است.

قزلباش با اشاره به اینکه حوزه اعتیاد، حوزه محدودی نبوده و بسیار فراخ و گسترده است، ادامه داد: وقتی صحبت از حوزه اعتیاد به میان می‌آید، مقوله درمان زنجیره آخر این پروسه بوده و ابتدا به ساکن باید نگاه ویژه‌ای نسبت به اقدامات پیشگیرانه در این بخش داشته باشیم تا بتوانیم آماری را که وارد حوزه درمان می‌شوند را کاهش دهیم.

فرمانده انتظامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه متاسفانه سال گذشته افزایش قابل توجهی در حوزه قتل در سطح استان داشتیم، گفت: خوشبختانه با اقدامات قاطعی که از سوی دادگستری استان در خصوص اجرای حکم اعدام محکومان صورت گرفت، امروز مقوله قتل در استان در سراشیبی قرار گرفته است.

سردار رحیم جهانبخش با تاکید بر اینکه یکی از منشأهای پرخاشگری در جامعه، احساس تبعیض اجتماعی از سوی افراد است، افزود: متاسفانه این موضوع در زنجان به عینه دیده می‌شود و ما شاهد این موضوع هستیم که در برخی موارد زفاصله فقر مطلق و غنای مطلق فقط یک خیابان است.

وی یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی در برهه کنونی را مبارزه جدی با شبکه قاچاق موادمخدر اعلام و خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که یکی از دلایل اصلی در بروز سوانح جاده‌ای، کیفیت پایین خودروهای داخلی است، به همین خاطر باید تلاش کنیم تا این عامل را در بروز حوادث به حداقل برسانیم.

کد خبر 4643332

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی زنجان مواد مخدر نیروی انتظامی زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۵۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم

مهدی رمضانی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰میلیون نفر از مردم کشور عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و از این تعداد، سه میلیون نفر کتاب به امانت گرفته و تراکنش داشته‌اند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یکی از برنامه‌های این نهاد را توسعه کتابخانه‌های سیار اعلام کرد و گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این مساله در مناطق حاشیه و روستایی داشته به گونه‌ای که تعداد کتابخانه‌های سیار از ابتدای دولت تاکنون از ۲۵ مورد به بیش از ۵۰ مورد افزایش یافته است.

رمضانی با بیان اینکه تکمیل کتابخانه‌های مرکزی اولویت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است، گفت: برای دسترسی آسان به کتابخانه و عدالت در این حوزه، ایجاد کتابخانه‌های سیار در مکان‌های پرجمعیت که امکان احداث کتابخانه ثابت وجود ندارد مورد تاکید است.

وی بیان کرد: ۲۰۰ خودرو در آینده نزدیک، تجهیز و به کتابخانه‌های سیار در کشور اضافه خواهد شد.

رمضانی افرود: سیاست کلی ما تکمیل کتابخانه‌های مرکزی است، چرا که این کتابخانه‌ها سطح فرهنگی استان‌ها را تغییر خواهند داد، ضمن اینکه در سالجاری تکمیل و توسعه پروژه‌های کتابخانه‌ای از لحاظ سخت، افزاری و نرم‌افزاری در اولویت خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد
  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد
  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!