Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@15:46:01 GMT

مشعل بدون دود در صنعت نفت ساخته شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۵۷۸۱

مشعل بدون دود در صنعت نفت ساخته شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، خسرو محسنی، معاون تعمیرات مدیریت تعمیر تجهیزات و ماشین‌آلات فرآیندی گفت: این مشعل به درخواست شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون برای نصب در واحد بهره‌برداری شماره ۲ اهواز ساخته شد. این مشعل از نظر ارتفاع، وزن و طراحی فنی و مهندسی ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که ساخت چنین سازه‌ای در کارگاه مرکزی اهواز سابقه نداشته است و برای نخستین‌بار انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تعمیرات مدیریت تعمیر تجهیزات و ماشین‌آلات فرآیندی با بیان این‌که تاکنون مشعل‌های زیادی در کارگاه مرکزی اهواز ساخته شده است، افزود: مشعل بدون دود واحد بهره‌برداری اهواز -۲ دارای ارتفاع ۳.۷۰ متر، وزن ۱.۵ تن و نازل‌های خاص برای حذف کربن نسوخته (دوده) است.

محسنی ادامه داد: این مشعل در مدت زمان ۲۰ روز در کارگاه مرکزی اهواز ساخته و آماده نصب شد که از این نظر یک رکورد به شمار می‌آید. مشخصات فنی و مواد اولیه این مشعل از سوی شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز کارون تأمین و ساخت و بازرسی فنی از سوی مدیریت تعمیر تجهیزات و ماشین‌آلات فرآیندی و با همکاری شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز کارون انجام شد. مشعل بدون دود به‌منظور بهسوزی مشعل و کاهش آلاینده‌های هوا مطابق با استانداردهای زیست محیطی طراحی و ساخته شده است. نمونه‌ای از این مشعل پارسال از سوی یک شرکت سازنده داخلی ساخته و در واحد بهره‌برداری شماره ۳ اهواز نصب شد.

کد خبر 4643396

منبع: مهر

کلیدواژه: تجهیزات نفتی تولید نفت انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۵۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی شاه میرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی روز گذشته (۵ اردیبهشت) در جریان سفر عملیاتی خود به عسلویه با تأکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت بیشتری راهبرد جمع‌آوری گازهای مشعل را در دستور کار قرار داده است، گفت: این شرکت متعهد شده است امسال بخشی از مشعل‌های گازی در واحدهای پتروشیمی جمع‌آوری شوند، همچنین بخش دیگری از مشعل‌های گازی که خوراک واحدهای پتروشیمی را تأمین می‌کنند، تا سه سال آینده مهار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر نقش سوپاپ اطمینان بودن مشعل‌های گازی ادامه داد: فرآیند واحدهای پتروشیمی به گونه‌ای است که مشعل‌ها در شرایط اضطرار و برای جلوگیری از وقوع حادثه روشن و در شرایط پایدار، مهار می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید، طرح‌ها و پروژه‌ها در صنعت پتروشیمی یکی پس از دیگری شکوفا می‌شود، تصریح کرد: خداوند این منابع پر برکت را برای ایرانیان به ودیعه گذاشته است و امسال شاهد بهره‌برداری از طرح‌های مختلف خواهیم بود.

این مقام مسؤول با اشاره به بهره‌برداری دو پروژه الفین و MEG پتروشیمی بوشهر تا پایان امسال، تاکید کرد: امسال ۱۲ طرح از طرح‌های پتروشیمی عملیاتی می‌شوند که افزون بر ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، در زمینه ارزآوری نیز نقش‌آفرین خواهند بود. صنعت پتروشیمی با ایجاد ارزش افزوده پایدار، پیشانی و شاگرد اول اقتصاد کشور است.

کد خبر 6088531

دیگر خبرها

  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان