Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر ژاباروف، نایب رئیس کمیته روابط خارجی شورای فدراسیون (مجلس علیا)ی روسیه، امروز در واکنش به برنامه آمریکا در زمینه اعزام نیرو‌های نظامی بیشتر به لهستان گفت مسکو نیروهایش را در مرز‌های غربی تقویت می‌کند.

او در ادامه تاکید کرد چنانچه حمله‌ای از خاک لهستان به سوی روسیه صورت بپذیرد، مسکو آن را پاسخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژاباروف در ادامه افزود: «لهستان به نظر می‌رسد متوجه مسئله نیست. شاید بخواهد پایگاه نظامی کسی (آمریکا) شود ... با این حال، استقرار نیرو‌های نظامی آمریکا به هیچ عنوان امنیت لهستان را تضمین نخواهد کرد».

این هشدار روسیه پس از آن منتشر می‌شود که ماریوس بلازک، وزیر دفاع لهستان اعلام کرد ورشو شش نقطه از خاک خود را که بیشتر در مرز‌های شرقی لهستان هستند به منظور استقرار نیرو‌های نظامی واشنگتن اختصاص خواهد داد. بلازک در رادیو لهستان گفت «به عنوان بخشی از توافقنامه، تصمیم گرفتیم شش نقطه از لهستان را برای استقرار نظامیان آمریکا اختصاص دهیم. تعیین محل این نقاط با توافق دو طرف صورت خواهد پذیرفت ... تقویت جناح شرقی ناتو اهمیت دارد و به تبع آن تقویت جناح راست کشور خودمان تا از متجاوزان احتمالی جلوگیری شود».

هفته گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و آندره دودا، رئیس جمهور لهستان، موافقت کردند واشنگتن یک اسکادران شناسایی از هواپیما‌های بدون سرنشین MQ-۹ را در لهستان مستقر کند و با هزینه ورشو ۱۰۰۰ نیروی نظامی دیگر آمریکا به لهستان اعزام شود. این تعداد به ۴۵۰۰ سرباز آمریکا که در حال حاضر در لهستان به سر می‌برند اضافه خواهد شد. در مقابل، ورشو متعهد شد تمامی هزینه‌های لازم برای تامین زیرساخت‌ها و سخت‌افزار‌ها را فراهم کند و یک فرودگاه نظامی برای این نیرو‌ها بسازد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۵۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند

فایننشال تایمز گزارش داد، سالیوان گفته که کمک جدید واشنگتن به اوکراین که اخیرا توسط آمریکا تصویب شد پیشرفت روسیه را در روزهای آتی در صحنه نبرد متوقف نمی‌کند و جلوی مسکو را نمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین گفت، اوکراین به دنبال یک حمله دیگر به روسیه است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در روزهای گذشته بسته تکمیلی کمک نظامی به اوکراین را که توسط کنگره تایید شد، امضا کرد.

بر این اساس، مبلغ ۶۱ میلیارد دلار دیگر در قالب کمک نظامی به اوکراین اختصاص یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد